te keiden mielestä sektio ei ole synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuma

Vieras
niin millä sanalla korvaatte sanan syntyi jne?
Sanotteko että; meille on otettu mahastani pieni tyttö eilen?
Ette voi sanoa meille syntyi, koska ette synnyttäneet.
Koska jos lasta ei ole synnytetty niin hän ei ole silloin syntynyt.
Eihän lapsella ole edes sitten syntymäpäivääkään.
Sanotteko että tervetuloa "maijan" (syntymä)leikkauspäiville ensi torstaina??

Minä ainakin synnytin sektiolla tyttäreni!!!

Lapsihan syntyy sektiossa, kyllä kuuluu puhua että on syntynyt, ei välttämättä voi sanoa että on synnyttänyt. Itsellä takana useampi synnytys ja pari sektiota että kyl mä sanon et lapset on syntyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Voi teitä taas. Tänään ei vielä kukaan olekaan kysynyt tätä kysymystä.

Mutta lääketieteellisesti et ole synnyttänyt. Lapsesi syntyi sektiolla.

Näinpä.

Sektio on leikkaus.
Siinä kyllä lapsi syntyy, mutta kukaan ei synnytä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hanki sanakirja, josta tarkistat ovatko sanat 'syntyä' ja 'synnyttää' toistensa synonyymeja.

Naulan kantaan. Vaikka lapsi syntyy sektiolla, ei sektio ole sanan varsinaisessa mielessä synnytys, näin ajattelen.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

Näinpä.

Sektio on leikkaus.

En tajua miten tää voi olla näin vaikee asia joillekkin:D
Lääkritkin puhuvat että synnyttää sektiolla ja niin se nyt vaan on...voi voi;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tyttö syntynyt sektiolla, itse en koe synnyttäneeni.. Syntyä ja synnyttää ei ole mielestäni samoja asioita..

Jatkan vielä.. Mulla tosin sairaalan papereissa lukee, että olen synnyttänyt sektiolla.. En kyllä koskaan puhu synnyttäneeni vaan, että tyttäremme syntyi sektiolla..

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Näinpä.

Sektio on leikkaus.

No miksiköhän ne sanoo niin...
Synnyttää? Eihän siinä LEIKKAUSpöydällä oleva tee mitään...

Jaa... Alateitse synnyttääneellä on alapää kipeä! Sektiolla synnyttäneellä on maha kipeänä... Ja vielä pahempi kipu se vatsassa on! Ja jotain niistä aukoista synty, eikös silloin ole synnyttänyt?

Mä en ymmärrä miksi jotkut sektion kokeneet ottavat niin nokkiinsa, ettei heidän katsota varsinaisesti synnyttäneen. Eihän se sen lapsen tai sen kokemuksen arvoa vähennä, että lapsi on tullut maailmaan leikkauksen kautta. Eihän adoptiovanhempikaan rupea selittämään miten hän on synnyttänyt lapsen perheeseen allekirjoittaessaan jotain paperia, oli prosessia kuinka kivulias ja vaikea tahansa... Tietenkin jos sektio tehtiin kesken synnytystä voi sanoa synnyttäneensä muutaman tunnin mutta kun lapsi jäi jumiin, niin homma hoidettiin loppuun leikkaamalla jne.

MIKSI siis on niin hankala käyttää sanaa leikkaus? Miksi jotkut sektioidut automaattisesti luulevat tuolla sanalla tarkoitettavan että olisivat jotenkin vähempiarvoisia? Kun sillä nyt vaa tarkotetaan sitä sektiota. Ei leikkauksella koko äitiyttä määritellä.

Juuri näin! Lapsi syntyi, mutta et synnyttänyt. Toki sitten kun esim. neuvolakortissa tms on merkitty aiemmat synnytykset, niin sektiollakin syntynyt lapsi lasketaan siihen. Mulla on muutama tuttu joilla on lapset syntyneet sektiolla, eikä tää asia ole heille ongelma, vaan ihan itse sanovat että eivät ole synnyttäneet, vaan lapsi syntyi sektiolla. Miks tää asia on niin monelle kuitenkin kauhee ongelma? Tunteeko jotkut itsensä vähempi arvoiseksi jos ei ole alakautta synnyttänyt? Vähän sama kuin jotkut ovat ylpeitä siitä että ovat synnyttäneet ilman kivunlievitystä. Ei vaan mene mun ymmärrykseen :D! Mulle ainakin on ihan sama miten ne lapset on musta ulos tullut, sainko mä troppia vai en, pääasia että kaikki meni hyvin ja selvittiin hengissä.

Alkuperäinen kirjoittaja muuma:
jos lapsesi on alatiesynnytyksessä otettu ulos imukupilla niin silloin ET OLE SYNNYTTÄNYT!!!!!!!!!!!
TIEDOKS VAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin että imukupillako se revitään sieltä kohdusta astiko, ilman että äiti on sitä työntänyt kanavassa eteenpäin :whistle: ?

no voitteko nyt selittää miksi kaikki kätilöt puhuu että synnytit sektiolla.
kyllä mä kätilöitä uskon enemmän ku tavallisia kaksplussamössöjä.

lisäksi on kaksi tapaa synnyttää alatie ja SEKTIO:

Joskus aikoinaan oli semmoinen ketju täällä minkä lopputuloksena oli se että esim. minun lapseni eivät ole ees syntyneet koska heitä ei ole synnytetty! :laugh:

Minulla on 3 lasta joita ei ole synnytetty ja jotka eivät ole ees syntyneet :laugh: ne vaan on!

Pidän hieman älyllisesti vajavaisina heitä jotka eivät kykene ymmärtämään että sektio on yksi synnytystapa muiden joukossa (enkä nyt tarkoita heitä jotka eivät tunne synnyttäneensä koska heille on tehty sektio), lääkäritkin puhuvat sektioista synnytyksenä joten miksi sitä vastaan tarvitsee inttää aina vain?

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Näinpä.

Sektio on leikkaus.

No miksiköhän ne sanoo niin...
Synnyttää? Eihän siinä LEIKKAUSpöydällä oleva tee mitään...

:whistle:

Yhteistyössä