Te, jotka teette töissä yö-vuoroja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt88

Vieras
Miten nukutte päivisin?

Itsellä alkaa yövuorot klo 21, ja päättyy klo 7.

Viimeyönä sain nukutuksi vain 4h, ja heräsin tänä aamuna klo 7 aamuvuoroon. Tänään oli sellainen poikkeuspäivä, että lupauduin aamuvuoron lisäksi tekemään myös yön samana päivänä. En saanut sitten päivälläkään nukkuttua ollenkaan, ja nyt sitten olen tällä hetkellä yövuorossa, ja viimeksi nukkunut viimeyönä sen 4h.

Aamu seitsemään asti pitäisi nyt sitten jaksaa, ja olen kokoajan nukahtamisen partaalla. Ajatus ei kulje ja puhun/ajattelenkin jo ihan höpöjä. Ensimmäistä kertaa aikoihin tuntuu siltä etten jaksa aamuun.

Tämän yön jälkeen olisi vielä 2 yö-vuoroa. Onko viisainta mennä nukkumaan heti kun pääsen aamulla kotiin, ja nukkua iltaan asti? Entä onko jotain "poppa-konsteja", miten jaksaisin aamuun alkamatta sekoilemaan?

Ja selvennykseksi niille jotka nyt ajattelevat, että millainen työntekijä istuu tietokoneella töissä: Olen hoitoalan työntekijä, meillä töissä saa kiertojen välillä käyttää tietokonetta omaan tarkoitukseen.

Raitis ilma piristää vähäksi aikaa.

En ole yötyöläinen, mutta joskus olen joutunut lasten takia valvomaan. Parvekkeelle olen mennyt kävelemään ja keitellyt teetä ( paljon hunaja tai sokeria sekaan ).

Ei sun tarvitse iltaan asti nukkua.
Eikä edes kannata.
Nukut sen minkä nukut.
Ihan pienet mikrounetkin auttavat, ei kannata hätäillä.
Jos pääset kerran nukkumaan töiden jälkeen, niin tietenkin menet.

Rytmit on taas itselläni päin toosaa, ollut jo kai 1,5 kuukautta. Kyllä ärsyttää, kun mitään ei saa tehtyä tai riittävästi ainakaan.

Mutta hommaa itelles nyt ainakin melatoniiniresepti, ja tablettejakin. Ovat valmiina sitten, jos täytyy yrittää saada nukuttua tiettynä kellonaikana.

Muuta en keksi hereilläpysymiseen kuin jumppa, kävelykierros tms.
Jos kahvit ja kolat ei auta.
Ei kyllä tosiaan mitään aamuvuoroja kannata luvata tehdä, jos yötä tekee.

Iltavuorot kyllä menee siinä ohessa, näin täällä ainakin ...

Mä teen pelkkiä yövuoroja, hoitoalalla myös. Vuorot on joko 21-7 tai 21.30-7.30.

Teen niin, että ennen yövuoroja nukun yöllä minkä nukun ja päivällä mahdollisesti päiväunet, jos onnistuu. Kun pääsen töistä, ajan kotiin ja menen suoraan nukkumaan. Syön aamulla ennen kotiin lähtöä töissä pienen aamupalan. Sitten nukun semmoiset 5-6 tuntia, eli heräilen joskus klo 13-14. Siitä sitten taas valvon seuraavaan aamuun. Toki mulla on rytmi kääntynyt ennemmin tänne yön puolelle, enkä tarvitse kovin paljon unta muutenkaan. Mutta mikset menisi aamulla heti kotiin päästyä nukkumaan? Mä ainakin jos jään valvomaan, en saa enää unta.

Kyllä noi yöt on ihan kamalia, viimeisimmät yöt meni niin, että lapset 4v ja 5v ol enterorokossa ja kotona siis, eipä juuri pystyny nukkumaan,moisinko reilun tunnin yön välillä saanu nukuttua....kolme päivää menee sit toipumiseen kahdest a yöstä!

Kotiin klo 8, tyhjä talo, mies vienyt jo lapset hoitoon. Suoraan nukkumaan, klo soi 14.30, yleensä herään vähän ennen. Haen lapset klo 15. Loistava työ perhelliselle. Lapsilla vähän hoitoa ja lyhyitä päiviä ja saan olla illat perheen kanssa.

ite meen aamulla heti nukkumaan ku kotiin pääsen ja nukun iltapäivään, noin kolmeen saakka. Yöt sopii mulle, ei mitään ongelmia nukkumisen tms kanssa oo ollut. Kannattaa mennä heti nukkumaan.

[QUOTE="vieras";27303332]Lyhyitä päiviä? 8-15 on susta lyhyt päivä, okei..[/QUOTE]

on ne verrattuna siihen jos tekisin päivätyötä. Lisäksi hoitopäiviä on 10 kuussa. Siihen ei monellakaan työssäkävijällä ole mahdollisuutta.

Yhteistyössä