Teenkö törkeesti vaiko enkö tee? (no tää on tietty turha valitus)

siinäppä vasta pulma. Mies osti siis itelleen pleikka kolmosen tossa jokin aika sitten, maksoi sen mastercardilla ja laskun saavuttua sitten tarkoitus oli maksaa se kokonaan pois. No mua nyt kismittää kun miehen kaikki veronpalautukset menee tuohon hemmetin pelikoneeseen, ja minä joudun omilla palautuksillani sitten maksaa mm. vauvan ristiäiset, laskut, akvaarioon uudet jutskat jne joten mulla ei joululahjoihin jäis paljoa rahaa. No mä meinasin että jos maksaisinkin tuosta pleikkarista nyt sitten vain osan ja maksettaisiin se siis osissa, koska muuten ei kertakaikkijaan rahat riitä kaikkeen :headwall: kun yks tuhlaa rahansa vain itseensä ja mun rahat pitäis riittää sitten kaikkeen muuhun. Vaikka periaatteessa meillä on yhteiset rahat.

Mä vihaan tota pleikkaria ja mä en halua kärsiä omista palautuksista siitä että se ostettiin :kieh: Mutta pitäiskö mun tehä nyt niinkuin mies tahtoo että maksetaan se kokonaan ja kidutaan sitten joulu, vai maksanko ekan erän :whistle: :headwall:

salla
täh, sä maksat??? siis ekanakin mies huolehtikoon itse omien laskujensa maksun!
jos miehellä ei laskun maksettua riitä rahaa perheen yjteisiin menoihin, niin eikun visa vinkumaan taas.
sori se olikin masteri, mutta idea sama...

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
jos miehellä ei laskun maksettua riitä rahaa perheen yjteisiin menoihin, niin eikun visa vinkumaan taas.
Niin siis mä hoidan meidän perheessä kaikki laskujen maksut sekä omalta että mieheni tililtä, eli tottakai maksaisin tuon erän mieheni tililtä, ja näin ollen miehen rahoista jäisi sitten mm. ristiäisjärjestelyihin ja joululahjoihin. Ettei tähän takerruta niin selvensin :)

no jos teillä on yhteiset rahat niin eikö se oo ihan sama kumpi maksaa pleikkarin tai minkä lie ja kumpi muut laskut??? ja ristiäiset yms.. mut taas toisaalta jos on yhteiset rahat miehes ois kuulunu sunki mielipidettä kysyy ennen ku ostaa pelikoneen kyseessä lienee aika kalllis vekotin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Niin siis mä hoidan meidän perheessä kaikki laskujen maksut sekä omalta että mieheni tililtä, eli tottakai maksaisin tuon erän mieheni tililtä, ja näin ollen miehen rahoista jäisi sitten mm. ristiäisjärjestelyihin ja joululahjoihin. Ettei tähän takerruta niin selvensin :)
Mä maksan kaikki meidän laskut yhteiseltä tililtä =) (ja molempien omilta tileiltä, minkä pitäis olla omia, mut käytännössä rahat on aina loppi, kaikilta tileiltä...)
Mut siis tajusin ainakin ihan hyvin, et kyse on siitä, että teidän työnjako on se, että sinä hoidat laskut ja mies sitten taas jotain muuta.

vaan eka erän. Sen pleikkarinhan voi maksaa sitten joulun jälkeen kokonaan kerralla pois, jos sillon on rahaa niin paljon tai jatkaa erissä maksua. Meillä aina välillä on samaa ongelmaa, että mies tuhlaa tuollaisiin kalliimpiin juttuihin ja minä sitten ihmettelen, että millä mun olis tarkoitus niitä laskuja maksella :p

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
no jos teillä on yhteiset rahat niin eikö se oo ihan sama kumpi maksaa pleikkarin tai minkä lie ja kumpi muut laskut??? ja ristiäiset yms.. mut taas toisaalta jos on yhteiset rahat miehes ois kuulunu sunki mielipidettä kysyy ennen ku ostaa pelikoneen kyseessä lienee aika kalllis vekotin.
No vähän vaikea selittää miten meillä rahat on, kummallakin omat tilit, minä kotona pienellä äippärahalla ja mies töissä vähän paremmalla palkalla. Kumpikin käyttää omilta tileiltään rahaa yhteisiin menoihin, esim minä laskuihin ja mies lainoihin ja ruokaostoksiin, mutta se on sanomattakin selvää että mun pieni raha ei laskujen jälkeen koko kuukaudeksi riitä joten miehen lompakolle se on mentävä.esim. Ristiäiset on yhteinen meno, mutta tarkoitus oli kaikesta "ylimääräisestä" selvitä nyt veronpalautusrahoilla jotka ei nyt näytä riittävän jos toi pleikkari maksetaan kokonaan nyt.

Mun mielipidettä kysyi ja sanoin kyllä etten asiasta tykkää mutta kun on siitä vehkeestä jauhanu jo varmaan vuoden ainakin ja sen todella tahtoi niin enhän minä voi kieltääkkään ostamasta. Joten "annoin luvan" sen ostamiseen, mutten kyllä arvannut että siihen ihan noin paljon menee rahaa kun osti sen paremman version pelien ja ohjainten kera ynnä muiden piuhojen :kieh:

no noi on aina vähän kinkkisiä juttuja.... mut maksettava se on joka tapauksessa joko nyt tai osissa. no riittääkö veronplautukset ja muut rahat hyvin pleikkariin, muihin menoihin ja laskuihin ja jouluun?? jos riittää niin eihän sitte oo mitään hätää

:)

mulla on veronpalautuksia jäljellä laskujen jälkeen 400 euroa ja miehen rahat tosiaa menis tohon pleikkariin eli jostain jouduttais tinkimään ja se on tietysti joululahjoista. Mä taidan tehä nyt niin että maksan pleikkaria satasella ja katsotaan joulun jälkeen maksetaanko kokonaa pois vai jatketaanko erillä. Suuttukoon mies jos suuttuu, siinä tapauksessa mä voin myydä huuto.netissä koko laitteen veke ni ei tarvi rahoista murehtia :D

Mun mies päätti näin joulun alla ostaa uusia osia akustisiin rumpuihin (n. 1000egeä ). Ja näitä osia saa olla parin vuoden välein uusimassa. Ei aikaakaan kun osti 1300 euron sähkörummut. Nyt sitten aiko ottaa 500 euron tatuoinnin.
Sanoo vaan, että kunhan lapsi saa kaiken mitä tarvii, niin me kyllä pärjätään. Eli toisin sanoen, me aikuiset voimme jyrsiä vaikka kynsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mun mies päätti näin joulun alla ostaa uusia osia akustisiin rumpuihin (n. 1000egeä ). Ja näitä osia saa olla parin vuoden välein uusimassa. Ei aikaakaan kun osti 1300 euron sähkörummut. Nyt sitten aiko ottaa 500 euron tatuoinnin.
Sanoo vaan, että kunhan lapsi saa kaiken mitä tarvii, niin me kyllä pärjätään. Eli toisin sanoen, me aikuiset voimme jyrsiä vaikka kynsiä.
Mä olen liian mukavuudenhaluinen tinkiäkseni esim ruuista tai tarpeellisista jutuista, esim daily shampoota en aio ostaa sen takia omille hiuksilleni että mies saa pleikkarin :D

salla
höh, olisit lukenut loppuun asti mitä kirjoitin etkä heti ruvennut selittelemään...

minä maksaisin laskun nyt kokonaan kun se on korotonta (tai ainakin visalla on, masterista ei ole kokemusta) ja tarvittaessa käyttäisin luottokorttia joululahjoihin yms, jolloin saa taas korotonta maksuaikaa tammikuun loppuun.

nyt jos maksat laskusta osan, lopusta menee korkoa ja rahat menee lahjoihin. eli häviät sen koron määrän.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mä olen liian mukavuudenhaluinen tinkiäkseni esim ruuista tai tarpeellisista jutuista, esim daily shampoota en aio ostaa sen takia omille hiuksilleni että mies saa pleikkarin :D
Ruoasta nyt ei haittaa, vaikka vähän joutuisinkin tinkimään.. on kuitenkin tuota vararavintoa kertyny :whistle:
Mutta jotenkin ärsyttää, että pitää kaikki isot ostokset hankkia kerralla. Kyllä meillä rahaa on säästössä ja tuli hyvät palautukset. Mutta oltais kerrankin voitu elää reteesti ja lähtä, vaikka risteilylle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huh huh, mulla on onneksi aikuinen mies joka ei mitään pleikkareita kaipaa!
Näinpä meilläkin.
En vois kuvitellakaan, että meiän rahoja käytettäisiin tuollaseen, mihin ei oikeesti olis varaa :eek: Toki jotain kivaa saa itselleen ostaa ja aikuisten pelejähän nuo pleikkapelit suurimmiltaosin on, mutta kyllä perheen tarpeet pitäis mennä omien edelle :eek:

höh, olisit lukenut loppuun asti mitä kirjoitin etkä heti ruvennut selittelemään...

minä maksaisin laskun nyt kokonaan kun se on korotonta (tai ainakin visalla on, masterista ei ole kokemusta) ja tarvittaessa käyttäisin luottokorttia joululahjoihin yms, jolloin saa taas korotonta maksuaikaa tammikuun loppuun.

nyt jos maksat laskusta osan, lopusta menee korkoa ja rahat menee lahjoihin. eli häviät sen koron määrän.
joo kyllä mä hoksasin, mutta mä taas mieluummin teen näin päin kuin sitten tahtoo helposti mennä siihen, että sitä korttia tulee vinguteltua liikaa :ashamed: eli kortti menee kaappiin siksi aikaa kunnes pleikka on maksettu. Ja mä kun en voi sillä kortilla itse kaupassa maksaa kun on miehen nimissä ja mun tililtähän nyt menee rahat kaikkeen muuhun kun minä siellä kaupassa käyn. :)

Yhteistyössä