Te jotka ostatte käytettyjä kestovaippoja

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Jo on taas taivastelemisen aihe tämäkin.
Mitä tulee käytettyihin alusvaatteisiin lapsella, niin itselläni on ainakin tapana käyttää alusvaatteet ns. loppuun, mutta lapsella saattavat pikkarit jäädä pieniksi kuukaudessa. Eli ovat ihan uudenveroiset vielä. Vai kuka vie esim. pari kertaa pidettyjä aikuisten alushousuja kirpparille? En minä ainakaan.

Ja ainakin mielikuvatasolla aikuisen alapään hygieniaongelmat on ihan eri luokkaa kuin vauvan tai pikkulapsen.
 
vieras
Meillä on kestovaippailtu, ja musta on kiva et ihmiset ostaa kestoja käytettyinä, oon nimittäin myynyt paljon meidän vaippoja pois.
Mut itselle kaikki on tullut uutena, paitsi yksi vaippa sisaruksen lapselta, ja sitä ei ollu käytetty kun kerran kai.
En ostais lapselle tai itselle alusvaatteita tai sukkia käytettyinä, omille lapsille pääsääntöisesti ostetaan uudet, ei isompien vanhoja pienemmille. Tosin kestovaipat kyllä osittain menee isommalta pienemmälle(ja sekaisinkin käyttää samoja kaksi), mut meidän vaipat kestää kaikki keittopesun ja ne sen käy läpi kyllä ennen kun laitetaan seuraavalle päälle.
 
vieras
Kestovaipat on parhaimmillaan paljon käytettynä. Uudenkarheat eivät ime kunnolla mitään ja niitä joutuu pesemään useampaan otteeseen ennen käyttöönottoa, omasta kokemuksesta puhun..

Kyllä mulla pesukone pesee kaiken puhtaaksi, ei tarvi olla peloissaan pöpöistä :)
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No eihän ne olisi KESTOvaippoja jos ne roskiin nakattais ap:n ihmettelevään tyyliin. Pesukone on sitä varten.
No olisihan ne tavallaan, jos niitä samoja käyttäisi useamman kuukauden sen sijaan, että ne olisivat kertakäyttöisiä. Villi veikkaus: ap ei ole kestovaippailijoita...
 
Mielestäni on aivan eri asia ostaa käytettyjä vaippoja joissa siis on vauvan pissaa ja kakkaa joskus ollut, kuin että ostaisi aikuisen alusvaatteita joissa on ollut mahdollisesti edellämainittua ja niiden lisäksi valkovuotoa, kuukautisverta, kuppa, tippuri ja muutama muukin tauti kosketuksissa.

En ostaisi käytettyjä kestositeitä tai kestopikkuhousunsuojia itselleni, mutta en myöskään tyttärilleni kun siihen ikään tulevat että niille käyttöä löytyy.

Lasten vaipat poikkeavat aikuisten alushousuista, siitä syystä voin vaippoja käytettyinä ostaa.
 
härmis
Aika jänskiä ois, jos jonkun ei tarvi ajatella luontoa ja joku vain huvikseen ajattelee. Koko vaippakeskustelu on turha, jos lapsemme joutuvat todistamaan puhtaan vaden loppumisen ja muut ekokatasrofit. Kierrättäminen ei mielestäni ole vaihtoehto vaan ehto ihmiskunnan ja eläinkunnan säilymiselle.
 
Mä olen ostanut käytettyjä kestovaippoja vain ennestään tutuilta ihmisiltä. Randomisti en ostaisi kirppikseltä kestovaippoja enkä alusvaatteita. Tutulta voisin ottaa vastaan käytettyjä alusvaatteitakin, en tosin varmaan ostaisi. :) Jotenkin on turvallisempaa ostaa tutulta, vaikka ihan samanlaista kakkaa niissä tuntemattomienkin vaipoissa on varmasti ollut. Joku mielikuvajuttu tässä on kyseessä.
 
vvv..
Mää tässä just arvon, ett lähdenkö kiertelee kirppiksiä jos sieltä löytyis sellasia kuivaks harjoitteluhousuja.
Miettiessäni löysin prismasta uudet, ja olen kyllä tyytyväinen niihin... vaikka Kalliitahan ne onkin...
 

Yhteistyössä