te kenellä 4 tai enemmän lapsia ( "pieniä" ) miten järjestelyt

• Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
tässä ehkä neljäs vauva tulossa ja isommat lapset
7v,5v,3v mites teillä on sujunut?

nukkuma järjestys?
autoilu?
neuvolakäynnit?
kauppa? ym
Meillä 5, kaikki sujunut omalla painollaan. Olen ollut töissä kolmannen, neljännen ja viidennen raskausaikoina, niin neukkakäyntien aikana muut on olleet hoidossa, äitiysloman aikana mies on sopinut töissä niin, ett on järjestänyt työnsä siten ett olen päässyt äitiyspolille tms.
Autona tila-auto kolmannen lapsen jälkeen.
Lastenneuvoloissa lapset mukana.
Kaupassa olen käynyt vaihdellen kaikkien lasten, lasten ja miehen kanssa tai yksin, kun mies on ollut kotona.
Nukkumajärjestelyt, isoin nukkuu omassa, muut 2+2 yhteisissä huoneissa.

aikoinaan asunut
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
neuvolaan pääsee aina helposti kun ukko opiskelee ja se saa usein vapaata tai sit meen dösäl. lapset ovat tosi kilttejä kun mennään jonnekin. :D asutaan niin lähellä keskustaa että kävellenkin pääsee.
Ihan mielenkiinnosta, missä päin kaupunkia asutte. Me ollaan asuttu Näsissä ja Kevätkummussa.
Etkös ollut porvoolainen?

aikoinaan asunut
Alkuperäinen kirjoittaja äippäx4:
Hyvin se sujuu. Mulla on kyllä jo vanhempia, mutta ikäero suunnilleen tuotaluokkaa, vanhin oli 8 kun nuorin syntyi :hug: Eli lapset -90,-91, 94 ja -98. Autona Chrysler Voyager. Neuvolakäynnin ajaksi mies kotiin. Mun mies halus itse aina mukaan neuvolaan. =) Meillä on töissä neljän lapsen isä, ja hän ottaa aina vapaata, kun vaimo menee neuvolaan. Kaupassa käytiin yhdessä miehen ja lasten kanssa tai niin, että mulla oli vaan yksi mukana. No olin mä joskus urhea ja otin kaikki. No ei se urheutta vaatinut, mä liikuin tosi paljon kaikkien lasten kanssa ja ne oli tottuneita kaupassa kävijöitä. Yhtä mä olen tosin joutunut kantamaan kilometrin huutavana olkapäällä :D kun se heittäytyi kaupan lattialle huutamaan, ikää oli vähän päälle vuoden. Hoidin kauppa-asiat olkapäällä huutavan lapsen kanssa, hieman kanssakauppailijat katsoi vinoon, muttei se lapsi sitä toiste tehnyt, kun huomasi, ettei sillä ole vaikutusta.

En kyllä päivääkään vaihtaisi pois, kaksi vanhinta on jo muuttanut kotoa ja eilen oli molemmat kotikotona käymässä. Aika menee todella nopeaan, kun eilenhän se oli kun niitä vaippoja vaihtelin.
Sanos muuta, minne ne vuodet ovat vierineet. Vastahan olivat pieniä,edes tämä kuopus ja nyt hänkin jo murkku:)

ap
jotenkin mua kauhistuttaa kyllä se yks menee siinä missä muutkin mut jotenkin nyt iski paniikki etä entä jos ei..

vanhin täyttää tänävuonna 8v eli vauvan synnyttyä on jo 8½v

teillä toisin miehet kyl suurena apuna mulla ku non noi lapset mun harteillani tai mä niitä enimmäkseen kuskailen joka paikkaan koska ukolla tytötä paljon..

toisin oon vielä töissä eli vanhin on koulussa ja 2 nuorinta päiväkodissa siihen asti että jään äippälomalle mutta sitten ainakin otan tuon nuorimman pois päiväkodista keskimmäinen alottaa syksyllä 2010 esikoulun..

autonvaihto kai suurin muutos 2 iohmistä jolla ukon konkurssin takia meni molempien luottotiedot on hankala ostaa autoo..pitäs olla käteistä ja paljon.. ja mein nykysestä rötisköstä saa mitään hyvä että just ja just huolisivat vaihdossa =)

Meillä lapset on 7v, 6v täyttävä, 4v täyttävä ja 3v täyttävä. 2 vanhempaa, pojat, jakaa yhteisen huoneen, 2 nuorempaa tytöt siis, jakaa yhteisen huoneen. Kun tytöt oli pieniä, pojat oli samas ja tytöt nukkui kumpikin meidän makkaris kunnes siirtyi yhtäaikaa yhteiseen huoneeseen. Kaupassa käyn joko kaikkien kans, osan kans tai sitten käyn yksin, sillä ei oo väliä, sama juttu oli pienempänä. Neuvolas kävin yleensä niin et mulla oli kaikki mukana, sit nuo seinäjoen reissut oli tehtävä niin että oli lapsilla amma. Ihan siksi että niissä yleensä kesti niin kauan ettei ollut järkeä raahata lapsia mukaan odottamaan. Yleensä perusneuvolakäynneillä (tai mitä nyt onkaan ollu, puheterapeutit ym.) niin mulla on kaikki mukana, osa tykkää, osa ei. Se ei oo mun ongelmani vaan heidän. Autona on 7hengen peugeot.

vie ras
Meillä oli 7, 5 ja 4 kun vauva syntyi

nukkuma järjestys?
- isommat omassa huoneessaan kolmestaan, pienin perhepedissä
autoilu?
- yksi iso perheauto 7-paikkaa.
vauvalla kaukalo muut vain vöissä.
neuvolakäynnit?
- kaikki mukana tai sitten isoin eskarissa.
niputin vauvan käyntejä aina isompien synttärin mukaan + kaksi isompaa syntyneet talvella joten samalla käynnillä saa heidät yleensä.
kauppa? ym
- yhdessä porukalla kun eskarilainen haettiin.

nyt on kaikilla vuosi lisää ikää, toinen eskarissa ja esikoinen koulussa, joten he voivat kulkea syksyllä kahdestaan koulumatkan.
se helpottaa huomattavasti arkea näidän loppujen pienten kanssa.

ap
nii ja nyt meillä menee esimkauppareissut hyvin ovat kiltisti ym
mutta esim ulkoilut on tuskaa jos on muita lapsia yhdessä leikkivät kiltisti mutta jos on joku naapurin laps ym niin noilla kahdella nuoremmalla menee meno säätämiseks ja saa kieltää useemman kerran

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
tässä ehkä neljäs vauva tulossa ja isommat lapset
7v,5v,3v mites teillä on sujunut?

nukkuma järjestys?
autoilu?
neuvolakäynnit?
kauppa? ym
Meillä 5v 8kk, 3v 7kk ja kaksoset 2v 2kk. Kaksoset nukkuivat aluksi perhepedissä, isommat yhteisessä huoneessaan. Nyt kaksosilla yhteinen huone. Neuvolakäynnit hoituvat niin, että kaksoset ovat rattaissa ja isommat kävelevät, samoin kauppa. Autoa meillä ei ole.

jipe
4 lasta, joista kolme vanhinta nukkuvat vielä samassa huoneessa, nuorin vanhempien kanssa samassa huoneessa, kohta siirretään isommat eriin huoneeseen ja pikkuset samaan.

Auto on 7-hengen tila-auto, autoilu sujuu siinä missä 1-lapsisella perheelläkin, ei mitään ongelmaa.

Neuvolakäynnit: omat hoidan niin, että otan ajan aamuksi ja mies menee vasta sen jälkeen töihin. lasten neuvolat otan myös mahdollisuuksien mukaan aamuksi, mies tai minä käytetään aamulla lapsia neuvolassa ennen miehen töihin menoa.

kaupassa käydään joko koko perhe yhdessä tai sitten niin,e ttä minä tai mies yksin tai kolmas vaihtoehto on, että minä tai mies jonku /joidenkin lapsien kanssa.

Yhteistyössä