Te lävistetyt, tulehtunut lävistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Mitä tehdä kun lävistys on tulehtunut, kyseessä kulmakoru? Se on puoli vuotta vanha ja nyt pari viikkoa sitten tulehtui. Eka ajatus tietenkin on että se pitää ottaa pois mutta lävistysliikkeessä sanoivat ettei missään nimessä saa mennä sitä tekemään. Sain sieltä hoito-ohjeet, eli puhdistus pari kertaa päivässä ja merisuola+vesi puhdistus pari kertaa viikossa. Noilla ohjeilla näytti että alkoi siitä paranemaan mutta nyt taas on tulehtunut. Oletteko saaneet siihen lääkekuuria?? Pelkään vaan pahoin että jos lääkäriltä kysyy niin käskee ottaa korun pois ja eipä taida tänään olla lävistysliikkeet auki jotta voisi kysyä neuvo.

Ja ihan turha alkaa syyttämään "oliko pakko laittaa jne". Laitettu mikä laitettu!

Lääkärit useinkin ovat noita vastaan ja käskevät ottaa pois. Mutta jos otat, ni voipi umpeutua ja tulehdus jää sinne sisään. Putsaile vaan ahkerasti, ni eiköhän se siitä.

Siskollakin tulehtui nenäkoru ja kävi lääkärissä, ni heti oli antibioottikuurin antanut ja käskenyt reiän parannuttua ottaa korun pois.

Oletko varma, ettei koru kasva ulos? Onko oikeasti siis tulehtunut? Minulla iho kuoli pois korun ympäriltä ja koru putosi itsestään pois. 3 kertaa laitettiin, aina kasvoi ulos.

Sinuna suihkuttelisin aina muutenkin suihkussa käydessäni. En läträisi desinfiointiaineiden kanssa, ne vain kuivattaa.

Nuku puhtaalla tyynyliinalla ja koita olla koskettelematta korua, VARSINKIN LIKAISIN KÄSIN!! Jos ei pariin viikkoon rauhoitu, hakisin ab kuurin =)

Olin jo soittaa lääkärille mutta pelkään juuri tuota että käskevät ottaa pois. Lävistys on ihan punainen molemmilta puolilta, vielä ei ainakaan tule mätää. Pari viikkoa sitten siitä tuli mätää oikein kunnolla. Noin me ollaan hoidettu sitä jo kaksi viikkoa mutta ei tunnu auttavan. Lävistys on pojallani. Hitto, pitäisikö kysyä saisiko siihen lääkekuurin. Jostain bakteeriviljelystä sairaanhoitajat puhuivat viimeksi.

Tauntaun: Ottiko siskosi korun pois, paraniko se lääkekuurilla.

Eivät lääkäritkään niin tyhmiä ole, että käskevät ottaa tulehdustilassa olevan lävärin veks. Antibioottikuuria kyllä tyrkyttävät, mikä varmasti olisi hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja z:
Oletko varma, ettei koru kasva ulos? Onko oikeasti siis tulehtunut? Minulla iho kuoli pois korun ympäriltä ja koru putosi itsestään pois. 3 kertaa laitettiin, aina kasvoi ulos.

Sinuna suihkuttelisin aina muutenkin suihkussa käydessäni. En läträisi desinfiointiaineiden kanssa, ne vain kuivattaa.

Nuku puhtaalla tyynyliinalla ja koita olla koskettelematta korua, VARSINKIN LIKAISIN KÄSIN!! Jos ei pariin viikkoon rauhoitu, hakisin ab kuurin =)

Mistä minä näen onko se kasvamassa ulos. Eli on punainen ja hieman arka ja pari viikkoa sitten tuli mätää.

Kiitos teille ihanille kun vaivaudutte vastaamaan,itsellä alkaa jo hieman pelottaa tuo kun lukee netistä kaikenlaisia kauhujuttuja, meinaa paniikki tulla:-))

mä en mistään lävistäjien ym. ohjeista tiedä, mutta mä oon teininä laittanu ite itelleni lävistyksiä ja putsannu Neoamiseptilla (mitä suositeltiin siihen aikaan korviin laitettujen reikien putsaukseen) ja aina lähti tulehdus parissa päivässä...

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mulla tulehtu rustolävistys korvassa ja laitoin siihe Basibact-voidetta aamuin illoin kun oli ensin puhistanut keittosuolaliuoksella. Parani sillä.

Kiitos, pitääpä käydä ostamassa tuota. Soitin kuitenkin terveyskeskukseen, ottavat tulehdusarvon ja jos se on ok niin katsotaan vielä muutama päivä.

joku vois auttaa muaki o:; nosiis mulla otettii nenäläv reilu kuukaus sitte, nyt kuiteki huomasin että siinä reijän vieressä on sellane ns finni? mutta sitte ko puristin sita ni siitä tulee vaa verta ja se on sellasta ''paksumpaa''..? o:; oon koittanu katella oisko kysees tulehus , mut ei mitää vastausta..? auttakaas!

Alkuperäinen kirjoittaja nenäläv<3;26032886:
joku vois auttaa muaki o:; nosiis mulla otettii nenäläv reilu kuukaus sitte, nyt kuiteki huomasin että siinä reijän vieressä on sellane ns finni? mutta sitte ko puristin sita ni siitä tulee vaa verta ja se on sellasta ''paksumpaa''..? o:; oon koittanu katella oisko kysees tulehus , mut ei mitää vastausta..? auttakaas!

Mulla on myös kuukausi sitten otettu nenäkoru ja lävistäjä sanoi, että jos koruna on rengas niin siihen viereen voi kasvaa patti. Patin pitäisi hävitä kun vaihtaa renkaan tappiin. Oisko sulla tollaisesta patista kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja nenäläv<3;26032998:
no mulla on se alotuskoru vielä, tarkotus toki olis vaihtaa viikon parin sisällä uutee koruu o:

Hmm, mun muistaakseni ohjeiden mukaan kuukauteen ei saisi vaihtaa korua. Eli jos sulla on se nyt kuukauden ollut niin saat jo vaihtaa. Mutta jos se on tollanen patti niin kuulemma se ei muuten häviä kuin sillä että vaihtaa tapin siihen. Älä todellakaan puristele sitä pattia!

Otitko sä liikkeessä ton korun? Meinaan vaan että jos otit niin tosi outoa ettei siellä kerrottu tosta jutusta.

Hmm, mun muistaakseni ohjeiden mukaan kuukauteen ei saisi vaihtaa korua. Eli jos sulla on se nyt kuukauden ollut niin saat jo vaihtaa. Mutta jos se on tollanen patti niin kuulemma se ei muuten häviä kuin sillä että vaihtaa tapin siihen. Älä todellakaan puristele sitä pattia!

Otitko sä liikkeessä ton korun? Meinaan vaan että jos otit niin tosi outoa ettei siellä kerrottu tosta jutusta.

joo, otin liikkees . mut kai ne jotai sano et siihe saattaa tulla sellasta mädän näköstä nestettä.. mut en si tainna kuunnella nii paljo ko aattelin pelkästää sitä korua.. :Dd mut eiköhä tää tästä (: kiitos kuiteki avusta!

Moii, otin kulmakorun pari päivää sitten ja nyt kun kosketan kulmaani jossa koru on niin tunnen sen korun rungon koskettamalla kulmaani, onko tämä normaalia? (: VASTATKAA PIKAISESTI KIITOS! :)

eli siis,olen miettimässä kulmakorun ottamista, mutta pelkään niitä tulehduksia ja vastaavia. Olen ottamassa ekaa kulmalävistystäni. pelottaa iha hireesti. Auttakaa joku pliis. mulle sopis se läväri, mut ku on ongelma, pelkään nii amalasti sitä laittamista ja niistä seurauksista puhumattaaan.
katoin wikipediasta niitä seurauksia, ja rupes heti pelottaa :D AUTTAKAA JOKU PLIIS :D :)

[QUOTE="elinaa...";26732672]eli siis,olen miettimässä kulmakorun ottamista, mutta pelkään niitä tulehduksia ja vastaavia. Olen ottamassa ekaa kulmalävistystäni. pelottaa iha hireesti. Auttakaa joku pliis. mulle sopis se läväri, mut ku on ongelma, pelkään nii amalasti sitä laittamista ja niistä seurauksista puhumattaaan.
katoin wikipediasta niitä seurauksia, ja rupes heti pelottaa :D AUTTAKAA JOKU PLIIS :D :)[/QUOTE]

No tuota mihis sä apua tarttet?:D
Lävistysliikkeessä tehtynä lävistys on turvallinen ottaa, ja he noudattavat tarkkoja hygieniasäädöksiä. (katsohan sitten myös, mihin liikkeeseen menet...)
Kipu riippuu ihmisestä, itsellä ei ole koskenut 19'sta korusta kuin industrial.
Muista riittävä jälkihoito, noudatten lävistäjäsi ohjeita. Ei kuitenkaan desinfiointiaineita, kuivattaa ja täten edes auttaa uloskasvua, joka kulmassa on todella yleistä.
Merisuolahaude, ja raikas vesi. Varovasti irroitat kudosnesteen korun ympäriltä pesun jälkeen.
Vieläkö haluat jotain tietää..?

[QUOTE="elinaa...";26732672]eli siis,olen miettimässä kulmakorun ottamista, mutta pelkään niitä tulehduksia ja vastaavia. Olen ottamassa ekaa kulmalävistystäni. pelottaa iha hireesti. Auttakaa joku pliis. mulle sopis se läväri, mut ku on ongelma, pelkään nii amalasti sitä laittamista ja niistä seurauksista puhumattaaan.
katoin wikipediasta niitä seurauksia, ja rupes heti pelottaa :D AUTTAKAA JOKU PLIIS :D :)[/QUOTE]

Jos noin pelottaa niin kannattaa ensin kasvaa vähän ja katsoa sitten uudestaan kannattaako ottaa mitään korua...

Lisään vielä sen verran, että ei meikkiä lähelle korua ennen kuin on täysin parantunut. (ei eritä mitään, ei arista jne.)
Ja se ensikorun pois vaihto kandee muistaa.
Ja koruksi titanium, kirurginterästä jopa vähemmän allergisoiva. Kirurginteräs on kyllä sekin yleisesti käytössä, ja aika varma valinta myöskin.
Mutta, lävistyksen ammattilainen kyllä tietää nuo ja osaa opastaa sua.