Te ketkä olette ylioppilaita, niin minkälaisissa ammateissa olette?

Yliopistossa opiskelen pääaineenani suomen kieli - valmistuminen häämöttää gradun valmistumisen päässä. Äidinkielen opettajan hommia oon tehnyt kymmenestä opiskeluvuodesta viisi - se minusta on siis tulossa ihan virallisestikin kohta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
mut onko kukaan niiku työssä ILMAN jatko opintoja? niinku ammatillisia tms. pitä ihmiset kellä pelkkä yo lappu kädessä tekevät?
minä olen! lukion jälkeen jäin pitämään välivuotta ja sille tielle jäin! (en siis vieläkään tiedä mitä haluan tehdä "isona", ikää nyt siis 26-vuotta) olen kyllä ihan tyytyväinen urakehitykseeni, somistajana useampi vuosi sekä isossa liikkeessä osastopäällikkönä. eipä olisi noihinkaan hommiin mikään koulutus opettanut, käytäntö ainoastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
no jos lapsenne miettii lukion ja amiksen välissä, niin kumpaa suosittelisit? jos siis ei olisi viel selvillä se mitä haluu isona tehä?
Jos ei tiedä, mitä haluaa tehdä isona, suosittelisin lukiota, koska sieltä saa laajemman yleissivistyksen ja siten pohjaa monille aloille. Koskaan en kuitenkaan lastani lukioon pakottaisi; jos kutsumusala löytyy ammattikoulusta, niin ilman muuta sinne sitten!
 

Yhteistyössä