Te jotka olette selvittäneet lapsen sukupuolen etukäteen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Miten sitä ultraäänikuvaa osaisi itse tulkita sillä lailla, että voisi päätellä, onko kuvassa poika vaiko tyttö? Jos siis on näkyäkseen...

Ja te jotka olette varanneet ajan ylimääräiseen ultraan; varasitteko ajan yksityiselle sektorille vaiko ihan kunnalliselle puolelle? Antavatko kunnalliselle puolelle helposti ylim. aikoja?

Me ei kyllä tajuttu mistään kuvista mitään, vaikka käytiin 4 D ultrassakin (kahden lapsen kohdalla, tyttö ja poika) ja saatiin ihan hyvät otokset :D Molemmissa raskauksissa saatiin sukupuoliveikkaus vasta tuolla 4 D:ssä, rakenneultrassa ei kummallakaan kerralla osanneet / halunneet sanoa.

Hesassa ei ainakaan kerrota lapsen sukupuolta helposti...patistetaan menemään yksityiselle..esikoisen kohdalla käytiin yksityisellä 3d ultrassa..ja kakksosesta jouduin lapsivesi tutkimukseen..sieltä sai myös tietää kumpi on..en itsekään olisi osannut tulkita kuvasta..jos en olisi lääkärin kanssa tulkinnut kuvaa...;)

[QUOTE="Vieras";22258528]Miten sitä ultraäänikuvaa osaisi itse tulkita sillä lailla, että voisi päätellä, onko kuvassa poika vaiko tyttö? Jos siis on näkyäkseen...

Ja te jotka olette varanneet ajan ylimääräiseen ultraan; varasitteko ajan yksityiselle sektorille vaiko ihan kunnalliselle puolelle? Antavatko kunnalliselle puolelle helposti ylim. aikoja?[/QUOTE]

4D-ultrassa näkyi erittäin selvästi mutta rakenneultrassa jo sai saman vastauksen. Kylläkin me käydään turun medisonarilla jonne ohjataan neuvolasta myös normi ultriin.

Esikoisesta en tiennyt etukäteen. Kuopuksesta sain selville 100 % varmuudella jouduttuani lapsivesipunktioon rakenneultran jälkeen. Esikoisesta jännäsin sukupuolta loppuun asti, kuopuksesta sitä syntyykö hän terveenä vai ei. Siinä kohtaa sukupuoli oli sivuseikka, vaikka sen etukäteen tiesikin.

Okei. No Tampereella ainaki kerrotaan jos haluaa tietää, mutta toki se pitää erikseen pyytää itse.
Meillä on kummankin kohdalla haluttu tietää ja sit ovat kertoneet ja oikein ovat veikanneet.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Tavallisessa rakenneultrassa sukupuoli katsotaan vauvalta yleensä sellaisessa asennossa, että vauva pyllistää suoraan "kuvaan" päin. Eli silloin kuvassa näkyy reidet (kaksi pötkylää vierekkäin). Jos on poika tulossa, niiden pötkylöiden välissä näkyy jotain muodostelmaa (pallit ja pippeli). Jos on tyttö, reisien välissä ei näy mitään.

Kyllä minä olen aina ihan tavan ultrakuvasti itsekin nähnyt, kumpi on tulossa. Ja toisaalta, meillä kyllä kerrotaankin.

[QUOTE="niin";22258663]Esikoisesta en tiennyt etukäteen. Kuopuksesta sain selville 100 % varmuudella jouduttuani lapsivesipunktioon rakenneultran jälkeen. Esikoisesta jännäsin sukupuolta loppuun asti, kuopuksesta sitä syntyykö hän terveenä vai ei. Siinä kohtaa sukupuoli oli sivuseikka, vaikka sen etukäteen tiesikin.[/QUOTE]

Haluaisitko kertoa, mitä lapsella epäiltiin, miksi, ja oliko terve? Meillä on huomenna rakenneultra ja pelottaa ihan pirusti...

[QUOTE="VIERAILIJA";22258779]kotkassa ei kerrottu, vaikka nähtiin ominkin silmin selvästi...ultraaja tyytyi vaan mutisemaan, että njaa, ei se varmaa ole.. :D[/QUOTE]

Meille on aina kerrottu kotkassa.
Nyt on 4 kertaa kysytty ja aina ovat kertoneet.

Onnea Nerille ultraan. Kyllä muakin niin paljon pelotti, ettei tullut mieleen "palleja" yrittää bongata. Siinä vaiheessa, kun kaiken oli todettu olevan hyvin ja lekuri kysyi, onko kysyttävää, rohkenin kysyä näkyykö sukupuoli. Kaksosista toisen näkyi, toisen jäi ihan arvaukseksi. Voi ne kuvat olla vaikeita tulkita. Meillä oli erikoistuva lääkäri harjoittelemassa eikä hänkään onnistunut kaikkea sitä näkemään, mitä varsinainen hoitava lääkäri.