Te, ketkä saatte sairaanlapsenhoitotukea,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Alinta saatiin esikoisella, atooppisen ihottuman takia.

Saako atooppisen ihottumankin vuoksi hoitotukea? Kuinka "pahanlaatuista" ihottuma oli? Entä kuinka kauan tästä on aikaa? Olen käsittänyt, ettei nykyään saisi "pelkän" atooppisen ihottuman tai yksittäisen allergian vuoksi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Oisko lisää, meidän tapausta ei vielä mainittukaan, saas nähdä tuleekokaan. Siksi en vielä paljasta. :/

Onko kyseessä ADHD tai joku sinnepäin? Olen ymmärtänyt, että silloin käy aika helposti niin, että lääkäri suosittelee jopa korotettua tukea, mutta Kelasta ei saa edes alinta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Korotettua, psyykkisesti sairaalle lapselle.

Millä tavalla lapsen psyykkeen häiriö havaittiin? Minkäikäinen lapsi on?

No havaittiin siten, että meni psykoosiin erään traumaattisen kokemuksen jälkeen. Ikää lapsella nyt 11v.

En tiennytkään että lapsikin voi mennä psykoosiin. Miten tämä tapahtui? Ei ole pakko vastata, jos et halua.

Tottakai lapsikin voi mennä psykoosiin.

:o Miten ei voisi? Ja sehän jo kerrottiin, että traumaattisen tilanteen jälkeen. Ei kai kukaan nyt enempää tahdo netissä kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:

Saako atooppisen ihottumankin vuoksi hoitotukea? Kuinka "pahanlaatuista" ihottuma oli? Entä kuinka kauan tästä on aikaa? Olen käsittänyt, ettei nykyään saisi "pelkän" atooppisen ihottuman tai yksittäisen allergian vuoksi. :/

Onhan tästä aikaa kolmisen vuotta. Esikoisella tosiaan oli todella paha atooppinen ihottuma johon tuki tuolloin myönnettiin vuoden ikään asti. Käytiin valohoidot sun muut...nyt kuopuksella sama homma, mutta tukea ei saa, joten muuttuneet on systeemit. Onneksi on kuitenkin vähän lievempänä kuin esikoisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:

Katsokaan tuolta aikaisemman viestin linkistä. Atooppisen ihottuman perusteet eri tasoisten vammaistukien myöntämiseen löytyvät sieltä.

korottettua ja dg kehitysvamma-syndroma down. niinkuin meidän vammaisneuvolan lääkäri hienosti kirjoitti c-lausuntoon että "downin syndrooman pohjalta kehitysvammautunut poika"

kun meidän poitsu pari vuotta sit sai alinta tukea piti maidon lisäksi olla kaks kotimaista viljaa. näköjään paikkakuntakohtaisia eroja on, mutta se nyt ei varmaan yllätä ketään

No höh, mun tytö on 2,5 v ja juo soijamaitoa ja käyttää masulääkettä, mutta ei meille kukaan oo puhunu mitään tuesta. No, mä oon onnellinen että mulla on (mun mielestä) terve lapsi.

Me saatiin astmaatikosta alinta koulun aloitukseen saakka.
Just tänään luin lehdestä, että on tullut uusia sääntöjä tuen myöntämiselle, varsinkin alinta tukea saaville astmaatikoille. Tämän säännön jälkeen 10 000 jää ilman tukea, kun verrataan näihin entisiin sääntöihin. Mm. ystäväni sai kielteisen päätöksen. Lapsella aika paha astma. Säännöllinen lääkitys ympäri vuoden, todella usein infektioita ja silloin huonossa kunnossa astman vuoksi. Sairaalakäyntejä silloin paljon ym. Pahat allergiat, mm. viljat, maito, muna ym. ym. Mutta eivät saaneetkaan enää edes alinta tukea.

Korotettua vammaistukea 1-vuotiaalle diabeetikolle. Olen katkera, että samassa jamassa olevat vanhemmat diabeetikotkin saavat ylintä.

6-vuotiaaksi saa ylintä. Sen jälkeen keskimmäistä. Miksi se on muka väärin????

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Korotettua vammaistukea 1-vuotiaalle diabeetikolle. Olen katkera, että samassa jamassa olevat vanhemmat diabeetikotkin saavat ylintä.

Nykyään ei välttämättä enää alle 6-vuotiaat saa ylintä. Aikaisemmin se tuli pienille diabeetikoille automaattisesti. Kaikille alle 3-vuotiaille ja monipistoshoidossa oleville alle 6-vuotiaille.

Alkuperäinen kirjoittaja M:

Tämä joka vastasi ei saa 1-vuotiaalle ylintä, vaan keskimmäistä. Ne jotka ovat saaneet päätöksen ennen tätä vuotta, saavat alle 6-vuotiaille ylintä.

Yhteistyössä