Te, keiden ehkäisy on pettänyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vekara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja er'äs;14621794:
kieltämättä joo. täytyy olla aika tampio jos oksentaa, ripuloi tai käyttää antibiootteja, eikä käytä lisäehkäisyä pillereiden kanssa.

oikein käytettynä pillerit pettävät aniharvoin.

Ripulointikin on vähän häilyvä asia, otan e-pillerin aamuisin ja joskus aamukahvin jälkeen on se perinteinen aamup***a sangen löysää. Onko se ripulointia? Ehtiikö pilleri imeytyä? Kas, siinäpä pulma.

Ja kaikki antibiootit eivät heikennä pillereiden tehoa.

mulla ehkäsykapseli käsivarressa jo 10kk ja nyt tuli plussa raskaustestiin!!!! siis mitä? mulla on neljä ihanaa lasta 1v,2v,4v ja 7v... otin tuon 5v tehon kun toiveessa ei ole lapsia hetkeen taikka enää ollenkaan. voiko kapseli vääristää raskaustestin? menkat tuli ajallaan joka kuukausi nyt reilun kuukauden myöhässä. toisin liittyy myös kapselin haittapuoliin nuo menkkojen häviäminen tai jotain. ei ab kuureja eikä yli 70kg painoa (56kg nyt)... teho kuulemma 99.8% aika hyvä mun mielestä joten siksi epäilen kovasti vaikka oireet samat. kaippa se selviää kun ens viikolla on 1veellä neuvola kysäsen sieltä mitä ja miksi. miten voi asentaa kapselin väärin? liian syvälle vai? mulla on tosi pinnassa ja näkyy sekä tuntuu.

Mulla petti e-pillerit, yasminit. Vaikka otin ne aivan oikein, aina samaan aikaan ja en ollut oksentanut tms. mikä heikentäisi tehoa. Silti kävi "vahinko" ja nyt se pikkuvahinko tuhisee tässä vieressä :)

lisäystä edelliseen 2v sai alkunsa minipillereiden syönnin aikana kun unohdin 2pilleriä putkeen oma moka, mutta voiko kierto palata niin nopeasti?? ymmärrän niitä joilla on vaikeeta saada lapsia mutta sitten on meitä jotka ei tarvii ku nähdä omaa aviomiestään ja kas raskaana...niin turhauttavaa tää tilanne. en usko että tesi pitäsi paikkaansa tein herkän testin eilen ja näytti selvää plussaa, tänään tein perus halpis testin jossa toinen viiva oli heikko haamuviiva. prkl..

hormoonikierukka piti hyvin mutta aiheutti paljon vuotoja. pillereistä olen kokeillut vain minipillereitä koska imetin 4kertaa pitkään.nii ja sitten oli se ehkäsyrengas!! prkl ei onnistunut pitämään sitä oikeassa asennossa ja valui aina ulos! heitin roskiin :D kortsut pitävät jos säilyvät ehjänä..eli ei osata varmaan kunnolla niitä käyttää(aviossa 8v hih..) joten hyväksi vaihtoehdoksi jäi tuo kapseli. asennuksen teki tk-lääkäri joka luki käyttö-ohjeita samalla kun mie makasin käsi auki :o .. sai kuin saikin paikalleen mutta sattui kyllä se runnominen.

Itellä on nyt kahdesti pettänyt Yasmin-pillerit. Ensimmäinen plussa tuli marraskuussa -11, joka rv +12 todettiin tuulimunaraskaudeksi ja tästä reurasi kohdun lääkinnällinen tyhjennys. Tuolloin oli ihan selvät oireet. Jälkitarkastuksen jälkeen aloitin pillereiden syönnin normaalisti ja menkat tulikin tyhjennysviikolla. Ku sit seuraavaksi piti olla ns. taukoviikko menkkoja ei enää kuulunutkaan ja nyt terv.keskuksesta saatiin plussaa. Syönyt ks. pillereitä n. 6 vuotta, aijemmin oli Mercilonit. Omasta mielestäni olen käyttänyt ihan oikein, ja syytä pettämiseen ruvetaankin tutkimaan. Itse olen e-pilleri lapsi samoin kuin veljeni. Missä lienee vika?

Voi apua. Syön cerazette minipillereitä, ja nyt on kaikenmaailman oireita ilmennyt. Kaksi päivää sitten oikeasta rinnastani tuli hieman vaaleaa nestettä (imetyksen olen lopettanut 1,5vuotta sitten) valkovuoto on kirkasta ja runsasta (n.viikko sitten todella runsasta ja limaista!) Olen turvonnut kuin ilmapallo, väsynyt, ja nyt kolmatta päivää vatsa kipeänä. Cerazetteja olen syönyt pian jo vuoden päivät, eikä kuukautisia ole. Kaksi negatiivista raskaustestiäkin olen jo paniikissa tehnyt. Viime kuun 20pv aloitin Amorion antibiootit poskiontelotulehdukseen (ei tullut ripulia tms.) Mutta nyt kun aloin hienosti jälkeenpäin tuoteselostetta lukemaan, siinä sanotaan että voi vaikuttaa ehkäisypillereiden tehoon. Nyt sitten ihan paniikissa. Koska testin pitäisi olla positiivinen jos niin on? Kokoajan tietenkin ollut seksiä ilman lisäehkäisyä. Mietin, että olisiko viime viikon valkovuoto voinut olla ovulaatio? Voi apua. Ja tuo rintavuoto? Apuaaaaa...

Ensin petti kumi ja jälkiehkäisy. Sitten mies kävi sterilisaatiossa ja nyt menkat on kuukauden myöhässä, on pahoinvointia ja ties mitä. Edellinen testi 2vk sitten nega, saas nähdä mitä seuraava näyttää.. :( Toivottavasti tämä on tällä kertaa jotain muuta...

Yhteistyössä