Teen uuden avauksen...koulussa näytetty lapsille k-11-filmiä ja muksuilla ikää alkaen 6vee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Hyvä että pidät asiaa esillä, mutta ei tuo ole lastensuojelun asia. Sinne kuuluu vähän vakavemmat murheet. Selvitä asia koulun kanssa.

Niin...mutta kun koulu ei perusta.
Toki sen selkokielisen kirjeen sinne toimitamme heti huomenna, tänään oli tarkoitus, mutta ei ehditty sitä väsätä.
Et sä sitä koulua voi lastensuojelulla uhkailla.

Hyvä että pidät asiaa esillä, mutta ei tuo ole lastensuojelun asia. Sinne kuuluu vähän vakavemmat murheet. Selvitä asia koulun kanssa.

Niin...mutta kun koulu ei perusta.
Toki sen selkokielisen kirjeen sinne toimitamme heti huomenna, tänään oli tarkoitus, mutta ei ehditty sitä väsätä.
Et sä sitä koulua voi lastensuojelulla uhkailla.

No koululle emme ole mistään lastensuojelusta puhuneet mitään, soitimme sinne lastensuojeluun kuitenkin ja kysyimme ikäänkuin neuvoa, mitä tässä tulisi tehdä? Toki ei olisi haitannut, jos sieltä olisi otettu kouluun yhteyttä ja vaikkapa muistutettu ikärajojen noudattamisesta.

Koulutoimenjohtaja oli järkyttynyt tästä asiasta ja aikoi ottaa yhteyden tämän koulun rehtoriin ja tähän opettajaan. Sanoi, ettei tällaista pidä mennä missään nimessä tapahtumaan. Oli täysin samaa mieltä siitä, ettei ikärajoja pidä mennä polkemaan ja sen ikärajan lisäksi on osattava käyttää omaa arviointikykyä, eikä ole mitään ideaa antaa lapsille tällaista väkivaltaopetusta, vaikka vanhemmat sitä kotona tekisivätkin.

Nyt asia voi minun puolestani jäädä tähän, mutta lupaan ärähtää jatkossakin, jos lasten hyvinvoinnista aletaan tinkimään! :flower: Oli sitten palstamammat kuinka erimieltä tahansa.

huh huh! menee silti pikkuisen yli. ihan ku olis oikeen mukava päästä pätemään ja miettiä kaikki mahdolliset paikat mihin vois soittaa. vaik totta on et ope teki väärin, todellakin, mutta menee silti reagointi yli.

Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
huh huh! menee silti pikkuisen yli. ihan ku olis oikeen mukava päästä pätemään ja miettiä kaikki mahdolliset paikat mihin vois soittaa. vaik totta on et ope teki väärin, todellakin, mutta menee silti reagointi yli.

Ethän voi noin sanoa, kun et tiedä tästä koulusta yhtään mitään.

Mutta nyt lähden päiväkahvinkeittoon!:)

Alkuperäinen kirjoittaja kumma:

Ethän voi noin sanoa, kun et tiedä tästä koulusta yhtään mitään.

Mutta nyt lähden päiväkahvinkeittoon!:)

no okej! hyvää kahvihetkeä ja hyvä että asia on nyt pulkassa! :)

Koulutoimenjohtaja oli järkyttynyt tästä asiasta ja aikoi ottaa yhteyden tämän koulun rehtoriin ja tähän opettajaan. Sanoi, ettei tällaista pidä mennä missään nimessä tapahtumaan. Oli täysin samaa mieltä siitä, ettei ikärajoja pidä mennä polkemaan ja sen ikärajan lisäksi on osattava käyttää omaa arviointikykyä, eikä ole mitään ideaa antaa lapsille tällaista väkivaltaopetusta, vaikka vanhemmat sitä kotona tekisivätkin.

Nyt asia voi minun puolestani jäädä tähän, mutta lupaan ärähtää jatkossakin, jos lasten hyvinvoinnista aletaan tinkimään! :flower: Oli sitten palstamammat kuinka erimieltä tahansa.

Hyvä homma! :)

Hyvä, että koulutoimenjohtaja puuttuu asiaan. Meillä noudatetaan ohjelmien ikärajoja, joten en myös hyväksyisi sitä, että koulussa niistä lipsutaan.

Mua ihmetyttää miksi palstalaiset tuomitsevat ap:n tiukkapipoiseksi niuhottajaksi...?? Olisin itsekin ollut aivan kauhuissani jos omille muksuille olisi näytetty vastaavaa leffaa koulussa. Omalle pojalle oli eskarissa liikaa jopa Harry Potter kirjan lukeminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Ehkä menny vähän överiksi noi ilmotukset,,,opettajakin ehkä arvostelukyvytön hieman kun ei ole tullu ajatelleeksi miten jotkut perheet tuollasen kokee. Kun miettii ihan valta osaa nykysista esim. piirretyistä tuo on aika mieto ja selkeästi fantasiaelokuva. Meillä katottu kyseinen pätkä JA ne vanhemmat sarjat jo ajat sitten. Mietitäänpä hieman vaikka kirjoja minulle on luettu pienenä kaikki esim. Lindgrenit ja miettikää vaikka Veljeni Leinojamieltä. Paljon raskaampaa ja ihan mun lemppari silti. Luettuna asiat jää vielä päähän paremmin. omille lapsillekkin ne lukenu ja tykkäävät älyttömästi. Mun mielestä sellanen NAlle Puhi meininki on liian lillunlallua.

Kaikki asiantuntijat ovat yksimielisiä siitä että luettuna lapsi kestää kuunnella rankempia juttuja kuin katsottuna.
Kuultuna lapsi muodostaa mielessään sellaisen kuvan minkä hän kestää, mutta nähtynä hänellä ei ole mitään "suodatinta", kaikki raakuus tulee silmille juuri sellaisena kuin on.
Eli pikkuisen väärää tietoa tuo luettuna asiat jää vielä päähän paremmin....
Meilläkin 8-v lukenut veljeni leijonamielen, mutta katsoa hänen en sitä antaisi, leijonamielessä on dvd:nä ikäraja 11v.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaanvartija:
Mua ihmetyttää miksi palstalaiset tuomitsevat ap:n tiukkapipoiseksi niuhottajaksi...?? Olisin itsekin ollut aivan kauhuissani jos omille muksuille olisi näytetty vastaavaa leffaa koulussa. Omalle pojalle oli eskarissa liikaa jopa Harry Potter kirjan lukeminen.

Todennäköisesti siksi ap sai täällä tuomion että juurihan oli lehdissä ja uutisissa tutkimuksesta jossa oli selvitetty että suuri osa vanhemmista ei välitä elokuvien ja pelien ikärajoista vaan antaa laseten katosta/pelata mitä vaan. Joten varmasti myös tällä palstalla pyörii sellaisia vanhempia paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
|O |O |O Mitä ihmettä liikkuu opettajien päässä???
Lapset (6 ja 8) tuli koulusta ja olivat kauhuissaan ja kertoivat, kuinka olivat katsoneet Narnian Prinssi-mikä oliki-filmiä ja kuinka siinä iskettiin miekoilla ja veri lensi ja yks täti synnytti ja mitä kaikkea....siis meinasin pyörtyä...

Soitin heti koululle ja kysyin mitä filmiä oli katsottu ja sanoin opettajalle, että anna olla viiminen kerta kun näytät mitä sattuu!!!! |O
Kirjoitan sinne kirjeen vielä asiasta maanantaiksi. Ai että sapettaa...
Raivostuttaa niin että itkettää...

:headwall: :headwall:

Kannattaa sunkin ekaksi lainata noi filmit ja kattoa ne ennen ku alat täällä parkumaan. Varmasti on lapset kauhuissaan jos pumpulissa elävät.

Telkkarista tulee paljon ohjelmia joissa veri lentää ja naiset synnyttää, ethän ole niitä lapsillesi näyttänyt?

No hienoa, että joku viittii olla niuho, että tollasesta jaksaa valittaa. Enemmän mä olen huolissani sun jaksamisesta tässä pahassa maailmassa jos tarinat/sadut saavat lapsesi noin tolaltaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No hienoa, että joku viittii olla niuho, että tollasesta jaksaa valittaa. Enemmän mä olen huolissani sun jaksamisesta tässä pahassa maailmassa jos tarinat/sadut saavat lapsesi noin tolaltaan...

Ap ylireagoi, totta, mutta eivät ne ikärajat turhaan ole, ja vastuulliset vanhemmat niitä noudattavat...

Lapset (6 ja 8) tuli koulusta ja olivat kauhuissaan ja kertoivat, kuinka olivat katsoneet Narnian Prinssi-mikä oliki-filmiä ja kuinka siinä iskettiin miekoilla ja veri lensi ja yks täti synnytti ja mitä kaikkea....siis meinasin pyörtyä...

Soitin heti koululle ja kysyin mitä filmiä oli katsottu ja sanoin opettajalle, että anna olla viiminen kerta kun näytät mitä sattuu!!!! |O

Kerros nyt et miten 6-vuotias on jo koulussa ja miten se on vielä sattunut sen 8-vuotiaan kanssa samalle tunnille?

Puuttumatta muuhun keskusteluun niin näin opettajana (joka on tarkka ikärajoista ;) ) tiedän, että useilla kouluilla on luvat elokuvien näyttämiseen. Koulut voivat siis hankkia vuodeksi kerrallaan luvan jonka avulla kouluissa voidaan laillisesti näyttää tietyt elokuvat. Elokuvat voivat olla osa opetussunnitelmaa jonka opettaja tekee lukukautta varten. Esim. itse harvoin näytän kokonaisia elokuvia, mutta saatamme katsoa pieniä pätkiä leffoista jotka kuvaavat samaa asiaa mitä opiskelemme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kerros nyt et miten 6-vuotias on jo koulussa ja miten se on vielä sattunut sen 8-vuotiaan kanssa samalle tunnille?

eikös puolet ekaluokkalaisista ole 6v?

Ehdottomasti k-15 tavaraa..

Tämä sinetöi ap:n sekopäisyyden. Oletko itse asunut pullossa vai millainen käsitys sinulla on ihmisen psyykestä ja kypsyydestä? Kyllä on paha mieli lastesi puolesta. He eivät ilmeisesti vielä murrosiässäkään saa kasvaa normaalia kehitystä myöden. Onneksi on koululaitos eivätkä lapset täten jää täysin vanhempiensa armoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Ehdottomasti k-15 tavaraa..

Tämä sinetöi ap:n sekopäisyyden. Oletko itse asunut pullossa vai millainen käsitys sinulla on ihmisen psyykestä ja kypsyydestä? Kyllä on paha mieli lastesi puolesta. He eivät ilmeisesti vielä murrosiässäkään saa kasvaa normaalia kehitystä myöden. Onneksi on koululaitos eivätkä lapset täten jää täysin vanhempiensa armoille.

Niih. Mä en ole kyl jääny mistään kehitysvaiheesta paitsi vaikke meillä ollu lapsuudessa telkkaria eikä nettiä. Ei me katsottu koskaan mitään ku ei ollu mistä katsoa. Joskus naapurissa käytiin rölliä vahtaan, mut ei muuta. Ja ihan tasapainoinen aikuinen olen.
Ja en edelleenkään katso mitään kun en ole telkkaria hankkinu.

Yhteistyössä