Teetkö kaverin palveluksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni

Vieras
Ja jos teet, niin oletatko heti että kun sä nyt teit näin, niin kaverin täytyy joskus tehdä sulle samoin?
Vai teetkö kaverille palveluksia ihan vain pyytettömästi?

Teen. Mielestäni ei ole pakko tehdä minulle myös, mutta tuntuuhan se mukavalta jos kaveri niin tekee. Ja mulla kyllä sellaisia kavereita jotka on aina tehneet myös itse vastapalveluksia, ihan pyytämättä, ni jotenki onhan se kiva. Tulee itekkin hyvälle mielelle.

Mielelläni hoidan muiden lapsia, annan eteenpäin tarpeetonta tavaraa ilmaiseksi, tuttuja hoidan työpaikallani ilmaiseksi jne.
En mä odota mitään. Musta on ihan normaalia tehdä asioita läheisten hyväksi josta on apua tai iloa.

Teen kaverin palveluksia. En odota vastapalvelusta ja tuota kiitosta minäkin kaipaan. Tietty, jos sitten itse olen palvelusta vailla ja se ei tunnu verukkeiden perusteella tälle keverille käyvän, niin sitten vedän kyl herneet.

Joskus tein, kun mut on siihen opetettu et aina autetaan kun joku apua tarvii, mutta kun ajan kanssa olen huomannut että keneltäkään ei sitä apua tule takas päin, olen lopettanut.

Eikä kyse ole yhdestä kerrasta vaan monesta!

Eniten ehkä kaivertaa se, että kun ystäväni sai esikoisen, olin innosta ja mielenkiinnosta mukana auttamassa aina kun apua tarvitsi (mulla ei ollut mitään kokemusta vauvoista, odotin omaani vasta). Kuskasin neuvolaan, kauppaan, lääkäriin jne. syötin, nukutin, leikitin jne. Kuskasin heille omakustanteisesti ruokaa ja kahvin kanssa pullaa.
Koko ajan jotenkin sinisilmäisesti ajattelin, että saan tämän kaiken takaisin, kun saan oman vauvan ja apua tarvitsen, mutta pöh.

Kaks kertaa olen pyytänyt auttamaan ja molemmilla kerroilla oli tekosyy miksei voi tulla, joten päätin et missään en enää auta. Ehkä huvittavinta sekin, että meille tullessaan (tai kun menemme heille) heillä ei ole mitään pullaa tms. mukana vaan odottaa aina et mä tarjoon kaiken. Kerran kaupassa sanoin, että ostaa pussin munkkeja, kun oltiin heille menossa ja hän sanoi ettei kyl yksin niitä maksa kun mäkin niitä kuitenkin syön.

Joo ja mulla ei sit tainnukaan mennä ku 300e pelkkiin pulliin ja leivoksiin joita hälle vein. Noh, menneet on menneitä

niin ja tuo vuodatus oli siis vain tästä yhdestä. On muutenkin luonteeltaan sellanen et kaikki pitäis saada ilmaiseksi ja sukulaisilleen ihan suoraa sanoo et hänen kuuluu saada ilmaiseksi niiden lasten vanhat vaatteet omalle lapselleen :o

Mutta naapureiden kesken on sellainen, että kun apua tarvitaan, sitä saa ja myös annetaan. Tää on hyvä taloyhtiö asua!

Yhteistyössä