te jotka siivoatte usein ja miehenne ei auta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Tarviiko sitä sanoa milloin siivotaan? Eikö normijärkinen tajua milloin on niin siivotonta että pitää asialle tehdä jotain?

no siis se mikä mun mielestä on siistiä saattaa olla jonkun mielestä kamalan sotkuista :snotty:
eli ei se ole aina niin selkeää..

Tota, mä olen aikoinani tehnyt kaiken, siis ihan kaiken. Hoitanut kodin, perheen, lapset, sosiaaliset suhteet, työn ja käynyt kaupassa. Mies ei korvaansa lotkauttanut. No eihän sellasta paskarättinä oloa kauaa jaksa. Ukkoa ei haitannut vaikka olis millasessa kunnossa koti tahansa. Sohv ja telkkari oli töiden jälkeen ykköspaikat...

Minä sanon kuinka usein siivotaan... eli niin usein kun minä jaksan. Mies ei vaan siivoa, kokee että ei kuulu hänelle. Mies vaihtaa mun autoon kesä/talvirenkaat niin siksi ei tarvitse auttaa kotona sisällä siivoamisessa.

Meillä ei ole mitenkään kiiltelevän puhdasta... Ihan ok siistiä mutta vois olla siistimpääkin.

Meillä mies siivoaa kyllä sitten kun on hänen mielestään likaista. Mutta se, mikä on likaista...siitä meillä on miehen kanssa ihan eri näkemys, joten tämän vuoksi useimmiten minä siivoan aina kaiken, koska alan siivota vaiheessa, jossa mies ei näe mitään siivoamisen aihetta. :D sen mielestä esim vessanpönttö tarvii pestä sit ku se on ihan ruskea kaikesta kuonasta. Olisitte nähny sen poikamiesboksin ku me alettiin seurustella. Mä ensikäynnillä taivastelin että voi järkytys mikä sotku ja tää samaan syssyyn kehaisi että kun hän on koko päivän siivonnu ihan mun tulon kunniaksi...

Meillä mies siivoaa automaattisesti tiettyjä asioita, esim tiskipöytä kiiltää, jos hän sattuu olemaan tyytymätön sen tilaan. Minä teen ruuat ja mies siivoaa jäljet. Kivaa. Mutta muu siivoaminen vain meinaa pakkautua minun päälleni. Mies siivoaa kyllä, jos näin määrään, mutta en jaksaisi aina sitä "pakottamista". Senpä takia palkkasinkin siivoojan tästä eteenpäin tekemään isommat siivoukset....Luulen ja ennustan, että vaikka hintaa onkin, tämä on silti hyvä satsaus avioliittomme hyvinvointiin!! Nalkutus tulee vähenemään hurjasti....

No meillä siivoaa molemmat, mutta koen silti että minä enemmän. Nyt en taas muista millon mies olis viimeks siivonnu. Sitten tuhahtelee täällä että ompa taas sotkusta ja tavarat levällään...olen ottanut sen linjan, että siivoan kun huvittaa ja miehen on turha valittaa jos ei itse asialle mitään tee/ole tehnyt.

Mie siivoilen miten sattuu. En siis yhtenä päivänä levauta koko kämpää vaan yleensä huone kerrallaan :) Mies auttaa joskus, mutta huomaan, että yleisjärjestely on se kaikkein vaikein hänellä hahmottaa :D Mulla on kokoajan joku siivous menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nove:
Minä sanon kuinka usein siivotaan... eli niin usein kun minä jaksan. Mies ei vaan siivoa, kokee että ei kuulu hänelle. Mies vaihtaa mun autoon kesä/talvirenkaat niin siksi ei tarvitse auttaa kotona sisällä siivoamisessa.

Meillä ei ole mitenkään kiiltelevän puhdasta... Ihan ok siistiä mutta vois olla siistimpääkin.

no kyllä mä vaihtaisin ihan ite ne renkaatkin... eli mies vaihtaa renkaat 2 krt vuodessa ja sä siivoot sitten vaihtokauppana koko vuoden..

Alkuperäinen kirjoittaja piip:

no kyllä mä vaihtaisin ihan ite ne renkaatkin... eli mies vaihtaa renkaat 2 krt vuodessa ja sä siivoot sitten vaihtokauppana koko vuoden..

No joo meillä vaihtaa mies kanssa autoon renkaat, huoltaa ja korjaa, mutta ei se autossa kuitrnkaan asu :) Esim. meillä vois aatella, että jos mies hoitaa auton mulla ois ikkunat ja pyykit hoidettavana :D

mä olen lapsen kanssa kotona ja tiskaan, imuroin ja pyyhin pölyt kun hän nukkuu. mies pesee pyykit eli laittaa koneen pyörimään ja sieltä sitten kuivausrumpuun ja sieltä kaappiin. ja kyllä me yhdessä siivotaan sitten isommin noin kerta viikkoon. niin ja täytyy mainita että mä en oikeastaan tee ruokaa ollenkaan, mies hoitaa senkin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:

No joo meillä vaihtaa mies kanssa autoon renkaat, huoltaa ja korjaa, mutta ei se autossa kuitrnkaan asu :) Esim. meillä vois aatella, että jos mies hoitaa auton mulla ois ikkunat ja pyykit hoidettavana :D

nojoojoo, mut en mä ymmärrä et mies saa kokonaan vapautuksen kodinhoidosta jos vaihtaa autoon talvirenkaat... koti on yhteinen yritys sanon minä! eri asia sitten jos esim vaimo on kotona kaiket päivät ihan ollakseen vaan ja mies töissä.

No jos mies ei siivoa kuin nalkuttamalla jos sittenkään niin se on naisen vika.

Otin onneksi miehen, jolla on tiukka äiti, joka on aina vaatinut myös poikalapsilta
siisteyttä.
Joten miehellä oli siivous hallussa kun yhteen mentiin ja sitten vakiintui rutiini, että perjantaisin siivoan keittiön ja vessan ja mies imuroi makuuhuoneet ja olohuoneet. järjestelee tavarat ja pyyhkii pinnat.
Viikolla töitten jälkeen siivoaa se kuka ehtii.

Ei napinaa, ei mitään. Yhteinen koti joten yhdessä siitä huoltakin pidetään.
Toivottavasti te poikalasten äidit, jotka kiukuttelette siitä kun miehenne ei siivoa, kasvatatte myös poikanne siihen, että siivous kuuluu normaaliin elämään.
Äidinmaidosta se siivousinto miehiin juurretaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:

nojoojoo, mut en mä ymmärrä et mies saa kokonaan vapautuksen kodinhoidosta jos vaihtaa autoon talvirenkaat... koti on yhteinen yritys sanon minä! eri asia sitten jos esim vaimo on kotona kaiket päivät ihan ollakseen vaan ja mies töissä.

Mie tarkotinkin, että meillä ei saa vaan auttaa siivouksessa, mutta on meilläkin tosiaan menny noin, että mies tekee nuo autohommat ja mulle vaan jääny pyykit ja ikkunat. Mies pesee kyllä matotkin aina ilman minua :) Loput yhdessä tai se kumpi ehtii.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
No jos mies ei siivoa kuin nalkuttamalla jos sittenkään niin se on naisen vika.

Otin onneksi miehen, jolla on tiukka äiti, joka on aina vaatinut myös poikalapsilta
siisteyttä.
Joten miehellä oli siivous hallussa kun yhteen mentiin ja sitten vakiintui rutiini, että perjantaisin siivoan keittiön ja vessan ja mies imuroi makuuhuoneet ja olohuoneet. järjestelee tavarat ja pyyhkii pinnat.
Viikolla töitten jälkeen siivoaa se kuka ehtii.

Ei napinaa, ei mitään. Yhteinen koti joten yhdessä siitä huoltakin pidetään.
Toivottavasti te poikalasten äidit, jotka kiukuttelette siitä kun miehenne ei siivoa, kasvatatte myös poikanne siihen, että siivous kuuluu normaaliin elämään.
Äidinmaidosta se siivousinto miehiin juurretaan.

Niin totta. Oon pari kertaa meinannu soittaa anopille ja valittaa kun oikeesti mies ei edes tajua mitä pitäis siivota ja miksi. Ei ole kotonaan joutunut tekemään MITÄÄN "naistentöitä". Ulkohommia kylläkin, mutta ne on aika vähissä täällä kerrostalossa.

Ite lähinnä pelkään, että poika ottaa mallia isästään, vaikka aion sille rautalangasta vääntää, miten kaikki kotona siivoavat yhdessä. Lapsuuden kodissani ei ikinä edes keskusteltu asiasta. Kaikki hommat hoitu periaatteella: se tekee kuka ehtii.

ootteko koskaan miettineet että mies ei siivoa siksi kun sitä käsketään?
siis että sinä päätät milloin ja miten ja miehen pitäis vaan tehdä koska vaimo käskee :snotty:
varsinkin siis jos se siisteys käsitys eroaa vaimon käsityksestä niin moni mies ajattelee että on turha siivota kun ei ole edes sotkusta..

itse siis kuulun niihin että jos toinen alkaa urputtaa siivouksesta niin en varsin tee mitään.. jos kerran kodin siisteystaso häiritsee niin senkus siivoaa keskenään.. :kieh:

Anne: Jos olisin valinnut mieheni äitinsä perusteella, tämä mies olisi jäänyt valitsematta, sen verran kaamea anoppi on!;-D Onneksi miehessä sentään on hyviäkin puolia, ei siivousinto, tai sen puute voi olla niin tärkeä kriteeri miestä valittaessa.;-D
Pojilleni toki aion opettaa kunnon elämisen mallin.:-)

Minä yleensä siivoan. Mies siivoa vain kun olen pois paikalta tai pyydän. Muutaman kerran suuttunut asiasta miehelle kun ei edes omia jälkiään voi raivata. Mut sen käsitys sotkuisesta on eri kuin mulla :snotty:

Yhteistyössä