Te keillä mies ei ole kirjoilla asunnossa...ja nostatte asumis tukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bööböti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Lällällää:
Mun mies asuu virallisesti muualla, me "erottiin" kun hän valmistui ja aloitti työt. Asumistuen lisäksi saan korotetun lapsilisän ja toimeentulotukea, sekä molemmat lapset on ilmaiseksi puolipäivähoidossa päiväkodissa.
Oikeasti asutaan saman katon alla perheenä. Rahaa on, etelänmatkoja tehdään vuodessa muutama, on uudehkot autot kummallakin jne :)

Ai niin, sossu myös maksaa mun ja lasten lääkärikäynnit ja lääkkeet, saunavuoron, pesutuvan käytön (on meillä pesukone mutta lakanat yms pesen pesutuvassa ja kuivaan kuivausrummussa siellä) , sähkölaskun, kotivakuutuksen, mitä vielä...
Ja sossusta sain rahaa uusiin rattaisiin, ja jatkettavien lastensänkyjen hankintaan. Ne maksoi jopa mun opintolainan korot.
On ihanaa olla sossupummi. Mielummin näin, kun töissä ja rahat tiukilla!

tosi on että työnteolla ei elä.

Tosi on että työnteolla elää ja ihan hyvin. Kun vain työtä viitsii tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja ada:
Niin ymmärrättekö te ihmiset, että tuohan on väärin? Ei toisten verorahoilla saa keinotella.

Toisten verorahoilla? Toisten?
Eikös ne olekaan yhteisiä? Siis kaikille kuuluvia?
Joilla siis näitä julkisia palveluita kustannetaan jne.

Olen siis ymmärtänyt jotain väärin,anteeksi.

Mun mielestä on käsittämätöntä,et aikuinen ihminen (HERNETÄTI) voi tosissaan jopa noin kehottaa ihmisiä tommoseen toimintaan. Lapsilleen sitte opettaa tollasta moraalia vai; jos et jää kiinni ni tee mitä lystää kunhan valtiolta saat rahat? Melko kyseenalaista.. Ymmärrättekö te oikeesti,et tollanen toiminta on vaan väärin? Se,että sellasta on mahdollista harrastaa ei tee siitä oikeeta ja hyväksyttävää. Mun mielestä se on suorastaan jopa säälittävää,ettei edes tosissaan yritetä tulla toimeen omillaan. Huijataan minkä keretään eikä oteta vastuuta omasta elämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina harmaana :
Mun mielestä on käsittämätöntä,et aikuinen ihminen (HERNETÄTI) voi tosissaan jopa noin kehottaa ihmisiä tommoseen toimintaan. Lapsilleen sitte opettaa tollasta moraalia vai; jos et jää kiinni ni tee mitä lystää kunhan valtiolta saat rahat? Melko kyseenalaista.. Ymmärrättekö te oikeesti,et tollanen toiminta on vaan väärin? Se,että sellasta on mahdollista harrastaa ei tee siitä oikeeta ja hyväksyttävää. Mun mielestä se on suorastaan jopa säälittävää,ettei edes tosissaan yritetä tulla toimeen omillaan. Huijataan minkä keretään eikä oteta vastuuta omasta elämisestä.

eikös se ollut nimenomaan HERNETÄTI, jota ärsytti niin kamalasti kun lapset kertoivat naapureille perheen asioita? :) miksiköhän? :whistle:

Hienosti sanottu! Ei voi olettaa että lapsista kasvaa "normaaleja" veronmaksajia jos kasvatus ja moraali on vanhemmilla tuollaista. Taitaa tuo elämäntapa työttömyys kulkea suvussa mukana.

En viitti edes kommentoida, meni pilalle koko päivä tätä lukiessa. Ainut, mitä kielen päällä on, on se, että enemmän harmia saa ittelleen aikaiseksi kun alkaa näillä AVUSTUKSILLA ja TUILLA pelaamaan. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa sitten teilläkin (ap ja muut keinottelijat) narahtaa. Ihmeellistä, lapsellista, ällöttävää pelaamista. Ei aikuisena elämisestä tietoakaan. |O

Mä en oikeen ymmärrä missä hitossa se sitten asuisi, tai olisi kirjoilla, jos mun kanssa elää... :o Mä olen sen verran läheisriippuvainen ja perhekeskeinen, että musta on kiva että osoite on molemmilla sama. Silloin, kun miehellä oli vielä oma asunto niin luonnollisesti oli kirjoilla siellä, ja mä omassani minne yksin olin aiemmin muuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
tosi on että työnteolla ei elä.

Voi herrasväki sentään! Rehellisellä työllä, josta oikea palkka maksetaan elää ihan taatusti! Ja suurin osa suomalaisista elää. Kannattaa varmaan kouluttautua lisää ja hankkia parempipalkkainen duuni, jos tuolta tuntuu. Aivan käsittämätön mielipide. Vai miksikäs totuudeksi tai ajatusmaailman harhaksi tuota kutsuisi. Huh huh!

Mun mies asuu virallisesti muualla, me "erottiin" kun hän valmistui ja aloitti työt. Asumistuen lisäksi saan korotetun lapsilisän ja toimeentulotukea, sekä molemmat lapset on ilmaiseksi puolipäivähoidossa päiväkodissa.
Oikeasti asutaan saman katon alla perheenä. Rahaa on, etelänmatkoja tehdään vuodessa muutama, on uudehkot autot kummallakin jne :)

Ai niin, sossu myös maksaa mun ja lasten lääkärikäynnit ja lääkkeet, saunavuoron, pesutuvan käytön (on meillä pesukone mutta lakanat yms pesen pesutuvassa ja kuivaan kuivausrummussa siellä) , sähkölaskun, kotivakuutuksen, mitä vielä...
Ja sossusta sain rahaa uusiin rattaisiin, ja jatkettavien lastensänkyjen hankintaan. Ne maksoi jopa mun opintolainan korot.
On ihanaa olla sossupummi. Mielummin näin, kun töissä ja rahat tiukilla!

Niin no - tunnut olevan järjestelyynne tyytyväinen. Kurjaa vaan, että tämä järjestelmä kaatuu teihin hönöihin. Älä kasvata lapsiasi samaan perheen malliin, ei tämä hyysäysyhteikunta voi elättää kuin pienen joukon pummeja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
En viitti edes kommentoida, meni pilalle koko päivä tätä lukiessa. Ainut, mitä kielen päällä on, on se, että enemmän harmia saa ittelleen aikaiseksi kun alkaa näillä AVUSTUKSILLA ja TUILLA pelaamaan. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa sitten teilläkin (ap ja muut keinottelijat) narahtaa. Ihmeellistä, lapsellista, ällöttävää pelaamista. Ei aikuisena elämisestä tietoakaan. |O

Niinpä... ja kaiken huippuna erityisesti ottaa päähän se, että kun on paljon ihmisiä joilla on ihan oikeat ja pätevät syyt hakea erilaisia tukia, niin niille ihmisille sitten laitetaan täytettäväksi kymmenen lappusta, pyydetään lukematon määrä selvityksiä, kuitteja ja todistuksia sekä kopion kopion kopioita ja lopuksi isketään käteen kieltävä päätös koska liite nro 32 kaavakkeesta 51b oli hieman epäselvä koskien sitä oliko joku summa 50,10? vai 50,15? |O

Näiden kusettajien ja muiden pelaajien takia mm sairaat ihmiset joutuvat ramppaamaan virastiosta toiseen hakemassa kaavakkeita, jos jaksavat. Aika monet eivät jaksa vaan jättävät koko tuet hakematta siksi että se on tehty näiden huijareiden takia niin hemmetin hankalaksi.

tosiaan kannattaa moiseen ryhtyä.

mä sain just päätöksen kelasta asumistukeen ja olen oikeasti yksin lasten kanssa ja maksavat 64?/kk ja meillä asumiskulut 835?.

eli ei sieltä normaali työssäkäyvä ihminen nettoa paljoa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

Hienosti sanottu! Ei voi olettaa että lapsista kasvaa "normaaleja" veronmaksajia jos kasvatus ja moraali on vanhemmilla tuollaista. Taitaa tuo elämäntapa työttömyys kulkea suvussa mukana.

Tälläsen opetuksen ja mallin HERNETÄTI on omilta vanhemmiltaan saanut,valitettavasti.

että jos kirjaisi ukon pois talosta, koska onhan meillä ollut kohta vuoden avioero voimassa, mutta: hyöty minkä siitä saisi ei olisi niin suuri että kannattaisi ottaa riskiä...mieluummin kitkuttelen ukon kanssa samoissa kirjoissa kuin olisin jatkuvasti pelko persiissä kiinni jäämisestä

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja ada:
Niin ymmärrättekö te ihmiset, että tuohan on väärin? Ei toisten verorahoilla saa keinotella.

Toisten verorahoilla? Toisten?
Eikös ne olekaan yhteisiä? Siis kaikille kuuluvia?
Joilla siis näitä julkisia palveluita kustannetaan jne.

Olen siis ymmärtänyt jotain väärin,anteeksi.

Totta, huono sanavalinta. Sori. Kyllä ne on yhteisiä. Mulla ei ole mitään ongelmaa maksaa veroja joilla ylläpidetään yhteisiä palveluja. Ongelma syntyy vasta kun joku alkaa vedättää oikeesti tarvitsevien rahoja ja vaarantaa näin koko sosiaaliturvan.

Me ollaan miehen kanssa mukamas 6 v sitten erottu ja silti se asuu täällä, mutta posti tulee muualle. Jääpähän vuokrastakin se 350 ? käteen mikä menis tilistä ylim.vuokraan

Me ollaan "kusetettu" miehen kanssa kelaa ja sossua jo 3,5v. Saan itte sossusta rahaa, kun opiskelen vielä, vedän asumistuet jne. Ja mies käy töissä, kyllä elämä on ihanaa. Mikäs tässä ollessaan, rahaa tulee joka suunnasta, eikä oo vaikeeta

Ei me ainakaan jäädä kiinni. Kenellekään ei olla kerrottu tätä järjestelyä, ja mikään laki maailmassahan ei kiellä mua seurustelemasta entisen mieheni kanssa, vaikka ei yhdessä asutakaan. Siis virallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Me ollaan "kusetettu" miehen kanssa kelaa ja sossua jo 3,5v. Saan itte sossusta rahaa, kun opiskelen vielä, vedän asumistuet jne. Ja mies käy töissä, kyllä elämä on ihanaa. Mikäs tässä ollessaan, rahaa tulee joka suunnasta, eikä oo vaikeeta

kivaa nostaa ne täydet opintolainatkin! opiskelija ei saa sossusta rahaa ennen kuin lainat on nostettu. muuten ihan hyvä yritys. :)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

kivaa nostaa ne täydet opintolainatkin! opiskelija ei saa sossusta rahaa ennen kuin lainat on nostettu. muuten ihan hyvä yritys. :)

Kyllä muuten saa opiskelija sossusta rahaa, vaikka ei nostaisikaan opintolainaa. Ekana sossu käskee ottaa lainaa, mutta koska ketään ei voi pakottaa elämään lainarahalla, niin asiasta voi valittaa, ja sitten sossun on vaan pakko myöntää toimeentulotukea opiskelijalle. Siitä on olemassa joku lakipykälä johon voi vedota.
Itselleni ainakin myönnettiin toimeentulotukea kun opiskelin, kun ilmoitin että en aio ottaa lainaa... siitä on kyllä jo vuosia aikaa. Mutta ystäväni saa tällä hetkellä rahaa sossusta, saa joka kuukausi, vaikka on opiskelija eikä ole nostanut senttiäkään opintolainaa.

Mun mies on ainakin niin mies, että haluaa oman nimensä olevan postilaatikossamme ja kuuluvanperheeseen.

Eikö nämä "eronneet isät" joudu maksamaan elatusapua lapsilleen? Tietty jos on joku uus ukko eikä siis lasten isä, niin ei silloin, mut muuten?

Onko hyvä mieli olla pummi? Kusettaa minkä kerkiää? Minusta se on varsatamista. Yhtä hyvin voi sit mennä markettiin ja lastata vaunut täyteen kamaa ja kävellä maksamatta pihalle.Ei kai se ole sen kummempaa kuin maksattaa muilla rattaansa ja saunavuoronsa?

Ne jotka tarttis yhteiskunnan apua, jää tollasten takia helpolla ilman.

Mutta ei hätiä mitiä, paha saa palkkansa tässä maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Mie sain!!! Kun oli luottotiedot menneet....

Mitä tästä opimme? Jokaisella ihmisellä on oikeasti joku katto päänpäällä oli se vaikka joku yömaja mutta joku oikea osoite pitäisi tietyille viranomaisille ilmoittaa, postilokerot ei ole asuinpaikkoja vaikka sieltä postinkin hakee

Meillä on niin, että asutaan eri osoitteissa, mut mies käytännössä katsoen suurimman osan ajasta täällä. Syy siihen ei ole tukien nostaminen, vaan se, ettei me olla valmiita muuttamaan yhteen. Kuitenkin ollaan eri kodeissakin usean kerran kuussa, ja mies myös useimmiten käy kotonansa suihkussa, joten ei sitä vettä meillä kuluta, eikä myöskään sähköä kulu normaalia enempää.
Mulle ei tulin pieneen mieleenikään mennä sossusta vinkumaan rahaa elämiseen, itse pienellä palkallani pienen perheeni elätän, mies ei osallistu kuluihin mitenkään, joten miksi pitäis olla virallisesti yhdessä? Näin me pystytään ottamaan aikalisää toisesta jos siltä alkaa tuntumaan.
Mutta noita loisia en ymmärrä, ketkä huijaa rahaa minkä kerkeävät.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä