Te kenellä 4 lasta?

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
tipsukka
on 4 poikaa.vanhin on 5v ja muut siitä alle :) kaiken lisäksi olen yh.mutta tässä tää menee..siivousta..tiskaamaista pyykinpesuu ruuanlaittoo..sitä se on..välil meinaa palaa käämit touhuun mut päivä kerrallaan selvitty :)
 
Viblsp
4v 4kk, 2v 3kk ja 10kk kaksoset. Välillä jaksan hyvin, välillä huonommin. Pakkohan se on jaksaa, vai mikä se vaihtoehto olikaan? :D :whistle:

Olen oppinut ottamaan hiukan rennommin, säästyy hermojakin.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
hienosti jaksan... vanhin lapsi on 32v, seuraava 29v, sit 26v ja 22v. eikä ketään noista asu kotona enään. tuo jaksaminen on niin suhteellista lasten iän suhteen.
Totta, suhteellista. :D Jos on suuret ikäerot, voi sanoa että jaksaa paremmin, ellei sairauksia yms. sitten ole.

Meillä tosiaan sanotaan ISOIKSI noita 4v ja 2v... Siksi vähän hassua katsoa muiden ikäeroja. :)
 
Pia
Tytöt 6v 4.5v ja 1.5v ja poika 3vk.
Välillä jaksaa hyvin ja välillä huonommin :) välillä päivät menee sumussa, siivotessa, pyykätessä ja ruokaa laittaessa..yleensä kyllä jaksetaan hyvin ja nautitaan arjesta.
 
meillä
on lapset 9v, 7v, 1v9kk ja vastasyntynyt vauva. Ihan hyvin jaksan, onhan mulla mies, joka ottaa tosi ison vastuun lapsista ja kodista ;) Mutta meneehän se hermo toki toisina päivinä hyvinkin helposti
 
vieras
12v, 7v, 6v ja 4v. ja lisäksi 2v ja 4v hoitolapset. Välillä tökkii noiden omien kanssa, mutta olen oppinut olemaan itsekäs ja otan omaa aikaa kun arki meinaa kaatua päälle pahasti. :)
minulla on onneksi mies joka hoitaa osansa tässä rumbassa.
 
Linda
7v 5v 3 v 10 kk. Ihan hyvin arki sujuu, vaikka mies noin 120 päivää vuodesta työmatkoilla ulkomailla. vanhin tietysti jo koulussa, pienempien kanssa käyn perhekerhossa, muskarissa ja seurakunna kerhossa, joten viikko on osittain ohjelmoitu, mikä mielestäni helpottaa muidenkin asioiden suunnittelua ja hoitamista. Lisäksi muiden äitien tapaaminen pitää minut paremmin "järjissäni".
Meillä on iso omakotitalo ja mieheni yllätti minut pari vuotta sitten tilaamalla meille siivoojan, joka kät kerran viikossa. Tämä helpottaa suunnattomasti.
Isovanhempia tai muita sukulaisia ei asu lähistöllä, joten oman ajan jäjestäminen on ikävä kyllä mahdotonta.
 
10v 8v 4v 1v kaikki tyttöjä,tosin olen miettinyt että miten jaksaa mutta aloitin iltatyöt ja saan olla pois joka ilta muutaman tunnin niin taas jaksaa.

vanhimmalla on joku esimurkkuikä ja käyttäytyy sen mukaan,4v uhmaa ja kiukuttelee ja 1v tekee poskihampaita,huutaa yöt ja kiukkuu päivät,ainoo kenen kanssa ei tarvii taistella millään saralla on 8v,mutta kyllä sekin kohat jotain keksii että saadaan kaikki tenavat kamaliks :LOL:
muuten kyllä jaksaa ihan hyvin :LOL:
 
Meillä on 5 ja 4vuotiaat pojat ja 2 ja 1vuotiaat tytöt. Hyvin jaksaa arkea pyörittää jos kaikki on terveenä mutta jos joku tauti tulee, niin siinä on työtä sitten jo muille jaettavaksi asti. On ihan mielenkiintoista kun tuvasta löytyy 4 korvakierrelasta joista 1 astmaatikko, joka saa kohtauksen joka flunssassa ja toinen maitoallergikko :wave:
 
hiphei
Meillä 14v11v7v ja 10kk tekemistähän riittää eikä aina ole pakko jaksaa kaikkea tehdä nyttenkin istun hyvällä omallatunnolla koneella vaikka pitäs tehdä aivan jotain muuta.
 

Yhteistyössä