Te, kenellä on ilmalämpöpumppu, avittakaa vielä hiukka tyhmää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Jookos? :ashamed:

Kun mä yritin selvittää, että mistä se sen ilman ottaa. Ja en tullut hullua hurskaammaksi. ...saatan olla vähän väsynyt... :snotty:

Ottaako vai eikö se ota sitä pihalta vai ottaako se sen sisältä, kun pumppu on lämmityskäytössä? (jäähdytyskäytössä ilmeisesti joo, ottaa pihalta, mutta entäs lämmityskäytössä?)

Ja samalla: suosittele mulle hyvää pumppumerkkiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Mun käsityksen mukaan se ottaa sen aina ulkoa :)

No kun mun kaveri, jolla semmoinen on, just viime kesänä mulle sanoi, että hän luuli ennen, et se ottaa sen pihalta, mut ei kuulemma otakaan.

Mut nyt sit sain taas vähän päinvastaista tietoa. ...ja toi wikipedian ilmalämpöpumpputekstikin oli mulle ihan liian tekninen. En siitä löytänyt mielestäni semmosta kohtaa, mistä se ilma tulee... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Mun käsityksen mukaan se ottaa sen aina ulkoa :)

No kun mun kaveri, jolla semmoinen on, just viime kesänä mulle sanoi, että hän luuli ennen, et se ottaa sen pihalta, mut ei kuulemma otakaan.

Mut nyt sit sain taas vähän päinvastaista tietoa. ...ja toi wikipedian ilmalämpöpumpputekstikin oli mulle ihan liian tekninen. En siitä löytänyt mielestäni semmosta kohtaa, mistä se ilma tulee... :snotty:
No höh. Mun appiukolla on sellanen ja sen puheista käsitin että ulkoa se sen ottaa, mut olen vissiin käsittänyt väärin

=) Kysyisin ukolta mutta se nukkuu

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Niin ottaa. Siis pihalta. Mun broidilla (ja meillä, mut ei viä asennettu) on einhaim-merkkinen. Tai jotain sinne päin. Vissiin?

Lämmityskäytössäkin? :) ...sithän se ois hyvä. (ja joo, saahan tästä varmuuden, kun lähtee kysymään kaupasta. :D )

Niin ottaa. Siis pihalta. Mun broidilla (ja meillä, mut ei viä asennettu) on einhaim-merkkinen. Tai jotain sinne päin. Vissiin?

Lämmityskäytössäkin? :) ...sithän se ois hyvä. (ja joo, saahan tästä varmuuden, kun lähtee kysymään kaupasta. :D )

Niinkai, kun nehän mainostaa, et puhdistaa sisäilmaa. Miten se vois puhdistaa jos se kierrättäs sitä?

Niinkai, kun nehän mainostaa, et puhdistaa sisäilmaa. Miten se vois puhdistaa jos se kierrättäs sitä?

No kaikki puhdistusta koskevat tekstit, jotka löysin, painotti vaan sitä, että se aktiivihiilisuodatin on se, joka puhdistaa. Eli siis siihen nähden ihan sama, ottaako pihalta vai ottaako sisältä ja ajaa sen ilman sitten puhdistimen läpi...

No kaikki puhdistusta koskevat tekstit, jotka löysin, painotti vaan sitä, että se aktiivihiilisuodatin on se, joka puhdistaa. Eli siis siihen nähden ihan sama, ottaako pihalta vai ottaako sisältä ja ajaa sen ilman sitten puhdistimen läpi...

Niin ja siis, että puhdistaa niin, että ottaa siitä pölyhiukkaset ja mikrobit jne. pois.

Mulla on sellanen käsitys, että hinta ja laatu kulkee tässä tuotteessa käsi kädessä. Meidän laite on kolmen kalleimman joukosta ja se toimii hyvin. Mies näitä silloin tarkkaan selvitti ennen kuin otettiin. Naapuri otti jonkun halpaversion ja kai sekin asiansa ajaa, mutta on tosi kovaääninen. Kuuluu meidän pihalle asti milloin he sitä käyttävät ja välissä on sentään autotie...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän ilmalämpöpumppu kierrättää sisällä olevaa ilmaa ja se ottaa vain tarvitsemansa lämmön ulkoa.

Ilmanvaihtokone (meillä on sekin) ottaa ilman ulkoa.

Jep, tämä just on se, mitä hain. Toimiiko kaikki ilmalämpöpumput tällä periaatteella? Eli käytännössä eivät auta sisäilman raikkauteen siinä, että eivät tuo "tuoretta" ilmaa ...ottavat vaan epäpuhtaudet pois siitä ilmasta, mikä on tarjolla sisällä?

Yhteistyössä