Te jotka ootte eronneet raskaana ollessa?

  • Viestiketjun aloittaja ChristyAvinin
  • Ensimmäinen viesti
ChristyAvinin
Mul on pienet lapset ja vauva tulossa,ero on vääjäämätön hyvnivointimme kannalta,miten te ootte jaksaneet muuten?Onko vauvaan vaikuttanut oma stressinne?Entä miten selittää lapselle isän poissaolo?Entäs rahallinen pärjääminen?Kiitti kommenteista! :hug:
 
AnelmaUnelma
Jutustasi ei selviä miksi pitäisi erota. Ero on ajankohtainen vasta kun voit takanasi sulkea oven etkä tunne lainkaan vihaa,kaipuuta tai katkeruutta entiseen elämääsi. Johtuuko tunteesi kenties raskauden aiheuttamista mielialanvaihteluista? Mieti vielä vaihtoehtoja. Taloudellisesti yksinkin pärjää lasten kanssa kunhan osaa senttejä venyttää mutta erittäin raskasta se on. Tsemppiä!!!!!! :hug: :flower:
 
lilja1976
minä jouduin aikoinani odottamaan lapseni yksin...eräänä kauniina päivänä mieheni vain tuumasi että kaipaa vielä omaa aikaa!!! Ja muutti pois! Siinä minä sitten maha pystyssä olin ja esikoinen 7 vuotias...

Olosuhteisiin nähden pärjäsin hienosti..mitä nyt raha teki tiukkaa aina! Mitä nyt pientä stressiä koko ajan ilmassa. Lapsi on tälläkin hetkellä samanlainen kiukkupussi kuin minä odotusaikana, kun ei ollut ketään kelle "pahaa oloa" purkasi..turha sitä olisi ollut 7-vuotiaan niskaan kaataa..ja se et mihin ystävät katosivat kun minä heitä eniten olisin tarvinnut!!!

Mutta se mikä minua eniten "ärsytti" oli se kun neuvolassa hoitaja aina kyseli isästä ja että onko ottanut yhteyttä..mitäs sitten kun lapsi syntyy?? Kyselivät vain aina miehestäni, aivan kuin minä ja tuleva vauva ei oltaisi ollenkaan tärkeitä!! Tsemppiä ja voimia sinulle!!! :hug:
 
mä luin kanssa näitä juttuja ja tiedän että syitä voi ja varmasti on monenlaisia mutta ihan ystävällisesti utelen mielenkiinnosta että minkätakia vauvaa tehdään jos kaikki ei ole kunnossa että ero tulee?

kertokaa oma kokemuksenne, se voi auttaa jopa muita samassa tilanteessa olevia...

iloa jokaisen elämään kaikesta huolimatta!!! :hug:
 

Yhteistyössä