A
at
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:Alkuperäinen kirjoittaja at:Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:No meillä ei mene edes sitä kun osaa nukahtaa itsekin. Varmaan olet lukenutkin että tässäkin ketjussa on niitä jotka sanovat että menee pari tuntia, tiedän yhden kaverinikin jolla sama juttu. Että revi siitä. Mä veikkaan että sunkin teoriat joutuisi uuteen tarkasteluun jos nukuttaisit sitä (yhtä? ) lastasi joka ilta pari-kolme tuntia. Milläs sä muuten useemman nukuttaisit? Sanotaan vaikka 5, 3 ja 1-vuotiaat? Niitä kun ei voi kaikkia kanniskellakaan.
Mulla on onneksi aikaa se viisi minuuttia päivästä lasteni parhaaksi.
5, 3 ja 1 veet nukuttaisin niin, että 5&3v yhteiseen sänkyyn ja 1v minun ja mieheni sänkyyn. Molemmat sängyt sijaitsisivat samassa makuuhuoneessa. 5v todennäköisesti menisi jo itsekseen sänkyyn kun väsyttää. 3v tulisi sitten joko samaa aikaa 1-veen kanssa nukkumaan tai pyytäisi minua myöhemmin seuraksi. 1-veen voisin nukuttaa rinnalle. Ei sen tarvitse olla niin hankalaa show'ta
Mihin sun teoriat joutuis jos lapsi ei nukahtaiskaan yksin? Vai painaisitko päälle kunnes nukkuisi? Kuinka pitkälle olisit valmis menemään?
Mulla nyt ei satu olemaan mitään ihmeempiä teorioita tai intohimoja suuntaan eikä toiseen niin niillä ei ole mitään väliä. =) Meillä on onneksi mennyt nukkumaanmenot kanssa niin että tutut iltarutiinit riittää siihen että annetaan signaali yöunista. Muutamina iltoina ollaan käyty laittamassa peitto päälle ja sanottu uudestaan hyvät yöt kun meno on villiintynyt, silloin on ollut yleensä yliväsymystä.
Jos tilanne olisi toinen niin siihen varmaan olisi keksitty sitä mukaa ratkaisuja. Tuntikausien nukuttaminen se ei kuitenkaan olisi. Sitten varmaan kokeilisin näitä supernanny-kikkoja, lukisin sen kehutun unikoulukirjan tms.
No en minäkään ryhtyisi mihinkään tuntikausien nukuttamisrumbaan! Jos lapsi ei halua nukkumaan niin mikä minä olen pakottamaan? Sittenpä leikkii tai touhuaa kunnes tulee väsy ja haluaa nukkumaan.