Te tupakoinnin lopettaneet!!!

Kertokaa mitä muutoksia ootte huomannu tupakoinnin lopettamisen jälkeen..itellä tässä menossa 5 päivä ilman tupakkaa ja voi sanoa että pinna hieman kireellä.. :kieh: äiti pitäis jaksaa olla vaikka tekis mieli vaan lukittautua vessaan ja pysyä sielä!! Nyt kyl huomasin et se pahin ihon kuivuus on lähteny..saa nähä paraneeko iho vielä enemmän ku aikaa kuluu :)

On se tupakka kyllä koukuttava, kun sain tietää olevani raskaana lopetin, koko raskauden ajan poltin muistaakeni yht. 3 tai 4 tupakkaa..lopettaminen oli lopulta helppoa kun oli hyvä syy, halus suojella kaikkein rakkainta aarrettaan :heart: Mutta kun imetys loppui ja arki kasaantui päälle niin rupes polttaan uudestaan ja ihan ku sitä 9kk taukoo ei olis ollukkaan :headwall: Mies polttaa, joka tekee oman lopettamisen vielä vaikeemmaks kun nään sen parvekkeella polttamassa..ahdistus!!! Mies kyllä ehdotti että vois mennä ihan pihalle polttaan, mutta kai mun on totuttava näkeen ihmisiä jotka polttaa..ja kyl mieskin nyt tosissaan harkitsee lopettamista kun mä näytän niin hyvää esimerkkiä ;) Ja vaikeeks tekee myös se että samalla on laihiksella, ei voi korvata tupakkaa millään karkeilla tms :popcorn: :'(

Mutta nyt kaipas teiltä lopettaneilta jotain positiivista että pystyis oleen erossa siitä tupakasta. Mitä hyötyjä huomasit ja missä ajassa..saa myös kertoa niistä huonoista kokemuksista..tietää ettei oo ainut joka tätä helvettiä käy läpi :D
 
Lopetin tupakoinnin kolme kuukautta sitten, ja olen huomannut kyllä todella suuria muutoksia lähes kaikessa. Aistit, maku ja haju on parantunut huomattavasti, en ole niin väsynyt koko ajan, hengittäminen on helpompaa ja ennen kaikkea se, että huomaan itse sen miten pahan hajun tupakka jättää ihmiseen. Voin olla aidosti iloinen siitä, että minä tuoksun hyvälle. :D Ja mitä pidemmälle pääsee ilman tupakkaa, sen parempi olo itselle tulee siitä, että onnistuin lopettamaan. Viikon jälkeen lopettamisesta alkoi oikeasti huomata eron aiempaan. Pysy vaan erossa tupakasta kun nyt olet päässyt fyysisen riippuvuuden yli. 48 tuntia on se aika, että nikotiini poistuu elimistöstä ja sen jälkeen riippuvuus on vain psyykkistä. Tsemppiä!
 
Tärkein vaikutus: masennus loppui. Väsymys loppui myös, elämä muuttui rennommaksi kun ei tarvinnu tupakkia miettiä. Jaksoi käydä kaupoissa ja nautti olostaan. Saunassa aloin taas viihtyä. ruuat alkoi maistua, iho loistaa, naama terveemmän näköinen, hengitys ihan toista luokkaa, ei ärsytä juuri mikään, ei syyllisyyttä ja pelkoa terveydestään. siinä muutama niistä lukuisista hyvistä puolista joita olen huomannut. koitin kaikkea mutta vasta allen carrin kirja auttoi. Tsemppiä!
 
Päätettiin miehen kanssa yhdessä tilata sähkötupakat. Niitä imeskeltiin kuukauden verran tupakan sijasta. Välillä teki mieli oikeaa tupakkaa illanistujaisissa tai rankan työpäivän jälkeen, mutta aika pian se fiilis meni ohi, ihan muutamassa minuutissa. Sähkökaveri väheni pikkuhiljaa ja lopulta unohtui kokonaan, nyt puol vuotta ilman tupakkaa ja sähköröökiäkään en oo vedelly pitkiin aikoihin. 10 vuotta tuli poltettua ja ei ole edes tehnyt tiukkaa kun oli "leikkitupakka" apuna. Suosittelen.

Vaikutuksena olen myös huomannut väsymyksen vähenneen ja juurikin tuon, kuinka pahalle tupakoivat ihmiset haisevat (uskomatonta, kuinka sitä ei ennen ole juurikaan huomannut!), hengittäminen on helpompaa, kurkussa ei ole niin räkäinen olo eikä tarvitse kröhiä kurkkua aloittaessaan puhumaan. Ehkä hajuaistikin on parantunut. Hiuksia on tosi kiva haistella, kun ne ei haise tuhkakupille :)

Otatte miehen kanssa nyt toisianne niskasta kiinni! Helpompi on lopettaa kun toinen on tukena ja käy läpi samat asiat :) You can do it!
 
Meillä mies polttaa edelleen, itsellä tänään menossa 68 tupakoimaton vrk.
Ja voin kertoa että:
-Makuaisti on huomattavasti parempi
-Hermot/Pinnapidempi
-Lenkeillä ei meinaa yskiä keuhkojaan pihalle, eikä hengästy niin helposti
-Hajuaisti parempi
-Rahaa jää enemmän muuhun, rööki on pirun kallista
-En haise :D
 
Hei kanssasisaret!

Poltin vuosia ja välillä taukoa kun sain lapsia. Todella vaikeaa ollut kokonaan lopettaa. Nyt kun ikää tullut, alle 40 vielä kuitenkin, niin alkoi stressaamaan yhä enemmän ja kaikki sairaudet pelottamaan. Kyllästytti myös aina haista ja se limaisuus, jatkuva lievä flunssa.

Nyt olen ollut huhtikuusta kokonaan polttamatta ja ihan mahtava fiilis.Välillä tekee hetkellisesti mieli, kun esim. yksin liikkeellä, mutta en ole sortunut. Liikun paljon ja kuntoilen, siitä saa hyvää oloa.

Kysymys ja huoleni, että onko muilla tullut ihan järkkyä turvotusta vatsaan lopetuksen jälkeen? Mulla välillä vatsa kuin jalkapallo, vaikka syön terveellisesti ja herkut pysyy kohtuudessa. Onko aineenvaihduntani sekaisin, ja voinko jotenkin auttaa itseäni tässä asiassa? Tupakka vilkastuttaa aineenvaihduntaa, sen toki tiedän, mutta onko jotain konstia joka ajaisi samaa asiaa? Liikunta ja kuitupitoinen ruoka ei tunnu nyt riittävän. Kahvia juon reilusti, mutta ei tunnu auttavan.

Olisiko jollain viisaita neuvoja? Ärsyttää kun vatsa pullottaa ja housut puristaa vaikka ei muualta ole lihonnut kuin mahasta!!
 

Yhteistyössä