Te keillä useampi kuin 1 koira?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikäeroa 6v. Hyvin tulevat toimeen, kun heti ekana päivänä vanhempi koira näytti tulokkaalle kuka täällä on pomo :D
Ja vanhempi koira (narttu) on edelleen boss, vaikka nuorempi on jo kooltaan isompi ja uros. Nuorempi koira jopa puolusti vanhempaa, kun naapurin piski :kieh: hyökkäsi pääsiäisenä kimppuun.

Vanhempi on nyt 11v ja nuorempi kohta 5v.

meillä vanhempi koira 8v. ja nuorempi 2v. Hyvin tulevat toimeen. Molemmat ovat narttuja. Kun pienempi tuli meille 9 viikkoisena, niin vanhempi koira otti huomiinsa, hoiti kuin omaa pentuaan... Nykyäänkin ovat hyvissä väleissä. =)

Vanhempi oli 5 vuotta kun haettiin tuo pentu. Heti tulivat ihan ok toimeen,oli sen verran paljon sitä eroo,että toinen selvästi oli vanhempi,ja siis pomo. Jossain vaiheessa tuli pientä koitosta tuolta nuoremmalta,mutta vielä ei johtajuutta ole saanut,sehän jossain vaiheessa vaihtuu,kun toinen tarpeeksi vanhaksi tulee. Mutta myös pitää huomioida se,että esim ruoka vanhemmalle ensin ja muut hommat,vanhempi,eli kunkku eka:)) Hyvin pärjää. Ja huomiota yhtä paljon,ei tarvi kadehtia toista.

kaks koiraa. Hyvin tulivat toimeen, ikäero on osapuilleen 1½ vuotta. Tuosta en tiiä kuinka mustasukkaisuutta helpottaa kun meillä molemmat on mustiksia. On kyl koitettu ettei rapsuteltais molempia yhtä aikaa sillon kun toinen tulee rapsuteltavaks vaan sen takia ku huomas toisen ensin tulevan. Mut ei toi oo mitään vaikuttanu, silti toinen änkee ittensä rapsutettavan ja rapsuttajan väliin vaikka mikä ois.

Alkuperäinen kirjoittaja Piia-:
kaks koiraa. Hyvin tulivat toimeen, ikäero on osapuilleen 1½ vuotta. Tuosta en tiiä kuinka mustasukkaisuutta helpottaa kun meillä molemmat on mustiksia. On kyl koitettu ettei rapsuteltais molempia yhtä aikaa sillon kun toinen tulee rapsuteltavaks vaan sen takia ku huomas toisen ensin tulevan. Mut ei toi oo mitään vaikuttanu, silti toinen änkee ittensä rapsutettavan ja rapsuttajan väliin vaikka mikä ois.

tuttua :D

Meillä on koirilla 2v ikäeroa. Pienempi (narttu ) ja vanhempi yksilö "pomottaa" muka isompaa, nhuorempaa urosta, mutta kyllä kun kiperä paikka tulee, niin väistää, esim. jos luun päältä pitää kinastella häkissä. Uros on kuitenkin lauhkea, eikä riidanhaastaja-tyyppiä, niin ihan hyvin menee.

Aikasemmin meillä oli myös toinen narttu, ja näillä kahdella nartulla oli ikäeroa 1v, ja se oli liian vähän, ei ollu johtajuusasia ollenkaan selvä, ja välillä verissäpäin tappelivat, eikä kumpikaan suostunu antaa periksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja koiria kaksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Piia-:

tuttua :D

tehäänkö teilläki kaikki maholliset temput että siihen päästään. joskus on niiiiin rasittavaa ku ei sais toista yhtää helliä kahdestaan ku toinen tulee heti kerjäämään. Kerran kokeilin että otan tän ensin tulleen "syliin" (50kg, olin tosin lattialla istumassa) nii eikö mitä. Hetken päästä mulla oli käsivarret ja reidet sen näköset ku ois pahempiki sota ollu käynnissä ku päätti toiset 50kg raapia iitensä kans syliin |O |O

[quote="Piia-"

tehäänkö teilläki kaikki maholliset temput että siihen päästään. joskus on niiiiin rasittavaa ku ei sais toista yhtää helliä kahdestaan ku toinen tulee heti kerjäämään. Kerran kokeilin että otan tän ensin tulleen "syliin" (50kg, olin tosin lattialla istumassa) nii eikö mitä. Hetken päästä mulla oli käsivarret ja reidet sen näköset ku ois pahempiki sota ollu käynnissä ku päätti toiset 50kg raapia iitensä kans syliin |O |O
[/quote]

Meillä vanhus on mestari lajissaan. Kun ihmiset käyttävät kynärpää-tekniikkaa, vanha rouva käyttää "tungen kuonollani ihan minne itse haluan"-tekniikkaa. Se siis kuonollaan raivaa tiensä läpi! Ja jos lopetat rapsuttamisen, vanhus nostaa kuonollaan kätesi päänsä päälle, että älä luulekaan lopettavasi vielä :D

Alkuperäinen kirjoittaja koiria kaksi:
[quote="Piia-"

Meillä vanhus on mestari lajissaan. Kun ihmiset käyttävät kynärpää-tekniikkaa, vanha rouva käyttää "tungen kuonollani ihan minne itse haluan"-tekniikkaa. Se siis kuonollaan raivaa tiensä läpi! Ja jos lopetat rapsuttamisen, vanhus nostaa kuonollaan kätesi päänsä päälle, että älä luulekaan lopettavasi vielä :D[/quote]

Just ihan ku meillä. Istut nojatuolissa telkkua kattomas, koiruus tulee istua napittamaan joko eteen tai viereen jos et huomaa nii nostetaan tassu syliin. Ei tehoa. Siispä täytyy ite näyttää mitä tehään, nostetaan kuonolla käsi ja sit siirrytään ite sen verran että käsi on pään päällä, sit katellaan nappi silmilläetteikö mukaan mitään ala tapahtua :laugh:

Eri määrä ollu koiria ja ikäerotkin on ollu monenmoiset. Yleisesti ottaen koirat tulee laumassa toimeen kunhan sen lauman arvojärjestys on selvä.
Nyt mull on kaks nuorta eli vanhempi on 11kk ja nuorempi hiukan päälle 9vk. Näille se iso pomo tulen olemaan minä ja huomaan kyllä vanhemman aina ensin ja sit vast ton nuoremman :D

Vanhempi täyttää kohta 8v ja nuorempi on vuoden. Ei mitään ongelmia. Meillä on ollut terriereitä pahimmillaan 4 kpl iällä 13v 5v 3v ja alle vuoden. Ei silloinkaan mitään ongelmaa. Tietenkään en jättänyt kaikkia koiria keskenään vaan kaksi oli aina häkissä silloin kun ei oltu kotona.

Meillä 12-vuotias uros ja 5-vuotias narttu. Hyvin meni alusta asti, pentu nukkui vanhemman koiran hännänkiemurassa ekat yönsä, eikä itkenyt yhtään ikävää emoonsa! :heart: Nyt kun vanhempi koira alkaa olla huonokuntoinen niin tuolla nuoremmalla menee välillä hermot, kun toinen ei jaksakkaan leikkiä... :/

Yhteistyössä