Teenkö lastensuojeluilmoitusten?

  • Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
että näin
Ei ole asia jonka vuoksi voi tehdä ilmoituksen.Tuskin kyttäät koko ajan ikkunassa 24/7 se ettei he silloin ulkoile kun itse olet kytiksessä ei tarkoita etteivätkö he ulkoile.
 
"Huolestunut"
Huudosta en tiedä kun asun vastapäisessä talossa. Pitäiskö mennä rappuun kuuntelee? Tosin en ole ihan varma mikä asunto kyseessä. Onko teistä vastaajista kaikki sitä mieltä ettei lasten pidä päästä aamupäivisin ulos . Ovat suomalaisia joten ei muiden kulttuurien tapoja.
 
plao
Mistä tiedät etteivät ulkoile? Mä ulkoilen lasten kanssa puistoissa ja kaverin (isommalla) pihalla, en oikeastaan koskaan talon pihassa. Meidän talosta kaksi uloskäyntiä, joten kukaan naapuri ei voi kytätä niin hyvin et aina näkis ollaanko sisällä tai milloin lähdetään. Valot saattaa palaa vaikkei olla kotona, kun lapset niitä napsuttelee päälle omiin huoneisiin.
Musta on kurjaa, jos lapset ei pääse ulos joka päivä, mut ei se ehken ihan lastensuojeluasia ole kuitenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Fornacis
"ehkäpä"
Olen melko varma että sinun ehkä ei kannata niin kovasti seurata mitä ympäristössä tapahtuu. Mistäs sinä heidän syyt tiedät, miksi eivät ulkoile? Kun on niitä hyviäkin syitä. Esim sairauksia tai jotain. Ja olen IHAN varma että jos sinulla on omaa elämää edes VÄHÄN, et voi seurata jatkuvasti käyvätkö ulkona vai eivät.
 
"Meiju"
Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, jonka olit ehtinyt laittaa.

Mutta ehdotus: hommaa töitä tai lisää eläimiä jotta saat keskityttyä omaan elämääsi.

Voithan käydä kysymässä voisitko ulkoiluttaa heidän lapsiaan? Tiedä vaikka äiti olisi toipumassa leikkauksesta tai ei muuten pysty esim. sairautensa vuoksi lähtemään ulos vilkkaiden lasten kanssa. Jos tukiverkkoja ei ole, eikä lapsia halua sijoittaa muualle, joutuvat vanhemmat joskus soveltamaan.
 
että näin
[QUOTE="Huolestunut";29663317]Huudosta en tiedä kun asun vastapäisessä talossa. Pitäiskö mennä rappuun kuuntelee? Tosin en ole ihan varma mikä asunto kyseessä. Onko teistä vastaajista kaikki sitä mieltä ettei lasten pidä päästä aamupäivisin ulos . Ovat suomalaisia joten ei muiden kulttuurien tapoja.[/QUOTE]

Mikä pakko se aamupäivällä ulkoilu on? onko siitä olemassa joku laki jonka mukaan pitää ulkoilutkin hoitaa?
Jos nyt oikeasti keksisit päiviisi muutakin kun muiden kyttäilyn.Olet epäilemättä saanut jo nimityksenkin naapureidesi silmissä: virallinen naapurikyttääjä.
 
Huolestunut?
En ole laittanut toista ketjua! Olen jutellut kerran äidin kanssa. Ei ole sairas viimeinen lapsi syntyi marraskuussa. Niin no jos ei sitten ole synnytyksen jälkeisessä masennuksessa. Hyvää päivää tuttävuustasolla en menisi tarjoutumaan lapsen vahdiksi. Johan ne luulisivat vaikka pedofiiliä...
 
aaaaaa...
Ai siis tarkoitat että äidillä on 4 kuukauden ikäisen vauvan lisäksi muita lapsia. Onko tullut mieleen että kerrostalosta voi olla hankala lähteä liikkeelle pienen vauvan ja muiden allle kouluikäisten kanssa? Tähän päälle imetykset, koliikki, yövalvomiset, vanhempien lasten uhma ja mustasukkaisuus... Entäpäs jos huolehtisit omista asioistasi ihan oikeasti ja antaisit lapsiperheen selvitä ensimmäisten kuukausien rankkuudesta. Olin itsekin tuohon aikaan kuin sumussa, ja jollei olisi ollut kesä niin ulkoilut olisi kieltämättä jääneet vähiin!

Heti kun olet saanut lapsille päälle ulkovaatteet kuravaatteet mukaanlukien, tekee vauva kakat/vaatii ruokaa/jne jne. Puhumattakaan että ruoka pitäisi tehdä ja vaippapyykkiä pestä. Tästä ne ulkoilut helpottuu kun vauva kestää pidempään syömättä ja sää paranee. Tee palvelus ja älä kyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Fornacis ja Iikku75
vierasdd
Lapsia ei ole pakko viedä ulos aamupäivällä. (Vaikka erittäin suotavaa tietysti olisi.) Me ollaan kuule oltu joskus koko päivä sisällä puolipukeisina pelkät kalsarit jalassa, ja silloin ei tainnut olla edes mitään vihreetä yhdelläkään aterialla. Telkku oli päällä puolet päivästä. Joku ehkä jopa huusi. Hui!!
 
Veronmaksaja.
Siinä taas poltetaan veronmaksajien rahoja 1oo tonnia per/vuosi, kun tulee turhia huostaanottoja kiitos vaan kaikille, jotka tuhlaavat veronmaksajien rahoja.

Ja ilmiannon hyöty oli?
 
---
Joo ei ole pakko viedä aamupäivällä ulos. Mekään ei olla päästy varmaan 5 päivään pihalle, kun kaikki on kipeenä.. Ja pari viikkoa sitten oltiin kans kipeenä eikä ulkoiltu. Toivottavasti naapurin akat ei laske meidän ulkoiluja, kun kipeenä ei sinne lapsia viitsi viedä. Ja yleensähän ne tulee vielä peräkkäin kipeeks, eikä yhtäaikaa. Viime talvena oli melkein kuukauden sairasteluputki. Ei kauheesti päästy päivisin pihalle tai kerhoihin, mut siltikään ei kukaan tehny ls-ilmoja.

Hanki vaikka elämä. Tai vaikka työpaikka.
 

Yhteistyössä