Te yötyöläiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möyrylit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Möyrylit

Aktiivinen jäsen
08.05.2006
2 072
0
36
:| Miten teidän pää kestää?
yks yö takana ja neljä edessä ja nyt tuntuu jo että pää hajoo just! Ennen mä tein paljonki yö hommaa tai menin aamuöstä töihin,mutta nyt tuntuu että ei tästä selviä millään.
En saanu kunnolla nukuttu töitten jälkeen.Olen ihan varma että perjantaina on migreeni tai viimestään perjantaina!!!

Ekan yön jälkeen tuntuu vaikeimmalta, siitä sit kyllä alkaa helpottamaan! Koita ainakin levätä, jos ei uni tule.. just vähän aikaa sit olin ekoissa yövuoroissani.. :)

Mä tein monta vuotta sitten hoitotyötä niin, että olin 7 yötä töissä ja 7 vapaalla. Silloin sitä jaksoi ja sai nukuttua. Ei kyllä ollut lastakaan silloin. En mä siitä silloinkaan mitenkään nauttinut, mutta jaksoin tehdä. Nyt olen välillä tehnyt sijaisuuksia ja kaksi yötäkin on ihan tarpeeksi. En ottais enää missään nimessä sellasta työtä vastaan missä pitäis tehdä pelkkää yövuoroa.

Mä en tee kuin kahta yötä putkeen omina vuoroina ja paikkaan sit puuttuvia öitä aina tarvittaessa kuten viime yötäkin töissä, fiilis oikeen hyvä eikä väsytä laisinkaan, nukuin 7 tuntia yövuoron jälkeen, menin klo 9 maissa nukkumaan. Huomenna tosin täytyy nyt mennä sit jo iltavuoroon kun tämä yövuoro ei ollut suunniteltuna listassa. Joskus on ollut aikoja ettei ole yöhomma tuntunut kovin hyvältä, eniten mua on henkisesti rassannut alkuun se, että kotosalla ei mitkään duunit etene sinä aikana kun mä olen öissä eikä muut ymmärrä sitä, etten juurikaan ole osallistumassa kodin juttuihin. Nykyään koitan valmistella kotihommat hyvään malliin ennen yövuoroa ja käyn kaupassa aina yövuorosta tullessani klo seitsemän jälkeen. Tyttökin on oppinut olemaan herättelemättä mua joten olen vähemmän kireällä päälä kun saan nukkua hyvät unet rauhassa.

Mulle eka yö on helpoin ja ei mulla ole kauhean vaikeita ne muutkaan yöt joskus vain. Saan rytmin helposti käännettyä mutta sit takasin normaaliin rytmiin on vaikeaa vaikka viimesen yön jälkeen nukun vain 2-4t niin illalla ei uni tule helpolla.ja kun aamulla sitten siis ekana vapaapäivänä pitäs saada nukkua pitkään esim 9 asti niin ei mitään mahdollisuuksia kun poika hyppää ylös 6-6.30. Nosit illalla yleesä saakin jo aikasemmi illalla unen mut kyl mulla palutumiseen menee helposti 5-7 päivääkin. valvominen on helpompaa. huomattavasti.

Mä en tee kun paria, kolmea peräkkäistä yötä kerrallaan joten pää kestää oikein hyvin =) Ei musta olis kai valvomaan ainakaan 4 yötä pidempään koska mäkään en yövuorojen päälle nuku kuin nelisen tuntia.. eli unet jää vähiin koko yövuoroputken ajan, mutta sen päälle nukunkin sitten 10h unet parina yönä jos ei satu muksu valvottamaan...

No meillä tämä homma on erillaista leipomissa. Viikko on aina samaa vuoroa. Mutta jos jatkavat sopimusta niin en rupee tekeen kovin monesti yöhommia.
Huomenna menen anoppilaan nukkuun,etten joka ikiseen risaukseen ja kitinään herää.

Yhteistyössä