tee lapsia-pilaa kroppasi :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi jehna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Pieni paha nuo muutokset on verrattuna siihen mitä tuhoa syöpähoidot on aiheuttanut mun elimistössä.

Sori kun kerron tällääsestä vaikka ap:n alootus oli varmaan tarkootettu huumorimielellä. On vain ittellä tärkeysjärjestys toinen...

ihan mielenkiinnosta: millaista tuhoa ne aiheuttavat?

enpä ole ko tekstin kirjoittaja mutta läheltä seuranneena voin ainakin kertoa että suonen sisäiset sytostaattihoidot saattaa ns syövyttää suonet ja lihakset siitä ympäriltä ja kädet voi jäädä sen näköisiksi kun joku krokotiili ois raapassu palat irti... että ainakin sellasta...

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
No, mun lapset ovat nyt 2v ja 3v:
Vatsa, ennallaan, ei raskausarpia.
Synnytys, no jäi sinne se pieni eppariarpi.
Hormonit, ei ole jäänyt mitään pysyviä ongelmia.
Rinnat, entisellään, pitkähköistä imetyksistä huolimatta.
Hiukset ja kynnet. entisellään.
Jalat, kengän koko tosiaan kasvanut noin numerolla.

Että plussalle omasta mielestäni jäin...

Sori mut en usko hetkeäkään etteikö imetys jättäny sulle MITÄÄN jälkiä!
Laita ennen ja jälkeen kuva... (ei siis ennen ja ennen-kuvaa) !

Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:

En oo toi edellinen kirjoittaja, mutta esikoisen imetyksen jälkeen mun tissit oli kyllä just kuten ennenkin :) Kuopuksesta ei vielä tiiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tossa kroppakuvaketjussa voi käydä tsekkaamassa, pilaako synnytys naisen vartalon...

ei tää ketju ollut mitään muuta varten kuin huumoria!!! Mua ei toisten röllykät kiinnosta juurikaan, mutta omat hampaani ja ne 10 reikää, jotka on tulleet viimeisen vuoden sisällä vähän ketuttaa..

Itse asiassa pelkkä raskaus itsessään ei niitä hampaita pilaa. Siihen on kolme syytä, miksi raskauden aikana hampaat usein reikiintyvät:
1. Lisääntynyt napostelu
2. Pahoinvoinnin takia ei pysty harjata takahampaita kunnolla
3. Syljen määrä vähenee (tällöin kannattaa pureskella usein ksylitol-purkkaa)

On yleinen harhaluulo että raskaus automaattisesti tuhoaa hampaat. Lopultakin se on vain omasta toiminnasta kiinni! :)

- vatsalihakset "pilalla", synnytyksestä kohta vuosi. Ehkä palautuu, ehkä ei.

Mut yllätti totaalisesti se, että vatsalihakset todellakin hukkui! Mä en kertakaikkiaan pystynyt löytämään niitä, enkä vetämään vatsaa minkää vertaa sisäänpäin sellaisessa asennossa, kun kuntosaliohjaaja neuvoi vieressä. Tuli ihan avuton olo... Paino tippui melkein kymmenen kiloa raskauden jälkeen ruokavaliolla, mutta vatsa senkun pullotti. Nyt oon antanut sen täysin repsahtaa ja ne kymmenen kiloakin on tullut takaisin... :D

Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:

Mulla tuli jo murkkuna rintoihin pahat "raskaus"arvet, kun kasvoivat vauhdilla, joten sillä saralla ei muutosta pahempaan enää tullut. Imetyksen aikana rinnat kasvoivat D->H, mutta sen loputtua mielestäni ihan entiselleen, raskauksia edeltävät rintsikat "istuvat" hyvin päälle. Kuvia ei valitettavasti ole. Ei ole ollut tapana näppäillä omista rinnoista kuvia ihan huvikseen ;-)

Raskauksien ja synnytysten jäljiltä aikaisemmin mainittujen lisäksi taitaa olla lantio hieman leventynyt, ja mielestäni nämä ennallaan pysyneet rinnat sopivat tällaiseen vartaloon jopa himpun paremmin, kuin siihen entiseen "pikkutytön" vartaloon.

Kahden äiti, annoit mulle just toivoa :D Täällä myös ennen raskautta kuppikoko D ja nyt imettäessä mennään G/H- koossa... Tutkailin jo rintojen pienennysleikkauksesta juttuja, mutta tässähän on toivoa vielä että nu ees jotenkin palautuu kuosiin.. Tosin lapsikaan ei ole kuin vasta 3kk.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Kahden äiti, annoit mulle just toivoa :D Täällä myös ennen raskautta kuppikoko D ja nyt imettäessä mennään G/H- koossa... Tutkailin jo rintojen pienennysleikkauksesta juttuja, mutta tässähän on toivoa vielä että nu ees jotenkin palautuu kuosiin.. Tosin lapsikaan ei ole kuin vasta 3kk.

Onnea vauvasta! Eikä siitä omasta kropasta kannata niin huolta kantaa. Lapsen myötä naisesta kasvaa äiti ja äidin kropan kuuluukin olla vähän erilainen kuin entinen. Mulla on siis ainakin tapahtunut omasta mielestäni muutosta parempaan päin (leventynyt lantio), vaikka tosiaan täysin sama tämä kroppa ei ole. Imetys vei raskauskilotkin ;-) Imetin esikoista 8,5kk, toinen raskaus alkoi heti imetyksen loputtua ja kuopusta imetin 11,5kk.

Jalkakoko täälläkin kasvanut numerolla ja lantio tais levitä lopullisesti. Siitä lantiosta tosin olen onnellinen, kun ennen olin tuulen piiskaama rantaheinä, eli en edes omistanut lantiota. :D

Mulla tuli sääriin ja nilkkoihin kamalasti rumia raskausarpia, kun odotin viimeisilläni oli useamman viikon +30 asteen helteet ja jalat turposi aivan kamaliksi...
Kaverini odotti samana kesänä ja samoin kävi hänen jaloilleen.

Eli vinkkinä vauva haluaville, viimeisillän EI kannata olla kesällä, jos ei jalkoja halua pilata....

aika moni asia tuosta sopii myös siihen kun vanhenee.... vaikka tekisi mitä sitä prosessiahan ei voi pysäyttää... oli sitten lapsia tai ei! on tämä ihmisen elämä kamalaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hammashoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tossa kroppakuvaketjussa voi käydä tsekkaamassa, pilaako synnytys naisen vartalon...

ei tää ketju ollut mitään muuta varten kuin huumoria!!! Mua ei toisten röllykät kiinnosta juurikaan, mutta omat hampaani ja ne 10 reikää, jotka on tulleet viimeisen vuoden sisällä vähän ketuttaa..

Itse asiassa pelkkä raskaus itsessään ei niitä hampaita pilaa. Siihen on kolme syytä, miksi raskauden aikana hampaat usein reikiintyvät:
1. Lisääntynyt napostelu
2. Pahoinvoinnin takia ei pysty harjata takahampaita kunnolla
3. Syljen määrä vähenee (tällöin kannattaa pureskella usein ksylitol-purkkaa)

On yleinen harhaluulo että raskaus automaattisesti tuhoaa hampaat. Lopultakin se on vain omasta toiminnasta kiinni! :)

lisäisin vielä listaan yhden asia: oksentelu. Otselläni hampaiden kiille pilalla ja isoja "kraattereita" kiilteessä kun jatkuva laattaaminen poltti kiilteen hampaista pois. Kiillettä ei voi mitenkään korjata jos sen kerran menettää.

Alkuperäinen kirjoittaja --:

Onnea vauvasta! Eikä siitä omasta kropasta kannata niin huolta kantaa. Lapsen myötä naisesta kasvaa äiti ja äidin kropan kuuluukin olla vähän erilainen kuin entinen. Mulla on siis ainakin tapahtunut omasta mielestäni muutosta parempaan päin (leventynyt lantio), vaikka tosiaan täysin sama tämä kroppa ei ole. Imetys vei raskauskilotkin ;-) Imetin esikoista 8,5kk, toinen raskaus alkoi heti imetyksen loputtua ja kuopusta imetin 11,5kk.

Kiitos! Mäkin olen muutoin tyytyväinen "lopputulokseen", kunhan nuo navassa roikkuvat nahkapussit :D katoais... No, nekin saa vielä liiveillä kurottua jotenkuten. Ylimääräset jäljellä olevat kilotkin on ihan itte hankittuja jotka varmasti syksyn mittaan karisevat vaunulenkeillä. Ja joo, ei kai sitä näin kolmekymppisenä enää voikaan näyttää samalle kuin kakskymppisenä tai ainakin se vaatii helkatin paljon enemmän työtä ja mulla on parempaakin tekemistä :D Kannetaanhan kroppamme kunnialla!

Mulla jäi vatsanahka sellaiseksi pergamentiksi :x siihen lisäherkkuna kireä sektioarpi jonka päällä läski roikkuu, mukavan näköistä eritoten kun en muuten ole lihava.

Itselle jäi vielä unettomuus tähän päälle niin kyllähän tässä alkaa olla vastoinkäymisiä. Jokainen joka on kärsinyt unettomuudesta vuosia tietää millaista se on. :|

Yhteistyössä