Teenkö väärin jos haen vaimostani eroa, koska hän ei halua lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isäksi haluava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eroaisin, mutten varsinaisesti sen takia ettei vaimo halua lapsia, vaan koska hän toimii typerästi. Siis on kylmä eikä suostu keskustelemaan asiasta, mitä ihmettä se sellainen on? Minusta parisuhteessa saa olla vaikka mitä ongelmaa mutta niitä pitää yrittää selvittää (puhua!) ja jos vaimosi ei suostu asiasta puhumaan eikä kertomaan mikä asiassa hiertää niin typerä on. Joku syyhän sille on miksi hänen mielensä on muuttunut lapsien suhteen, ja koska ei puhu sinulle, sanoisin että kyse on isommasta asiasta joka littyy teihin.

Kyllä minusta ero vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Vaimosikin taitaa tosiaan sisimmässään olla samaa mieltä, ei vain uskalla sanoa suoraan, niin tuo sen esille tämän lapsiasian ja vetäytymisen muodossa.

Jos otat tuollaisesta asiasta eron olet huono ihminen ja vaimosi ansaitsee parempaa.
Ei mikään lapsi ole elämän perusta vaan se että nauttii elämästä! maailmassa on jo hirveästi nälkää näkeviä lapsia!

Ja mikä idea lapsen hankkimisessa on? tuhlaat vain oman elämän ja kaikki ketkä puolustelee (pnnella "olen onnellisin") niin tiedän kokemuksista tuo on täysin päinvastainen juttu, On se maailma ovela ansa ja lapsien kanssa eläminen on raskasta ja oma elämä pilattu ainakin 20vuodeksi ja siinä se sitten menikin.

Itse naisena puhun molemmista puolista eli eipä sitten mies tai nainen tahdo lapsia niin olet ERITTÄIN ITSEKÄS! jos sellaisen takia eroat. Lapsen teko muutenkin yksi maailman itsekkäimmistä teoista (pois lukin afrikan maat jossa eri asia)

Naisen tapauksessa olisin lähtenyt karkuun jo aikoja sitten. Ei voi käsittää miten voi vaatia toiselta noin suurta uhrausta jos itse on ehdoton. Sama jos minun mieheni alkaisi halutakin kaiken logiikan vastaisesti lapsia, kyllä siinä olisi jo ihan rakkaudesta pakko erota. Ihan hyvillä mielin voi lähteä menemään tuollaisen ihmisen luota.

Minä olin jättämässä miestäni pari-kolme vuotta sitten, koska hän ei halunnut lapsia. Silloin sitten myöntyi, ja lupasi, että lapsia voidaan hankkia. Jokin aika sitten lopetin ehkäisyn, ja sen jälkeen on ollut pelkkää alamäkeä. Mulla alkaa tulla ikä vastaan (35v.), ja mies on ilmeisesti unohtanut lupauksensa. Pikkuhiljaa alan tuntea katkeruuden nostavan päätään, ja suuttumuksen miestä kohtaan. On petetty olo.

Tämä ei ole turha syy erota, vaan tärkeimpiä asioita, joista parisuhteessa pitää olla samaa mieltä. Kuten joku aiemmin totesi, kompromissi (ainakaan kumpaakin tyydyttävä sellainen) ei ole mahdollinen. Kun noin vahvasti tunnet, että haluat lapsia, en näkisi muuta vaihtoehtoa kuin eron.

Olet säälittävä ihminen ja toivottavasti naisesi löytää onnen ilman tuollaista tunteetonta idioottia joka eroaa jonkun lapsen takia. Itse jos naista rakastaisin ehdotta niin vaikka haluaisin kuuhun niin jos vaimo kärsisi jotenkin esim joutuisin eroamaan niin en iki maailmassa tekisi sitä!

ettäs kehtaat jonkun lapsen takia... mitä ei ole edes olemassa viellä.

näistä asioista kannattaa puhua suhteen alussa, haluaako koskaan lapsia.
sinä haluat ja vaimo ei. keskustelette järkevästi ja ehkä ammattilaisen avustamana. sulla on oikeus lähteä liitosta ja myöhemmin perustaa perhe.
onhan naisiakin veuvottu lähtemään suhteesta jossa mies pitkittää/tai ei halua lapsia ollenkaan. tuskin sinä haluat lasta vaimosikanssa vaan jos se tekee sen pakosta?

Onko sun työpaikka sellainen, että sieltä saat helposti isyyslomaa ja hoitovapaata? Kun haluat lasta, voit ensin selvittää omat hoitomahdollisuutesi ja sitten varovasti puhua vaimolle. Oletko hoitanut lapsia muuten? Onko sinulla kummilapsia? Oletko realistinen vai toivotko vaimon muuttuvan lattiarätiksi lapsen myötä?

Jos haluat lapsia eikä vaimo halua, niin ota ero vaimostasi. Ero voi sattua, mutta enemmän satuttaa jos ei voi elää elämää jota haluaa. Lapset ovat tärkeitä ja lasten saanti on edellytys hyvälle perhe-elämälle.

Yhteistyössä