Te, jotka osittaisella hoitovapaalla,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mari

Vieras
paljonko tienaatte kuussa? Itse alan tekemään 4pv viikkoja, kun poika aloittaa päiväkodissa. Palkkaa tulen saamaan 1700e/kk bruttona.
Saako kelalta jotain tukea ja kuinka paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
paljonko tienaatte kuussa? Itse alan tekemään 4pv viikkoja, kun poika aloittaa päiväkodissa. Palkkaa tulen saamaan 1700e/kk bruttona.
Saako kelalta jotain tukea ja kuinka paljon?

Palkkaa saa suorassa suhteessa siihen, miten työaika lyhenee eli olikohan se mulla 82% tai jotain työajasta jota nyt teen. Eli palkka myös normaali bruttopalkasta 82%. 70 euroa on se tuki joka tapauksessa, jonka saa kompensoimaan tulojen menetystä. Enemmänkin voisi olla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Osittainen:
Kelan tuen saa, jos on alle 3-vuotias lapsi. Sen jälkeen ei saa... Vai alkoiko uudelleen kun lapsi menee kouluun...?

Juu, tarkistin tuosta linkistä, eli koululaisesta saa taas sen huimat 70e/kk.

Onko tosiaan noin, ettei osittaisella hoitovapaalla voi olla lapsen kouluikään asti?

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Osittainen:
Kelan tuen saa, jos on alle 3-vuotias lapsi. Sen jälkeen ei saa... Vai alkoiko uudelleen kun lapsi menee kouluun...?

Juu, tarkistin tuosta linkistä, eli koululaisesta saa taas sen huimat 70e/kk.

Onko tosiaan noin, ettei osittaisella hoitovapaalla voi olla lapsen kouluikään asti?

Eka- ja tokaluokkalaisen kanssa.

Osittainen hoitoraha on 70 euroa kuukaudessa ja se on veronalaista tuloa.

Kenelle osittaista hoitorahaa?

http://www.kela.fi/IN/INTERNET/SUOMI.NSF/NET/150802084946MH?openDocument

Alkuperäinen kirjoittaja osittainen:
Voi olla niin pitkään että nuorin on käynyt 2. luokan loppuun, mutta siitä ei saa korvausta noilta välivuosilta (eli ei tukea 3v=> koulun aloitukseen)

OK, kiitti tiedosta! Onneksi tuetaan edes 3-vuotiaaksi asti..

Uusimmat

Yhteistyössä