te keiden mielestä sektio ei ole synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marttiina Maitolehmä:
Siis lue nyt hyvä ihminen oikein ajatuksella mitä mä sulta kysyin!

Kyllä mä tiedän mitä sä multa kysyit ja mä sanoin että en kerro.
Jatkoin sitten toisen kirjoittamaan tekstiin sitten

Mutta et sitten kuitenkaan vastannut kysymykseeni...

Onko mun ihan pakko kertoa, sanoin että en kerro??? Onko sillä jotain merkitystä ketjun kannalta vai haluatko tonkia vain yksityiselämääni?

Tajusit siis itsekin puhuneesi itsesi pussiin :D ?

En mä mitään puhunut itseäni pusiin, voin suoraan sanoa että syntymäkaupunkina Rovaniemi on ihan hatusta vedetty, tarkoituksella :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja muuma:
jos lapsesi on alatiesynnytyksessä otettu ulos imukupilla niin silloin ET OLE SYNNYTTÄNYT!!!!!!!!!!!
TIEDOKS VAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin että imukupillako se revitään sieltä kohdusta astiko, ilman että äiti on sitä työntänyt kanavassa eteenpäin :whistle: ?

Useimmissa hätäsektioissa äiti on ensin työntänyt lasta kanavasta.
Onko tämä sitten eri asia :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ghj:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Meidän tyttö syntynyt sektiolla, itse en koe synnyttäneeni.. Syntyä ja synnyttää ei ole mielestäni samoja asioita..

Jatkan vielä.. Mulla tosin sairaalan papereissa lukee, että olen synnyttänyt sektiolla.. En kyllä koskaan puhu synnyttäneeni vaan, että tyttäremme syntyi sektiolla..

Samoin. Sama se, mitä papereissa lukee, minäkään en koe synnyttäneeni vaikka lapseni onkin syntynyt. Synnyttäminen on mielestäni aktiivista ja voimaa vaativaa toimintaa, ei selällään lääkehuuruissa makoilua. Ei mua haittaa jos joku kokee toisin.

mä en todellakaan maannu lääkehuuruissa. missä lääkehuuruissa siinä maataan??
mulla oli vaan spinaali/epiduraalipuudutus, ei mitään lääkkeitä!

Jos otat alatie synnytyksessä epiduraalin niin makaatko ite lääkehuuruissa? kyllä alatie synnytyksessä enemmän lääkkeitä vedetään eli ollaan lääkehuuruissa.
Mieti nyt vähän!

Siis lue nyt hyvä ihminen oikein ajatuksella mitä mä sulta kysyin!

Kyllä mä tiedän mitä sä multa kysyit ja mä sanoin että en kerro.
Jatkoin sitten toisen kirjoittamaan tekstiin sitten

Mutta et sitten kuitenkaan vastannut kysymykseeni...

Onko mun ihan pakko kertoa, sanoin että en kerro??? Onko sillä jotain merkitystä ketjun kannalta vai haluatko tonkia vain yksityiselämääni?

Tajusit siis itsekin puhuneesi itsesi pussiin :D ?

En mä mitään puhunut itseäni pusiin, voin suoraan sanoa että syntymäkaupunkina Rovaniemi on ihan hatusta vedetty, tarkoituksella :saint:

Mutta jos puhutaan verbeistä synnyttää ja syntyä, ni miksi sä vaihdat syntyä-verbin tilalle verbin leikata, kun se pitäisi vaihtaa verbin synnyttää tilalle? Eli olet kyllä syntynyt siellä missä ikinä oletkin, mutta tuskin olet silloin synnyttänyt. Tajuatko lainkaan??

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Sektion kokeneen hoi, häpeättekö jotenkin sitä, että lapsi on syntynyt sektiolla vai mistä johtuu, ettei sitä voisi sanoa ääneen?

En häpeä, miksi häpeäisin?

Miksi sitä ei voisi sanoa ääneen että lapsi on syntynyt sektiolla?

No siltä se nyt kovasti vaikuttaa, ettei sitä voi ääneen sanoa, että lapsi syntyi sektiolla, kun siinä tapauksessa pitäisi ilmiesesti välttämättä sanoa, että synnytin lapsen ja sektiosta ei mainita sanallakaan....ilmeisesti häpeästäkö sitten?

Vai kenties siitä että niin se virallisesti menee? Virallisesti minä olen SYNNYTTÄNYT huolimatta siitä että synnytystapa oli hätäsektio, niin se lukee jokaisessa paperissa kohdallani. Ja niin mä myös vastaan sitä kysyttäessä.

En ole koskaan törmännyt ihmiseen joka väittäisi synnyttäneensä alateitse vaikka on synnyttänyt sektiolla. Oletko sinä?

Synnytys on aina synnytys huolimatta siitä mikä oli synnytystapa tai siitä tunteeko ihminen synnyttäneensä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja 77:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
sektio=keisariLEIKKAUS
olen synnyttänyt lapseni keisarileikkauksella, kyllä!

Et sä mitään ole synnyttänyt vaan lapsi on leikattu susta ulos.

Sun mielestä vissiin pernaleikkauksessakin ollut on synnyttänyt pernansa =D

Haluatko perustella miksi sektio ei ole yksi synnytystavoista ja missä niin lukee? :) Kerro myös miksi lääkäreillä ym. on virheellistä tietoa asiasta eikä sitä ole korjattu vaikka eletään vuotta 2010?

Kyllä mun mielestäni, myös sektiolla synnyttänyt äiti voi sanoa synnyttäneensä lapsensa.
Hän synnytti sen lapsen kohdustaan, mutta vähän eri tietä.
Miten hän sitten sen sanoisi?

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Kyllä mun mielestäni, myös sektiolla synnyttänyt äiti voi sanoa synnyttäneensä lapsensa.

No minä ainakin sanoisin, että lapsi syntyi sektiolla. Mun ei siinä tapauksessa tarvitse käyttää synnyttää-verbiä lainkaan.

No minä ainakin sanoisin, että lapsi syntyi sektiolla. Mun ei siinä tapauksessa tarvitse käyttää synnyttää-verbiä lainkaan.

Jos lääkäri kysyy että koskas sä olitkaan synnyttänyt niin vastaisit siinä tapauksessa että en mä oo synnyttänyt. Niinkö? Mahtais tulla mielenkiintoinen keskustelu.

Alkuperäinen kirjoittaja fjsj:
Alkuperäinen kirjoittaja ghj:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Meidän tyttö syntynyt sektiolla, itse en koe synnyttäneeni.. Syntyä ja synnyttää ei ole mielestäni samoja asioita..

Jatkan vielä.. Mulla tosin sairaalan papereissa lukee, että olen synnyttänyt sektiolla.. En kyllä koskaan puhu synnyttäneeni vaan, että tyttäremme syntyi sektiolla..

Samoin. Sama se, mitä papereissa lukee, minäkään en koe synnyttäneeni vaikka lapseni onkin syntynyt. Synnyttäminen on mielestäni aktiivista ja voimaa vaativaa toimintaa, ei selällään lääkehuuruissa makoilua. Ei mua haittaa jos joku kokee toisin.

mä en todellakaan maannu lääkehuuruissa. missä lääkehuuruissa siinä maataan??
mulla oli vaan spinaali/epiduraalipuudutus, ei mitään lääkkeitä!

Jos otat alatie synnytyksessä epiduraalin niin makaatko ite lääkehuuruissa? kyllä alatie synnytyksessä enemmän lääkkeitä vedetään eli ollaan lääkehuuruissa.
Mieti nyt vähän!

Ai sä huutelet täällä:). Mä en ole alatiesynnytystä kokenut enkä tiedä, kuinka siinä kipulääkkeet vaikuttaa nuppiin. Sektiosta tiedän sen, että ainakin morfiini meni mulla päähän ja aiheutti tokkuraisen olon ja tärinähorkan. Harvoin se morfiini ainakaan ajatusta varsinaisesti kirkastaa.

Kyllä mä tajusin, musta vaan on ihme vänkäämistä. Minun mielestä leikkaaminen ei sulje pois synnytystä ja päin vastoin. Omaan esimerkkiini tahdoin molemmat vaihtoehdot,
Onko yhdyntä lainkaan rakastelua jos siinä ei puhuta rakastelusta vaan yhdynnästä?

Jos lääkäri kysyy että koskas sä olitkaan synnyttänyt niin vastaisit siinä tapauksessa että en mä oo synnyttänyt. Niinkö? Mahtais tulla mielenkiintoinen keskustelu.

Mä vastaisin, että niin tai vauva syntyi silloin sektiolla. No big deal...?

Mutta MIKSI ei voi sanoa, että lapsi syntyi sektiolla...miksi se pitäisi ilmaista verbillä synnyttää?

Miksi ei voi sanoa synnyttäneensä kun se niin on virallisestikin? Se että jotkut ovat tietämättömiä ei tarkoita että heidän tasolleen pitäisi alentua.

Alkuperäinen kirjoittaja sektiomamma:
Mutta MIKSI ei voi sanoa, että lapsi syntyi sektiolla...miksi se pitäisi ilmaista verbillä synnyttää?

Minä synnytin, lapsi syntyi. Etkö ymmärrä?

Mutta jos sitä oikein alkaa miettimään, että SINÄ synnytit sinä teit eikä lääkäri...kun eihän synnyttäjä sektiossa tee yhtään mitään, makaa vain sängyllä....ja lääkäri leikkaa mahan auki, josta lapsi revitään. Siis jos vaan mietitään sitä tilannetta. Mä en sektiossa tekisi mitään, joten olis ainakin mun ajatusmaailmani vastaista sanoa, että mä muka synnytin, kun en siinä mitään oikeasti tehnyt.

niin ja lääkärin pitäs sit kysyä mieluummin et oletko synnyttänyt tai sektioitu? Ois parempi.

Mutta jos sitä oikein alkaa miettimään, että SINÄ synnytit sinä teit eikä lääkäri...kun eihän synnyttäjä sektiossa tee yhtään mitään, makaa vain sängyllä....ja lääkäri leikkaa mahan auki, josta lapsi revitään. Siis jos vaan mietitään sitä tilannetta. Mä en sektiossa tekisi mitään, joten olis ainakin mun ajatusmaailmani vastaista sanoa, että mä muka synnytin, kun en siinä mitään oikeasti tehnyt.

Verbi synnyttää viittaa lapsen siirtymiseen äidin kohdusta ulos. Ei sillä nyt ole mitään tekemistä ns. aktiivisuuden kanssa yhtään mitään.

Verbi synnyttää viittaa lapsen siirtymiseen äidin kohdusta ulos. Ei sillä nyt ole mitään tekemistä ns. aktiivisuuden kanssa yhtään mitään.

No verbi nyt nimenomaan on just tekemistä!

Yhteistyössä