Te jotka töissä 8-16, miten ihmeessä ehditte/jaksatte illalla mitään?

Nyt kun olen työharjoittelussa ja työaika on tuo, niin eipä paljoa iltaisin ehdi eikä jaksa. Nytkin on kaikki joululahjatkin ostamatta, kun en kaupoille iltaisin ehdi eikä kyllä jaksaisi siellä enää kierrelläkään.
Tai sitten en vain ole tottunut tällaiseen työaikamuotoon, vuorotyötä olen ikäni tehnyt ja silloin on arkisin vapaata :)
 
Ehtii vaikka mitä! Joululahjat kävin ostamassa viikonloppuna. Viikolla neljän jälkeen imuroin, syötän pojan , katson sen kaa lastenohjelmat ja väännän seuraavan ppäivän safkan. Sit poika suihkuun, iltapala ja unille ja senkin jälkeen ehtii tekemään viel vaikka mitä!
 
Mä oon miettiny kans samaa..tai jos työt olis klo 9-17.

Käyt hakee lapsen hoidosta, kauppaan, syömään ja sit onkin jo klo 19 ja lapsella kohta nukkumisaika. Missä välissä seurustelee lapsen kanssa? Missä välissä ehtii harrastaa itse jotain?

 
En ehtinyt enkä jaksanut mitän muuta kuin olla kotona vaan, ja mulla ei siis silloin vielä ollu lapsia... :whistle: Oon itekin miettiny että miten jaksan sit kun meen takasin töihin ja on lapsi hoidettavana ja haluaisin sen kanssa muutakin jaksaa kuin vain perusasiat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mulju:
Mä oon miettiny kans samaa..tai jos työt olis klo 9-17.

Käyt hakee lapsen hoidosta, kauppaan, syömään ja sit onkin jo klo 19 ja lapsella kohta nukkumisaika. Missä välissä seurustelee lapsen kanssa? Missä välissä ehtii harrastaa itse jotain?
Vaikkei kävisi edes kaupassa, niin johonkin ne tunnit hupenee :kieh: Ja tosiaan meilläkin lapset menee klo20 mennessä nukkumaan, eipä siinä enää itse jaksa kuin sohvalle istua ja töllöä tuijottaa.
Vai onko niin, että työharjoittelujaksot ovat rankempia kuin varsinainen palkkatyö, sillä on noi kirjallisetkin hommat tehtävä ?
 
vieras
Eikö toi oo normityöaika? Onko sulla pitkä työmatka? Siinä tapauksessa voi tuntua, et kaikki aika menee töihin. Ja juu, kyllä ne menee. Niinä päivinä kun on jotain tähdellistä tekemistä, vaikka kaupassa käynti kannattaa ihan aikatauluttaa menonsa. Yleensä helpointa kun heti työmatkalla käy kaupassa. Muuten jämähtää kotiin.
 
mä oon tehnyt 8-16 vuoroa nyt kuukauden ja täytyy sanoa,että kyllä illat menee nopeasti :( tytölle ruokaa,muille ruokaa,imurointi ja pyykit..lapsen kanssa puuhastelen ,mutta siltikin tuntuu,että aikaa jää kovin vähän lapsille.Kaupassa käydään viikonloppuna ja tehdään rästihommia sitten.

vuorotyötä kun tein,niin vapaat osuivat viikolle useasti ja kerkesi paljon enemmän kaikkea.
Mutta kyllä yö-vuorot ja ainaiset viikonlopun illat söi naista.

En vaihtaisi vuorotyöhön takaisin kuitenkaan takaisin :)
 
Mie
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Vaikkei kävisi edes kaupassa, niin johonkin ne tunnit hupenee :kieh: Ja tosiaan meilläkin lapset menee klo20 mennessä nukkumaan, eipä siinä enää itse jaksa kuin sohvalle istua ja töllöä tuijottaa.
Vai onko niin, että työharjoittelujaksot ovat rankempia kuin varsinainen palkkatyö, sillä on noi kirjallisetkin hommat tehtävä ?

Kyllä ne hupenee yhtä lailla työharjoittelussa kuin töissäkin. Siitä syystä olen harkinnut osittaista hoitovapaata (30h/vko töitä), koska mitään ei oikeasti ehdi arkisin tekemään ja viikonloput menevät "kiriessä" kotitöitä kiinni (pyykkivuori, siivous..)

Kuulostaa hyvälle rytmille tehdän seuraavan päivän ruoka edellisenä iltana - säästäisi sen hulabaloon kun tulee töistä. Ruoan voisi antaa tulla iltasella rauhassa ilman kiirusta.

Minulla nimenomaan ongelmana mahduttaa liikuntaharrastuksia (tai muuta 'omaa'). Aikaa ei vain ole.

Kiva ois kuulla ken ehtii kaikenlaista harrastaa täyden työpäivän jälkeen, hoitamaan kaikki kotityöt, kokkaamaan jne.
 
Itse kun tein tuota 8-16 työaikaa ennen tätä kuopuksen tuloa, tuntui että todella meni ns. koko päivä kun kaupassa käyty ja ruoat laitettu. Mies reissuhommissa niin kyllä jäi itsellä kaikki harrastukset.
Nyt olen hoitovapaalla ja vakaasti harkitsen joko paluuta vuorotöihin esim. osa-aikaisena tai sitten jotain ihan muuta.
Nyt on ihanaa kun voi esim. kuopuksen kanssa tehdä aamuisin kävelylenkin niin illalla voi keskittyä muidenkin lasten kanssa olemiseen ei tarvitse enää esim. iltalenkille lähteä.
Minulle on tosi tärkeää tuo päivittäinen lenkkiannos ja en kyllä sitä enää jaksa enkä ehdi työpäivän jälkeen, jos pääsisin klo 16 töistä ja tosiaan ko. hommien ja matkojen jälkeen varsinkaan.
Miten oikeasti ehditte itse harrastaa ja kuitenkin antaa perheelle aikaa ja pitää vielä huushollin kunnossa??
Nostan suorastaan jalustalle sellainen ihmisen kuka osaa organisoida niin hyvin.
 
Ööh, mitenköhän opiskelijat jaksavat? Eilen olin luennoilla 10-14 ja sieltä menin suoraan töihin, 15-23 töitä, nopeasti kotiin ja nukkumaan. Toissapäivänä yksi luento, 12-14 ja töitä lyhyempi päivä 15-21:30, joten kevyempää. Nyt onneksi muutama päivä jolloin ainoastaan luentoja, vasta lauantaina töitä.

Työaika 9-17 tai 10-18 olisi ihanne, ei tarvitsisi herätä liian aikaisin :). Olen joskus tehnyt aamuvuoroa 7-15 mikä oli aivan painajainen, koko ajan väsytti, vaikka kuinka aikaisin olisi mennyt nukkumaan. Niitä ei sentään opiskelijalla ole ja saa nukkua ainakin kahdeksaan joka aamu :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Miten oikeasti ehditte itse harrastaa ja kuitenkin antaa perheelle aikaa ja pitää vielä huushollin kunnossa??
Minulla on tähän asti ollut harrastukset lepakkovuorossa, eli klo 20 alkaen :/ Nyt kun lapset osaa jo olla pari tuntia keskenään, niin pääsen harrastamaan klo 18 ja lenkillä käyn aamulla kun muut vielä nukkuu. Mutta kyllähän se välillä tuntuu, ettei paljon kerkiä olla vaan. Lauantai menee siivotessa ja kun mies tekee töitä 11-19 ja nyt joulukuussa vielä viikonloputkin, niin miehen kanssa yhteistä aikaa ei juurikaan ole. Se tässä raskainta on :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Ööh, mitenköhän opiskelijat jaksavat?
Sulla ei vissiin ole lapsia, jotka "rajoittavat" liikkumista ja tarvitsevat aikatauluja/päivärytmejä? Niiden kanssa ei voi mennä jouluostoksille tai kauppaan enää klo19 jälkeen... Tai meillä ei mennä, sillä siihen aikaan vaihdetaan jo yöpukuja päälle.

ps. opiskelija se olen minäkin, töissä ei sentäs tarvitse käydä :)
 
Mulla on työaika 8-16. Joka aamu kello soi 5.30 ja klo 7.00 lähden viemään lapsia hoitoon. Mies onneks hakee lapset työpäivän jälkeen. Mä oon kotona n. klo 17. Mies yleensä aloittaa ruoan laiton, joskus laittaa kokonaan. Siinäpä sitten on kello jo lähes 18 ja sit pitäis ehtiä olemaan lasten kanssa ja käymään koirien kans lenkillä... tiukkaa tekee ja väsyny oon. Työterveydessä keväällä jo ehdoteltiin mulle lyhyempää työpäivää kun tuntui ettei voimat riittänyt mihinkään. Mutta tuolla lenkkeilyllä olen pitänyt itseni tervejärkisenä ja siitä en luovu vaikka mikä tulis eteen. Viikonloppuisin sitten vietän enemmän aikaa lasten kanssa kun viikolla illat ovat turhan lyhyitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tuossa vielä mitään, neljältä kun pääsee on aikaa vielä vaikka mihin. Itse olin pari vuotta joka päivä töissä klo 10-18. Se oli kamalaa.
Mulla oli pahin työaika 13-21. Tuntui että koko elämä olisi pitänyt antaa työlle, paskapalkalla eikä koulutusta vastaava työ. Onneksi löytyi toinen paikka järkevämmällä työajalla, palkka siitä ei noussut mutta eipä tarvinnut kärsiä noiden edellämainittujen lisäksi vielä huonosta työympäristöstäkin...

8-16 on unelma tuohon entiseen verrattuna.
 
No ei ole onneksi :), mutta luulen kyllä että noiden päivärytmien kanssa olisi muutenkin vähän niin ja näin...
Ärsyttää vain kun ihmiset kahdeksan tunnin työajalla (ja vielä ihan hyvällä toimeentulolla) kitisevät (en tarkoita sinua Åsa), jäähän siihen vielä 16 tuntia -tai ehkä hieman vähemmän jos matkat vähennetään- tehokasta aikaa...
 
8-16 on mun mielestä ihan hyvä työaika, 9-17 vielä menee, mutta toi miehen 10-18.30 on jo tosi rasittava. Ennen kuin se ehtii sieltä kotiin niin kello on jo kahdeksan, eikä aamullakaan ehdi tehdä mitään, kun mies nukkuu mahdollisimman myöhään. Kyllähän mä itsekin pärjäilen, mutta kun olisi kiva käydäkin jossain joskus, ja mies tarvitsee autoa töissä, ja täällä on ihan surkea julkinen liikenne, niin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
No ei ole onneksi :), mutta luulen kyllä että noiden päivärytmien kanssa olisi muutenkin vähän niin ja näin...
Ärsyttää vain kun ihmiset kahdeksan tunnin työajalla (ja vielä ihan hyvällä toimeentulolla) kitisevät (en tarkoita sinua Åsa), jäähän siihen vielä 16 tuntia -tai ehkä hieman vähemmän jos matkat vähennetään- tehokasta aikaa...
Mä marisen varmaan siksikin, että tuo harjoittelutyöpaikka on ****, ei mun juttu yhtään (mutta kuuluu osana opiskeluun). Jokainen päivä lasken, montako aamua enää jäljellä ;)
 

Yhteistyössä