Te jotka teette monen päivän ruokaostokset kerralla,

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
mä säästän jo siinä etten käy lähelläkään kauppoja kuin tarkan ostoslistan kanssa pari kertaa viikossa. Vaikka miten yritän, monesti ostan jotain turhaa, esim. sipsejä tai karkkia, jos en tosissani kulje nopeasti kaupan läpi listan kanssa. :ashamed:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Säästö n. 30e viikko. Suunnittelen siis pääruoat, leipää ja maitoa käyn ostamassa jos tarvetta mutta muuten käyn torstaisin kaupassa.
Mites noi päiväykset riittää lihoissa ja kaloissa? vai pakastatko?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
paljonko olette pystyneet säästämään ruokalaskussa? Ja kuinka suunnittelette ruuat että riittää?
En ole koskaan laskenut kuinka paljon säästän rahaa, mulle suurempi motivaato ruokaostosten ja viikon ruokien suunnitteluun onkin ajan säästyminen :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Meillä käydään kerran viikossa kaupassa. Säästyy noin 30-40 euroa. :flower:
Miten käytännössä onnistuu? Me kerran koitettiin, oli aivan kamalaa roudata viikon ostokset kaupasta kerralla kotiin. Päätettiin, ettei ikinä enää, käydään ennemmin vaikka viisi kertaa viikossa kaupassa kun yhdellä kertaa yritetään kaikki saada.
 
vieras
Mä käyn viikolla kun tarvetta ennen töitä kaupassa joka työmatkan varrella, s-market niin usein on puoleen hintaan ruokatarvikkeita, niitä bongailen ja pakastan ym
 
Kerran viikossa käydään. Joskus tarvii maitoa tms kipasta ja varmaan 10-50 euroa viikosta riippuen säästetään. joka viikko syödään ainakin yks kasvisruoka, yks kanaruoka, yks jauheliharuoka, yks laatikkoruoka, yks liharuoka, yks pastaruoka ymv.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä käyn viikolla kun tarvetta ennen töitä kaupassa joka työmatkan varrella, s-market niin usein on puoleen hintaan ruokatarvikkeita, niitä bongailen ja pakastan ym
Ja siis aamusin on hyvät tarjoukset kun ei paljoa asiakkaita, siitähän ne sit hupeneeki nopeasti
 
Minä myös käyn kerran viikossa kaupassa, ja uskon sillä tavalla säästäväni. Mutta olen tehnyt tätä jo niin pitkään, etten osaa mitää summia sanoa. Pakastan lihaa ja leipää, osan maidosta ostan hylana, ja tietysti laputettuja tuotteita tulee mullakin mukaan aina kun se on mahdollista.

Ruokaan menee viisihenkisellä perheellä 80 -130 euroa viikko, mukana siis paperit, hygieniatuotteet ja yhden lapsen yövaipat.
 
äiti
En osaa sanoa kuinka paljon tulee säästöä, ollaan vuosia tehty niin et käydään pari kertaa kuussa isommilla ostoksilla ja sit ehkä kerran viikossa käyn hakemassa leipää, maitoa ja mitä puuttuu. Laitan aina lihat ym. pakkaseen. En jaksais käydä useammin kaupassa, turhaa ajanhukkaa.
 
MEIllä säästetään paaaaaljon niin, että mies ja vain mies käy ruokakaupassa. Ostaa aina kolme-neljä kassai tavaraa, maitoa, leipää ja hedelmiä tankataan viikolla. Mutta minä en mene silloinkaan kauppaan. :D
 
En suunnittele ruokalistoja, osteaan sen mukaan mitä mieleen juolahtaa ja mitä on tarjouksessa. Jonkun verran täytyy katsoa mitä ostaa, miehen sairauden takia, se kun ei saa syödä esim sika-nautaa ollenkaan aj kaikiss o oltava todella vähän rasvaa.
Leivät ostetaan leipomosta, on paljon halvempaa siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Kerran viikossa käydään. Joskus tarvii maitoa tms kipasta ja varmaan 10-50 euroa viikosta riippuen säästetään. joka viikko syödään ainakin yks kasvisruoka, yks kanaruoka, yks jauheliharuoka, yks laatikkoruoka, yks liharuoka, yks pastaruoka ymv.
just näin meilläkin =)
 
vaikkapa näin
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Meillä käydään kerran viikossa kaupassa. Säästyy noin 30-40 euroa. :flower:
Miten käytännössä onnistuu? Me kerran koitettiin, oli aivan kamalaa roudata viikon ostokset kaupasta kerralla kotiin. Päätettiin, ettei ikinä enää, käydään ennemmin vaikka viisi kertaa viikossa kaupassa kun yhdellä kertaa yritetään kaikki saada.
mä teen "suuntaa antavaa" ruokalistaa kotona.
säästö tulee lähinnä siinä että esim iltapäivälehdet ostetaan aina kaupassa käydessä. lauantaisin kaupassa = 5 euroa,
5 kertaa viikossa kaupassa = lähes 15 euroa...
 
Vieras
Minä käyn yleensä kans kerran viikossa kaupassa. Ennen tein aina listan nyt se lista aina joten kuten päässä. Ite tykkään kun ei se lähteminen ja ruokakaupassa asiointi niin kivaa ole.
Viimeksi kyllä sain pitkiä katseita osa kattoi suu auki osalla hymyilytti. Ostoskärry oli niin täys ettei ois enempää mahtunu. En ollut vähään aikaan käyny kunnolla kaupassa joten kaikki oli lopussa. Ja kun 8:lle ostaa edes viikon ruoat se on melkoinen määrä.
Ja pakastan kaiken mahdollisen.
 
Mä käyn kerran viikossa ja joko ladon tavaraa ihan vapaasti mielen mukaan (paitsi että maitoa minimi 10 litraa) ja loppusumma huitelee jossain vajaassa 200 eurossa, tai sitten jos on tiukkaa, aloitan siitä maidosta ja sitten lasken että 100 euroa riittää. Jos mä käyn jokapäivä kaupassa, ei 30 euroa/päivä riitä mihinkään, eli säästöä tulee minimissä 20 euroa viikossa, joskus jopa liki 100 euroa, jos lasken että kauppaan saa mennä vaan 100 euroa.
 
Moi
Käydään kerta vk isommilla ja sitten pari krt viikossa haetaan maitoa,jugurttia ja hedelmää lisää. Leivän leivon itse pääsääntöisesti...Ja kauppa listan kanssa ja sitten ostan ohi jos jotain hyvässä tarjouksessa/herkkua. En tiedä paljon säästää...mutta varmasti menis enemmän jos käytäs joka pvä...ja suunnittelen jonkin verran pari-kolme vk eteenpäin että mihinkä ruoka aineet pakkasessa, kuiva-aineissa jne.
 
Tiheän palstailun kausi
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
MEIllä säästetään paaaaaljon niin, että mies ja vain mies käy ruokakaupassa. Ostaa aina kolme-neljä kassai tavaraa, maitoa, leipää ja hedelmiä tankataan viikolla. Mutta minä en mene silloinkaan kauppaan. :D
Helkkarin hyvä idea! Minä myös luultavasti laihtuisin tuolla keinolla hyvin.
 
Me käydään kerran kahessa viikossa kaupassa isoilla ostoksilla, ja sitte kahen viikon aikana tankataan kaappia maidolla, hedelmillä, vihanneksilla ja jugurtilla..
Sitä en tiedä paljonko säästämme, mutta PALJON veikkaisin, koska mä ostan aina jotain ylimmäärästä kuitenki. ja tankkaus ostokset meillä hoitaa mies..
 
vieras
Meillä käydään 2 krt viikossa ruokakaupassa ja ruokalasku 500 e kolmen hengen perheessä. Ei taideta säästää yhtään kun ostaisin joka tapauksessa nämä ruuat + tavarat vaikka kävisin 6 tai 1 krt viikossa kaupassa.
 
vieras
En mä tiedä säästääkö siinä mitään, kun saman verran varmaan ostaisin, vaikka kävisin kaupassa useamminkin. Pari kertaa viikossa käyn ruokaostoksilla ja aina menee ainakin 50 euroa.
 

Yhteistyössä