Te naiset jotka ette itse polta ja miehenne polttaa tupakkaa....

• Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti
"Maria"
Miten kestätte kaiken sen mitä siitä seuraa eli mm.

Terveys, rahanmeno, esimerkki lapsille, paha haju, haiseva hengitys, suutelun kuvottavuus jne.

Ja kuinka paljon miehenne polttaa? Kuinka usein käy tupakalla?

Itse tätä pohdin sillä tapaamani mies polttaa valitettavasti tupakkaa ja en oikein tiedä miten suhtautuisin ja turha sanoa, että on jokaisen oma asia ku kyllähän tuo minuunkin vaikuttaa ja lapsiini myöskin...

"vieras"
Kerran seurustelin sellasen nuorenmiehen kanssa joka poltti (ei paljon, muutaman päivässä) mutta se alkoi ajan kuluessa ärsyttää enemmän ja kun ei halunnut lopettaa niin siihen se juttu sitten kaatui.

Minä kyllä kestän ihan hyvin...Mies on puhunut lasten kanssa asiasta (ja ainakaan toistaseks lapset ei oo asiasta kiinnostunut). terveyshaitat ovat sitten miehen omia, kun ei ikinä polta esim. sisällä tai autossa, rahanmenoa siitä toki tulee, mutta itse käytän samasen summan johonkin omaan juttuuni (meikit, hajuvedet yms.)...Itse en huomaa esim. vaatteista pahaa hajua, kun mies tosiaan ulkona aina polttaa, ja en nyt ihan heti menekkään pussailemaan sitä, jos on just tullut tupakilta. Ja ainakin minun mieheni osaa pitää huolta esim. purkan jauhamisesta tupakin jälkeen...

Suutelu ei ole kuvottavaa eikä mieheni henki haise/maistu tupakalle minusta. Paitsi jos hän yrittää pussata heti tupakalta tultuaan.

Terveys on miehen oma asia, rahanmeno myös sillä ei tupakkaan menevä raha ole minulta mitenkään pois.

Lapsille mies on tupakoinnistaan huolimatta erinomainen esimerkki.

En pidä miehen tupakointia minkäänlaisena ongelmana meidän parisuhteelle tai miehen vanhemmuudelle. Muistan joskus 16-vuotiaana olleeni ehdoton sen suhteen, että poikaystäväni ei saa tupakoida, mutta olen jo vuosia sitten oppinut hyväksymään siippani omine pienine puutteineen. Hyväksyyhän hän minut kaikkine puutteineni.

"vieras"
meillä myös tilanne, mies polttaa ja minä lopetin polttamisen jo ajat sitten. välillä tuntuu tympeältä kun hänen vaatteensa ja henki haisee tupakalle, mut ei se haju leijaile ku yleensä n.15 min tupakoinnin jälkeen. olisi outoa jos 15 vuoden rakkaus kaatuisi pelkkään tupakointiin. tunteet ovat kyllä niin vahvat että ei niitä yks tupakointi kaada.

epäilen että ette ole tarpeeeksi rakastuneita jos se toisen polttamiseen kaatuu.

04roflc
Me poltimme molemmat ennen, mutta minä olen lopettanut, eikä mieskään enää paljon polta. Minä kyllä polttaisin, jos se ei olisi niin epäterveellistä. Minä tykkään tupakan hajusta ja mausta. Ei haittaa ollenkaan, jos mies kotiin tullessaan haisee tupakalle... Enemmän olen vain kateellinen. Tekisi niin mieli polttaa, mutta kun valitettavasti se vaan on niin epäterveellistä & jään koukkuun. Ei pitäisi yleistää, mutta ylipäänsä tupakoijat ovat mielestäni paljon mukavampaa porukkaa, kuin muut. :) Mieheni polttaa oikeastaan vaan töissä. Minä en motkota asiasta. Haluaisin, että ollaan savuttomia vain ja ainoastaan terveyssyistä... Jos elän 80 vuotiaaksi, niin taidan kyllä sitten aloittaa uudestaan. :D

"Vilukissa"
??? Miksi mä en sitä kestäisi, kun mieskin kestää mun kotkotukset...

Meillä mies polttaa sujuvasti ulkona, ja autossa ei polta ollenkaan. Ite hoitaa terveytensä kuten parhaakseen taitaa, paha mun on mennä siihen aukomaan mitään - aikuiselle miehelle, eiköhän tuota tiedä mitä tekee... Ja kuka käskee mennä heti tyrkylle savutamisen jälkeen ja imuttelemaan, en mä ainakaan mene, joutaa hyvin myöhemminkin ottamaan vahingon ja odottelun pois korkojen kera ;)...

Ja mitä lapsiin tulee, niin...mun mielestä on jo hatunnostoinen asia se, että on huomattavasti vähentänyt tupakointiaan saatuaan lapsia, ja huomioi heidän läsnäolonsa eli silloin ei sauhuta. Ja kunnioittaa kovasti heidän mielipidettään asiasta ja puhuu tupakan vaaroista, joten toimii esimerkkinäkin...en mä voi valittaa.

Satunnaisesti polttaa. Oman terveytensä tuhoaa, jos tuhoaa, aikuista itsenäistä ihmistä en voi siinä suhteeessa vahtia muutenkaan. Omia rahojaan käyttää, ei minunkaan tarvitse tehdä tiliä jokaisesta rahasta jonka kulutan. Haju ja maku haitta on jonkun aikaa polttelemisen jälkeen ja siitä aika usein tulee myös huomatettua, jos hän haluaa suudella heti tupakan jälkeen. Lasten nähden ei polttele.

04roflc kans samaa mieltä
Me poltimme molemmat ennen, mutta minä olen lopettanut, eikä mieskään enää paljon polta. Minä kyllä polttaisin, jos se ei olisi niin epäterveellistä. Minä tykkään tupakan hajusta ja mausta. Ei haittaa ollenkaan, jos mies kotiin tullessaan haisee tupakalle... Enemmän olen vain kateellinen. Tekisi niin mieli polttaa, mutta kun valitettavasti se vaan on niin epäterveellistä & jään koukkuun. Ei pitäisi yleistää, mutta ylipäänsä tupakoijat ovat mielestäni paljon mukavampaa porukkaa, kuin muut. :) Mieheni polttaa oikeastaan vaan töissä. Minä en motkota asiasta. Haluaisin, että ollaan savuttomia vain ja ainoastaan terveyssyistä... Jos elän 80 vuotiaaksi, niin taidan kyllä sitten aloittaa uudestaan. :D
tämä oli kuin minun suusta! toivottavasti emme retkahda enää vaikka se mukavaa onkin.

"Minnie"
Oma mies ei polta, onneksi. Tuohon haluaisin kuitenkin kommentoida kun sanotte, että hetki tupakoinnin jälkeen henki ei enää haise. Olen töissä terveydenhoitoalalla ja kyllä sen haistaa hengityksestä kuka tupakoi. Henki ei haise tupakalle vaan sellaiselle ummehtuneelle, (mädäntyneelle?) vaikea kuvailla. Myös nuorten ihmisten hengitys. =X

herkkänenäinen
Minun on pakko myöntää, että suutelut on meillä jääny tosi vähiin. Ja ihan vain sen takia kun en kestä sitä tuhkakupin hajua. Se ei vain häviä, vaikka hampaat on miehellä kunnossa, syö purkkaa, pesee hampaita, käyttää suuvesiä yms. Mul on vissiin herkkä nenä sitten.

Yhteistyössä