Te jotka olette opiskelleet lähihoitajaksi kahdessa vuodessa?!?

onkohan mullakin sama, haastattelussa sanottiin jotakin ettei meillä olisi sitten lapsiin erikoistumista. jotenkin ohitin sen, mutta mä ehkä just haluaisin erikoistua lapsiin, en tosin ole vielä varma
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nutu:
ERIKOISAMMATTITUTKINTO vaatii 5 vuotta työkokemusta kyseiseltä alalta ja alan peruskoulutuksen, eli vähintään lähärin.

sano tää tuolle toisen ketjun aplle, joka väittää pph tutkinnon olevan erikoisammattitutkinnon ja muutenkin paljon korkeampi koulutus kuin lähäri..
 
ap, ei liity. Joku vaan sulle kommentoi et : mietippä vielä et eikö sun kannattas suoraan erikoisammattitutkinto suorittaa... Laitoin vaan et ei se onnaa ihan suorilta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nutu:
ap, ei liity. Joku vaan sulle kommentoi et : mietippä vielä et eikö sun kannattas suoraan erikoisammattitutkinto suorittaa... Laitoin vaan et ei se onnaa ihan suorilta =)

Musta tuntuu, että se kommentti oli vitsi. :D
 
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.

Kyllä tuo kestää 2 vuotta. Opiskelu loppuu 31.5.2011 eli ei mitään yhteen putkeen opiskeluja ilman kesälomaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.

minäkin opiskelin yo-pohjasena nuorisopuolella lähäriksi ja koulu kesti 06 tammikuusta toukokuun loppuun 2008.eli ei kahta vuotta vaan lähemmäs kaks ja puol vuotta.
en ole minäkään kuullut et kahdella vuodella pääsis, mut voihan olla eroja sitten kouluissa?en tiiä ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.

Minä olen opiskellut lähihoitajaksi kaksi vuotisella koulutuksella, joka alkoi 5.1.2007 ja valmistuimme 15.12.2008. Oli normaalit kesälomat kesäkuusta elokuun puoliväliin. Ylioppilaspohjainen koulutus.

 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.

minäkin opiskelin yo-pohjasena nuorisopuolella lähäriksi ja koulu kesti 06 tammikuusta toukokuun loppuun 2008.eli ei kahta vuotta vaan lähemmäs kaks ja puol vuotta.
en ole minäkään kuullut et kahdella vuodella pääsis, mut voihan olla eroja sitten kouluissa?en tiiä ?

Siis kaksi lukuvuotta. 6.8.2009-31.5.2011. Kyllä mä ainakin puhun kahdesta vuodesta enkä mistään 2½ vuodesta. Kuten puhuin 3 vuodesta, kun opiskelin suurtalouskokiksi. Näin tekee kaikki muutkin mun tuntemat ihmiset, jopa koulun opo.
 
ap: Mä ajattelin et meni jollakin erikoisammattitutkinto ja ammattitutkinto sekaisin =)
Itse kävin kans lähäriks parissa vuodessa. Ja kyllä se välillä tuntui olevan niin pintapuolista tuo opiskelu, et hirvitti joskus näyttöjä lähtee antamaan... Perusopintoihin jota kävimme kuului kuitenkin kieliä yms. niin ei se vähennetty yksi vuosi ole ihan pelkkiä lukio yms. aineita, vaan kyllä jotkut hoitotyöhön liittyvätkin osiot käydään aika harppomalla. Mut hyvin on työelämässä pärjännyt tällä tutkinnolla, ja siitähän saa kolmen vuoden "paperit", eli ei työpaikoillakaan kukaan ole kyseenalaistanut kun on niin pikaisesti sen suorittanut.
Onnea matkaan ja tervetuloa alalle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.

minäkin opiskelin yo-pohjasena nuorisopuolella lähäriksi ja koulu kesti 06 tammikuusta toukokuun loppuun 2008.eli ei kahta vuotta vaan lähemmäs kaks ja puol vuotta.
en ole minäkään kuullut et kahdella vuodella pääsis, mut voihan olla eroja sitten kouluissa?en tiiä ?

Siis kaksi lukuvuotta. 6.8.2009-31.5.2011. Kyllä mä ainakin puhun kahdesta vuodesta enkä mistään 2½ vuodesta. Kuten puhuin 3 vuodesta, kun opiskelin suurtalouskokiksi. Näin tekee kaikki muutkin mun tuntemat ihmiset, jopa koulun opo.

no mun opiskelu kesti kaksi kokonaista lukuvuotta ja puolikkaan siihen päälle..meil päin siitä puhutaan ihan kas ja puol vuotisena :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.

minäkin opiskelin yo-pohjasena nuorisopuolella lähäriksi ja koulu kesti 06 tammikuusta toukokuun loppuun 2008.eli ei kahta vuotta vaan lähemmäs kaks ja puol vuotta.
en ole minäkään kuullut et kahdella vuodella pääsis, mut voihan olla eroja sitten kouluissa?en tiiä ?

Siis kaksi lukuvuotta. 6.8.2009-31.5.2011. Kyllä mä ainakin puhun kahdesta vuodesta enkä mistään 2½ vuodesta. Kuten puhuin 3 vuodesta, kun opiskelin suurtalouskokiksi. Näin tekee kaikki muutkin mun tuntemat ihmiset, jopa koulun opo.

no mun opiskelu kesti kaksi kokonaista lukuvuotta ja puolikkaan siihen päälle..meil päin siitä puhutaan ihan kas ja puol vuotisena :)

No meillä taas on 2 lukuvuotta, papereissa lukee nuo päivämäärät. Voi sitten näköjään olla erilaisia pituuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nutu:
ap: Mä ajattelin et meni jollakin erikoisammattitutkinto ja ammattitutkinto sekaisin =)
Itse kävin kans lähäriks parissa vuodessa. Ja kyllä se välillä tuntui olevan niin pintapuolista tuo opiskelu, et hirvitti joskus näyttöjä lähtee antamaan... Perusopintoihin jota kävimme kuului kuitenkin kieliä yms. niin ei se vähennetty yksi vuosi ole ihan pelkkiä lukio yms. aineita, vaan kyllä jotkut hoitotyöhön liittyvätkin osiot käydään aika harppomalla. Mut hyvin on työelämässä pärjännyt tällä tutkinnolla, ja siitähän saa kolmen vuoden "paperit", eli ei työpaikoillakaan kukaan ole kyseenalaistanut kun on niin pikaisesti sen suorittanut.
Onnea matkaan ja tervetuloa alalle =)

Eli kannattaa varmaan panostaa itte asioihin oikeen kunnolla ja ottaa asioista selvää opiskelun lisäksi. Ja riippuuhan se työharjoittelupaikoistakin mitä oppii. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä olen nyt vuoden opiskellut lähihoitajaksi aikuispuolella. 1,5 v on vielä jäljellä ja suuntaudun sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Meillä suuntautuminen alkaa tammikuussa. En ite tiedä miten 2 vuoden koulutuksissa on kun tietääkseni tälle koulutukselle vaihtoehtona on vaan 3 vuoden tai 1v8kk koulutukset joista jälkimmäinen tarkoittaa opiskeluja ilman lomia siis kesät ym putkeen.


Minä kans alotin opinnot tammikuussa 2009, kyllä meillä on nyt ollu kesäloma ja kaikki muutkin lomat ja tulee olemaankin. Ja kyseessä 2 vuotiset opiskelut, jouluna 2010 valmistutaan.
 
eli siis,mullakin alkaa nyt aikuisopinnot lähihoitajaksi,kahdessa vuodessa mennään ENKÄ ole lukiopohjaisella.MITÄ tälläisissä opinnoissa jää pois verrattuna kolmen vuoden opiskeluun?
 

Yhteistyössä