Teen kotitöiden jako-listaa, auttakaa mua keksimään "rangaistuksia/ palkintoja" :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pop";26077057]Laita itelles sellanen palkinto minkä ite haluat, ja sellanen rangaistus josta on iloa miehelle mutta mitä itse inhoat. Ja pyydä miestä tekemään samoin.

Ja ne kotityöt pitäis jakaa niin, että kumpikin saa vuorotellen ottaa sieltä sen kaikkein mieluisimman, ja miehen pitäis kans olla päättämässä kodin siisteystasosta: jos hänelle kelpaa vähemmän siisti, niin silloin sinulle kuuluu enemmän hommia. Esim. imurointi ja lattiapesu kerrat on on sovittava kompromissina. Muuten olet natsi.[/QUOTE]

Joo, varmaan teenkin noin että kirjaan itse itselleni "palkinnon", ja mies saa sitten myös nimetä omansa. :)

Mulle on sinänsä ihan sama mitkä kotityöt jää mulle, ei mulla ole lempikotityötä. Mulle riittää että mies osallistuu ja tekee osansa. Enkä mä vaadi samaa tarkkuutta siivouksessa mieheltä kuin itseltäni. Esim. mun mies ripustaa pyykit mun mielestä aina ihan ruttuun, mutta en mä siitä ole valittanut.

[QUOTE="Joku";26077069]Mä voisin tehdä sen ja mies loput työt=D
Mutta oikeesti,rangaistus toiselle jos ei tee suhteessa kotitöitä kuulostaa oudolta..meillä työt tekee se joka ehtii.Käytännössä minä teen 99% hommista,mutta mies on nytkin esim.aamun ulkoillu lasten kanssa ja minä olen laitellu ruuat huomisellekkin,ja pessy 9konetta tänään pyykkiä ja raahannu ne kuivaushuoneeseen=)
Mun mies ei oo ikinä pessy vessaa,7-vuotta oltu yhdessä=D[/QUOTE]

No siis se rangaistus on periaatteessa se että tarjoaa toiselle jotain, esim. leffaillan.

Tähän mennessä mä olen tehnyt varmaan 90% kaikki kotityöt, ollaan asuttu yhdessä 2,5 vuotta. Olen yrittänyt ihan puhua asiasta mutta taitaa aina unohtua mieheltä. Kyllä se joskus jotain tekee oma-aloitteisesti, mutta liian harvoin. Meillä ei vaan toimi se että "se tekee joka ehtii", koska silloin mä teen ne hommat, ehdin tai en, taikka sitten eletään kuin siat pellossa.

[QUOTE="vieras";26077082]Joo, varmaan teenkin noin että kirjaan itse itselleni "palkinnon", ja mies saa sitten myös nimetä omansa. :)

Mulle on sinänsä ihan sama mitkä kotityöt jää mulle, ei mulla ole lempikotityötä. Mulle riittää että mies osallistuu ja tekee osansa. Enkä mä vaadi samaa tarkkuutta siivouksessa mieheltä kuin itseltäni. Esim. mun mies ripustaa pyykit mun mielestä aina ihan ruttuun, mutta en mä siitä ole valittanut.[/QUOTE]

Ainut pulma tälläsessa on se ettei mies vieläkään ota mitään vastuuta kotitöistä, mutta jos suunnitelma toimii, oppinee itse huomaamaan tämän puutteen.

[QUOTE="pop";26077100]Ainut pulma tälläsessa on se ettei mies vieläkään ota mitään vastuuta kotitöistä, mutta jos suunnitelma toimii, oppinee itse huomaamaan tämän puutteen.[/QUOTE]

Tarkoitus olisikin saada mies huomaamaan kuinka paljon niitä kotihommia oikeasti on, ihan siitä viikon ruokalistan suunnittelusta alkaen...

Esittelin listan miehelle ja kiinnostuksissaan sen ainakin luki. Ei sitä mikään kohta ainakaan naurattanut, että olisi vähäpätöistä. Sai jo ekan rastinsakin, phahaa

Yhteistyössä