Te, jotka toivotte poikaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
kertokaa miksi?

Miksi toivoisitte mielummin poikaa kuin tyttöä?

Tuntuu siltä, että kaikki toivovat tänä päivänä vaan tyttölapsia ja poika on aina pettymys.. Onko?

Minä toivoin poikaa, koska tuntuu että osaan olla poikien kanssa ja tehdä "poikien juttuja" paremmin. Toisen lapsen kohdalla toivoin poikaa, että esikoisen vaatteet jne kävisivät sitten hänellekin eikä tarttisi ostaa uusia :D

Molempien kohdalla toivoin poikaa ja pojat sain.
Jotenkin ajattelin osaavani toimia paremmin poikien kanssa, prinssessa-jutut ja vaaleanpunaiset unelmat eivät ole minua varten. Ja suvussani tyttöjä on niin paljon, pojat ovat meillä harvinaisempia.
Nyt kun on kolmas tulossa niin minulle on aivan sama kumpi tulee. Mies on alusta asti toivonut tyttöä joten sen puolesta olisi tyttö oikein kiva. Mutta kolmas poika käy myös enemmän kuin hyvin.

Toivon poikaa koska tykkään vaan enemmän poikalapsista. Saattaa kuulostaa jonkun korvaan pahalta toi eka lause, mutta tottakai jos mulle tyttö syntyy niin rakastan sitä varmasti aivan yhtäpaljon kuin rakastaisin poikalasta. Ensisijaisesti nyt vaan toivon poikaa, tai siis jos saisi valita että haluaak tytön vai pojan niin vastaan että pojan.

-pojat ovat YLEENSÄ älykkäämpiä kuin tytöt, esim. kaikki suuret taiteilijat ja tiedemiehet ovat miehiä
-pojan ei tarvitse olla kaunis ollakseen hyväksytty nykymaailmassa
-eipähän mun äitinä tarvitse pelätä, että poika pamahtaa paksuksi 14-vuotiaana... jos taas mun poika panee jonkun paksuksi se on sen horopersetytön ongelma, enkä anna sen vaikuttaa mun perheeseeni

Mä olisin toivonut saavani tytön, jotta hän pysyisi aikuisenakin lähempänä meitä. Pojat erityvät perheestään kun aikuistuvat ja lapsenlapsetkin viedään yleensä aina äidinvanhemmille.. Kuka aikuinen poika muka soittelee äidille muuten vaan aikuisena?

Hauskahan se olisi saada poikakin kolmen tytön jälkeen, mutta tytöstäkin olisin aivan yhtä onnellinen. Tytölle olisi muutama nimikin valmiina ja vaatteita vaikka kuinka :D

Mä olen salaa pienesti toivonut joka kerta tyttöä, vaikka poika olisi tietenkin ollut yhtä tervetullut. Olen jollain lailla aina tykännyt enemmän tyttölapsista.

[QUOTE="vieras";28349649]Mä olisin toivonut saavani tytön, jotta hän pysyisi aikuisenakin lähempänä meitä. Pojat erityvät perheestään kun aikuistuvat ja lapsenlapsetkin viedään yleensä aina äidinvanhemmille.. Kuka aikuinen poika muka soittelee äidille muuten vaan aikuisena?[/QUOTE]

Mun mies ainakin soittelee:) Ja anoppi hoitaa lastamme enemmän kuin oma äitini, vaikka anoppi asuu kauempana.

Ihmisillä on tietyt mielikuvat minkälainen on poikalapsi ja tyttölapsi. Toiveet menee sitten näiden mielikuvien mukaan, vaikka lapset ovat yksilöitä.

Ajattelen, että miesten maailma on jollain tavalla helpompi. Heitä ei koske samanlaiset odotukset ja ulkonäköpaineet. Lisäksi teinityttöjen maailma on todella raakaa ja olen onnellinen, etteivät lapseni koskaan joudu siihen.

[QUOTE="vieras";28349649]Mä olisin toivonut saavani tytön, jotta hän pysyisi aikuisenakin lähempänä meitä. Pojat erityvät perheestään kun aikuistuvat ja lapsenlapsetkin viedään yleensä aina äidinvanhemmille.. Kuka aikuinen poika muka soittelee äidille muuten vaan aikuisena?[/QUOTE]

Mun mies ainakin soittelee äitinsä kanssa viikottain, ja käydään anopin luona myös melkein viikottain ja yökylässäkin kuukausittain vaikka asuu 50km päässä. Hän on oikeastaan enemmän mukana elämässämme kuin minun äiti, joka asuu 2km päässä meistä.

Minun mieheni ja anoppi soittelevat lähes päivittäin. Ja siellä ollaan 1-2krt/kk yötä kaikki.. asuvat niin kaukana siis että ei viitsi vain poiketa.

Ensimmäisestä en toivonut kumpaakaan, ei edes tiedetty ennen h-hetkeä kumpi tulee. Toisesta sitten halusinkin jo tyttöä ja saada tietää ultrassa kumpi tulee. Kolmannen kohdalla jo tahdoin,että kolmaskin olisi tyttö. Ja kolme tyttöähän meillä on <3

Mä toivoin tästä vielä masussa olevasta vauvasta tyttöä, koska poikien maailma on ihan vieras mulle. En tiedä pojista mitään, enkä osaa toimia niiden kanssa yhtään. Pojille suunnatut lelut on suurin osa jotain sotaisia juttuja tai muuten vaan rajuja räiskimisjuttuja ja poikien vaatteet on tylsiä ja valtaosaltaan tyhmän värisiä. Eikä niitä edes ole kaupoissa paljoakaan, suurin osa lastenvaatteista tuntuu olevan tyttöjen vaatteita. Tytöille löytyy kaikkea ihkusöpöä hörsylää, puhvihihoja ja vaikka mitä kivaa ja söpöä, pojille tuntuu olevan tarjolla lähinnä vähän jotain tummansinistä tai -vihreetä vaatetta tyhmillä painokuvilla, eikä sitten juuri muuta.

Vaan poika meille nyt on kumminkin tulossa ja se ottaa koville edelleen, vaikka menossa on jo rv37. Pakko vaan luottaa siihen, että hormonit ja aika tekee tehtävänsä, sillä syytönhän vauva sukupuoleensa on. Mies tietää fiiliksistäni ja on sanonut, että kaikesta huolimatta hän uskoo, että musta tulee vauvalle paras mahdollinen äiti. Onneksi mulla on noin ihana mies, muuten olisin varmaan aika hajalla.

No ainakin mun miehellä on erittäin läheiset välit äitiinsä, soittelevat monta kertaa viikossa. Ja lapset käy paljon miehen vanhempien luona (mun vanhemmat jo kuolleet, eli äidinvanhempia ei ole). Toivon että oma suhde poikaani säilyy tuollaisena :)

Meillä mies toivoi tästä poikaa, koska meillä on ennestään tyttö. Vaikka mies onkin tosi hyvä prinsessa, ja meidän tyttö heittää just oikeella tyylillä palloa ja osaa futiksen sääntöjä ja ui kuralätäköissä, niin mies olis silti halunnut myös pojan.
Rakenneultrassa kumminkin tyhmempikin näki, että tyttö sieltä tulee, ja isukki itki onnesta. Että nyt tehdään sit koko talosta prinsessalinna. Ja niin tuo tekeekin. Ja ottaa esikoisen, luultavasti tän toisenkin mukaansa korjaamaan autoa ja sen sellaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tätä ei sanota ääneen;28349742:
Mä toivoin tästä vielä masussa olevasta vauvasta tyttöä, koska poikien maailma on ihan vieras mulle. En tiedä pojista mitään, enkä osaa toimia niiden kanssa yhtään. Pojille suunnatut lelut on suurin osa jotain sotaisia juttuja tai muuten vaan rajuja räiskimisjuttuja ja poikien vaatteet on tylsiä ja valtaosaltaan tyhmän värisiä. Eikä niitä edes ole kaupoissa paljoakaan, suurin osa lastenvaatteista tuntuu olevan tyttöjen vaatteita. Tytöille löytyy kaikkea ihkusöpöä hörsylää, puhvihihoja ja vaikka mitä kivaa ja söpöä, pojille tuntuu olevan tarjolla lähinnä vähän jotain tummansinistä tai -vihreetä vaatetta tyhmillä painokuvilla, eikä sitten juuri muuta.

Vaan poika meille nyt on kumminkin tulossa ja se ottaa koville edelleen, vaikka menossa on jo rv37. Pakko vaan luottaa siihen, että hormonit ja aika tekee tehtävänsä, sillä syytönhän vauva sukupuoleensa on. Mies tietää fiiliksistäni ja on sanonut, että kaikesta huolimatta hän uskoo, että musta tulee vauvalle paras mahdollinen äiti. Onneksi mulla on noin ihana mies, muuten olisin varmaan aika hajalla.

Mulla oli vähän samoja ajatuksia raskausaikana, mutta täytyy sanoa nyt kun tuo poika on syntynyt on hän aivan ihana :heart: Ja paljon ihania erivärisiä vaatteita ollaan saatu, eli kyllä niitä pojillekin löytyy :) Meillä esikoinen on tyttö ja on siinäkin oma työnsä laittaa esim. tytön hiuksia päiväkotiin ja etsiä pinnejä ja pampuloita jotka häviävät koko ajan... Joten tavallaan helpotus että kuopus on poika. Ainut miinus on että jonkin verran täytyy uusia vaatteita ostaa kun ei voi samalla tavalla kierrättää kuin jos lapset olisivat samaa sukupuolta. Onneksi kuitenkin ostettiin esikoiselle myös paljon neutraaleja vaatteita.

Minun mieheni kyllä soittelee useasti äidilleen ja hänen vanhempansa asuvat muutaman kilometrin päässä meiltä. Ja oho, hänen äitinsä käy myös meillä joka viikko. Onpas outoa...

jos saa tytön on paremmat mahdollisuudet että hän on terve. Yleensäkin kaikki adhd , aspergerit jne kehitysviivästymät ja vammat on pojilla. Mieluummin tyttö kuin poika niin tulee varmemmin normaalimpi lapsi.

Meidän lapsia on hoitanut molempien vanhemmat ja anoppilassa käydäänkin useammin.

Yhteistyössä