Te muuttaneet, mistä olette saaneet ystäviä ja vertaistukea?

Muutossa jäi vanhat tuttavat ja "pihakaverit", eikä uusia ole vielä löytynyt. Taidan olla kummajainen täällä pikkukaupungissa, kun olen edelleen kotona 5v ja 2,5v:n kanssa. Puistoissa ja perhekerhoissa ei juurikaan ole lapsille seuraa, enkä ole vieläkään ihan päässyt selville täkäläisten kotiäitien puistokierrosta. Harvoin puistoissa on ketään muita silloin kun minä lapsineni (aamupäivisin klo 9-10 aikoihin mennään) ollaan.

Sinällään harmi, kun lapsetkin haluaisivat jo muitakin kavereita kuin toisensa ja äidin. Ja mustakin olisi ihan kiva jutella muiden aikuisten kanssa. No, jos kevät saisi muutkin kotiäidit "ryömimään ulos koloistaan" ja puistoilemaan...
 
Heti muutettuamme ilmoitin esikoisen seurakunnan kerhoon. Siitähän tuli heti tuttuja, joita näki aina kerhopäivinä ja joiden kanssa tuli juteltua. Tuttuja tuli myös ihan leikkipuistosta. Kun lapset aloittivat päivähoidon niin hoitajat tuli tutuiksi ja esikoinen jo kyläili kavereiden luona, joten pikkuhiljaa heidän vanhemmat tuli tutuiksi. Ehdimme asua uudessa kaupungissa neljä kuukautta, kun aloitin opinnot ja lapset meni hoitoon ja silloin alkoi tuttuja tulla ihan kunnolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Heti muutettuamme ilmoitin esikoisen seurakunnan kerhoon. Siitähän tuli heti tuttuja, joita näki aina kerhopäivinä ja joiden kanssa tuli juteltua.
On meilläkin tuo 5v kaupungin leikkikoulussa 3 krt / vko, ja siellä viedessä ja haettaessa muiden äitien kanssa juttelen. Kävi vain niin ikävästi, että ainoa vapaa paikka oli leikkikoulussa, joka sijaitsee meidän kodista täysin kaupungin vastakkaisella puolella. Niinpä kotipäivinä emme juuri kerhokavereita näe, kun leikkivät ihan eri puistoissa.

En niinkään kaipaa kahviseuraa, kun omat lapset eivät ole mitenkään sisällä viihtyviä vaan tykkäävät enemmän purkaa energiaa ulkona, mutta olisi kiva, ettei tarvitsisi puistossa olla ihan yksin lasten kanssa, ja että lapsilla olisi myös leikkiseuraa. Menisi aikakin nopeammin hyvässä seurassa :)
 
Aika ikävää, toivon todella että saatte ystäviä, äitilläkin on hyvä olla joku aikuinen jonka kans jutella ja lapsilla oman ikäisiä kavereita. Itse oon miettiny et mitä kautta sitä alkais sitten hankkimaan sitä verkostoa ympärille. sinne minne ollaan muuttamassa ni on kyllä ainakin 1 hyvin tuttu perhe. Perhevalmennuksen kautta varmasti sais tuttuja jos sellainen järjestettäis ni vois äitiryhmä pyörähtää käyntiin. Itseäni kiinnostaa kovasti nuo puistot ja kerhot, ainakin MLL järjestää perhekahviloita ja monissa päiväkodeissa on vapaita kerhoja ja muita tapahtumia jonne voi mennä. ja tietty netin kauttakin voi kai löytää kavereita.
 

Yhteistyössä