Te jotka ostatte lapsillenne paljon joululahjoja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti minäkin

Vieras
Miksi ostatte? Osaako edes arvostaa kaikkea mitä saa? Itse en osta kuin pari toivottua, koska ei ole mielestäni joulun tärkein asia. Ja haluan että lapset osaavat arvostaa myös lahjoja jotka eivät välttämättä niin mieluisia. Ei saa pitää itsestään selvänä lahjoja yms.

Saavat toki kummeiltaan ja mummoiltaan, mutta vain muutamat lahjat. En osta leluja muuten kuin ehkä pari kertaa vuodessa esim pikkuauton ja tietenkin on synttärilahjat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saavat toki kummeiltaan ja mummoiltaan, mutta vain muutamat lahjat. En osta leluja muuten kuin ehkä pari kertaa vuodessa esim pikkuauton ja tietenkin on synttärilahjat.

Mikä susta on paljon joululahjoja?

Mä sain paljon lahjoja lapsena jouluna ja en saanu muuten lahjoja kuin yhden aina synttäripäivänä. Joululahjoja OSASIN arvostaa koska tajusin että vain silloin saan niitä :) Tuntui että oon rakastettu ja mua on kiva hemmotella joskus.. Kun muuten oli rankkaa elämä usein mulla lapsena :heart: "Kivat lapset saa paljon lahjoja ja tuhmat lapset vähän"

Aion jatkaa perinnettä joulun osalta kunhan saan omia lapsia ja ne vähän kasvaa vauvaiästä.

taidan ostaa aikalailla, olen kaupassa töissä missä leluja myös myynnissä ja kaikkea muutakin kamaa lapsille, koko ajan tulee vastaan kaikenmoista mitä voisin tytölle hankkia....pakko kuitenkin yrittää hillitä itseä kun sukulaiset ostaa niin paljon. Välillä oikein toivon että ei sukulaiset laittaisi niin paljon lahjoja et sais sitten itse lahjoa kunnolla eikä tarvitsisi rajoittaa määrää.

Tuo on tietty totta, että jos muuten ei saa lahjoja niin osaa arvostaa. En ymmärrä vaan jos lapsi saa pitkin vuotta. Ei ne kumminkaan kauan leiki leluillaan vaikka kuinka sellaista olisi toivonut.

Siis jos esim jo vanhemmat ostavat yli kymmenen plus muut lahjat. Ja miksi aina lapsen pitäisi saada mitä toivoo?

me ollaan aina ostettu joku 30-40 pakettia per pää :D :whistle: mut siin on pal kaikkee pikkusälääkin pakattu erikseen.tohon sit lisäks viel muiden antamat lahjat =)

En tiedä, ostetaanko me paljon. 5-vuotiaalle 3 isompaa joihin menee n. 220 euroa ja muutama lisäksi. Ja me ostetaan kyllä toivelahjoja, muutaman saa toivoa ja ne yleensä hankitaan. Mutta tietenkin myös omaa harkintaa, ei tule esim. kauko-ohjattavia kun ennestään jo useita. Jouluna 11 kk ikäiselle menee reilu satku ja on ihan lelulahjoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
ostan siksi kun haluan ostaa,rakastan lahjojen ostamista ja antamista =) :xmas:

Täys peesi. =)

peesi tähän :D ( kin)
Ooon hulllluna muiden hemmotteluun! Tiedän että mun ostamat lahjat on jänniä ja osuvia läheisilleni. Broidikin aina oikein odottaa "multa lahjaa" jouluna kun tietää että se on jotain osuvaa :D
Uskon että saan lapset myös täpinöihin aikanaan :heart: :heart:
Joulu on vaan kerran vuodessa ja ihanaa yhdessäolon aikaa ja joulun taikaa. Lahjat on myös :heart:

Me tykätään joulusta :) Siksi. Me siskon kanssa saatiin aina paljon lahjoja ja muistan kyllä miten oli jännää avata niitä kääröjä. Jossain tulee rajakin, mutta 10 lahjaa vanhemmilta ei ole vielä liikaa. Ostetaan omille lapsillekin. Joulu on vain kerran vuodessa. Eikä meiän 4v. saa kaikkea mitä toivoo, se yksinkertaisesti ei osaa vielä eritellä toiveitaan tai edes kertoa mikä on hänen lempivärinsä, vaihtelee päivästä päivään.

Tuo on tietty totta, että jos muuten ei saa lahjoja niin osaa arvostaa. En ymmärrä vaan jos lapsi saa pitkin vuotta. Ei ne kumminkaan kauan leiki leluillaan vaikka kuinka sellaista olisi toivonut.

Meillä ei ostella pitkin vuotta ja kyllä meillä vaan leikitään samoilla leluilla monta vuotta! Jos ei jaksa kiinnostaa kun on niin paljon niin sitten varmaan vikaa jossain..

Ei itselläni ole siitä kiinni ettenkö tykkäisi ostaa, on vaan oikeesti mukavaa kun lapset arvostavat jopa mummon kutomia villasukkia kun ei aina ole kaikkea saanut. Meillä myös lapset luopuvat sellaisista leluista ennen joulua joilla ei leiki ja annetaan ne niitä tarvitseville, he ovat myös oppineet antamaan ja nauttii siitä.

Ei itselläni ole siitä kiinni ettenkö tykkäisi ostaa, on vaan oikeesti mukavaa kun lapset arvostavat jopa mummon kutomia villasukkia kun ei aina ole kaikkea saanut. Meillä myös lapset luopuvat sellaisista leluista ennen joulua joilla ei leiki ja annetaan ne niitä tarvitseville, he ovat myös oppineet antamaan ja nauttii siitä.

Mä oon saanu paljon, ja siltikin osasin arvostaa niitä mummon sukkia, joiden sisällä oli karkkipussi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
ostan siksi kun haluan ostaa,rakastan lahjojen ostamista ja antamista =) :xmas:

Täys peesi. =)

Peesi myös multa. Nyt kun on saanut omia lapsia, niin olen hurahtanut jouluun ihan täysin, on vaan niin ihanaa miettiä ja hankkia niitä lahjoja, ja nähdä se ilo, mikä siitä jännityksestä ja pakettien avaamisesta tulee. Rahaa en tosin hirveästi lahjoihin käytä, ja mitään epäekologista krääsää ei meille hankita.

Ite meinasin ostaa 5v ja 3v jotain 4-5 lelulahjaa. Ja otan huomioon myös sen mitä lapset toivoo, en tietenkään ihan mitä tahansa ja vähä tiedän millä leluilla leikkivät pidempään. Mummot ja kummit ostelee lapsille yleensä kaikkee tarpeellista joten lelulahjat tulee ainoastaan multa ja mieheltä:)

kyllä meilläkin lapset arvostavat sukulaisten itse tekemiä juttuja vaikka paljon lahjoja saavatkin =) esim juuri itse tehdyt villasukat kuuluvat lempparilahjoihin,niillä on niiiin kiva luistellakkin laminaatilla :D :heart:

Miksi kuvittelet ettei muilla ole näin? Meillä kyllä lapsi tykkää myös niistä "huonommista" mutta onhan se itsestään selvyys että kyllä tuollainen pikkupoika on enemmän innoissaan kun saa sen kauan kaivatun legopaketin kuin niistä villasukista. Ja meillä on tapana ennen joulua laittaa rikkinäiset roskiin ja osa pelastusarmeijalle. Niin leluille, vaatteille kuin muillekin tavaroille kun en krääsästä ja tavarapaljoudesta piittaa..

Yhteistyössä