Te keillä tehty suunniteltu sektio ahtaan lantion takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pian

Vieras
niin miten seuraavassa raskaudessa? Minulla papereissa lukee että seuraava synnytys sektion kautta. Ja sain ajan "lääkärin vastaanotto" ja mietin että tehdäänkö se synnytystapa-arvio taas vai sovitaanko vain leikkauspäivä?
Ultrataanko vauva? Tehdäänkö sisätutkimus? Vai mitä tämä käynti pitää sisällään?

Mulle tehtiin ekaa lasta odottaessa sektio- päätös ahtaan lantion takia. Seuraavassa raskaudessa n.vkolla 37 menin ultraan jossa kätilö katsoi vauvan koon,yms. Sitten lekurin luo samalla reissulla, joka päätti sektiopäivän.
Tällä kolmannella kerralla lekuri vielä uudelleen utrasi kohdun kudoksia, että onko ohentumaa ja pitääkö leikata aiemmin.

Eli uudelleen synnytystapa- arviota ei tehty, koska ekalla kerralla todettiin röntgenillä ahdas lantio.

tehtiin eka raskaudessa synnytystapa-arvio ja lantio arvioitiin ahtaan oloiseksi, mutta kokeiltiin alakautta kuitenkin. Tuloksena kiireellinen sektio pitkittyneen synnytyksen vuoksi ja muksun irrottelu lantion luista, kun oli sinne kiinni kiilautunut :(

Synnytyksen hoitanut lääkäri sanoi, että alakautta synnyttämistä ei voi harkita.

Eli mullakin siis tulee olemaan sama tilanne, enkä usko että uusia arvioita tehdään enää.

Minulla lukee papereissa "kliinisesti ahdas lantion etuaukeama". En tiedä mitä se tarkoittaa mutta viime raskaudessa tehtiin syn.tapa-arvio ja vauvan painoarvio oli 3200g, lääkäri käsikopelolla arvioi ja sanoi ettei mahdu. Ja Kotiutumispäivän kohdalla papereissa lukee että seuraava synnytys sektion kautta.
Minä olen perjantaina menossa sinne lääkärin vastaanotolle, sillon viikkoja 37+0 ja mietin että mitähän se pitää sisällään tällä kertaa?

Millä viikolla toinen sektiosi Luru Lude on tehty? Tk.lääkäri sanoi että leikataan helmikuun puolen välin kieppeillä mutta minusta aika aikainen olisi kun viikkoja nyt 36+3?
Esikoinen leikattiin 39+0.

Kolmesti sektio tehty lantion ahtauden vuoksi. Lääkärin käynnillä on tehty samat jutut joka kerta eli, ultra ja sikiön painoarvio, sikion sydänkäyrä ja sisätutkimus. Käynti taidetaan vaan nimittää synnytystapa-arvioksi. Minulle on sektiot tehty 40 + 6, 39 + 4 ja 39 + 3. (ensimmäinen oli ns. suunniteltu)

Yhteistyössä