Te jotka olette olleet pienten lasten kanssa laivalla,kysymys!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten olette toimineet illalla kun on ollut lasten aika mennä nukkumaan? Mietittiin että oltais lähdetty risteilylle,mutta jotenkin tuntuu turhalta sit kun lapset menee aikaisin nukkumaan ja itse könötettäis siellä hytissä vaan. Onko edes järkeä lähteä,onko siellä mitään elämää ennen iltayhdeksää?

Nimenomaan perhereissulle haluttais,joten mihinkään baareihin ei ole laivalla hinku. Myös se,että käytäis vuorotellen kiertelemässä laivaa kun lapset nukkuu,tuntuu typerältä. Sama sitten lähteä vaikka yksin.

Joten....onko risteilyistä ollut iloa,kun perheessä on vauva ja leikki-ikäinen? Vai pitäskö suosiolla tehdä jotain muuta?

"joku"
me ollaan aina 20.00 nukkumassa hytissä koko perhe=)Lasten ehdoilla mennään kun niitten kanssa liikenteessä ollaan,eikä minua yhtään harmita mennä aikaisin nukkumaan.Käydään siteen miehen kanssa erikseen omat reissut ja valvotaan koko yö.Paljon siellä on ohjelmaa lapsille koko ajan ja noille riittää kun leikkihuoneessa riehuvat.

"vieras"
Se tietenkin riippuu siitä menettekö ilta-vai aamulaivalla. Itse olen ollut aikoinaan laivalla töissä, myös leikinohjaajana ja lapsille on ainakin kesällä yleensä järjestetty aika paljon ohjelmaa, oma "leikkimaa" normi leikkihuoneen lisäksi jne. Joten jos ei ihan iltalaivalla lähde niin kyllä siellä ihan tekemistä löytyy.

Tosi kiva että lähdette lasten ehdoilla, aivan liian usein törmäsi illalla yökerhossa pieniin lapsiin kun vanhemmat välttämättä halusi baariin eikä millään meinannut ymmärtää kun selitti ettei yökerho ole iltamyöhään lasten paikka. Vielä kamalampaa oli ne tapaukset kun yöllä löytyi joku pikkulapsi yksin hyttikäytäviltä taapertamassa kun oli herännyt yksin hytistä ja vanhemmat oli lähtenyt baariin...

vsdvsdsd
Menkää Turusta Tukholmaan - koko päivä aikaa lapsilla laivassa, pallomerta isommalle jne. Vaikka kyllä mun muksut viihtyi laivalla aina, ja otettiin sellainen hytti, jossa on parisänky ja telkkari (Viikkarin Gabriellan (Hki-Sthlm-reitillä) B4L-hytti esim) niin pystyin katsomaan telkkaria kun lapset meni nukkumaan. Ryyppy-ja relletysreissut on erikseen, ja lasten kanssa tehtävät reissut erikseen, ei niitä pidä lähteä yhdistämään.

Meillä ei ryyppäämistä edes harrasteta. Lapsilla oli pieninä mukana rattaat tai kantoliinat tms joten niissä saivat kulkea mukana pidempäänkin ja nukahtaa kun siltä tuntui, eli ei tarvinut mennä kahdeksalta hyttiin lapsia nukuttamaan.

Muuten ollaan otettu isompi hytti missä on mukavampi sitten aikuistenkin viettää aikaa sen jälkeen kun lapset ovat nukahtaneet. Halutessaan ollaan sitten voitu lähteä laivaa kiertelemään samalla kun toinen jää lapsia valvomaan.

"vieras"
Menkää Turusta Tukholmaan - koko päivä aikaa lapsilla laivassa, pallomerta isommalle jne. Vaikka kyllä mun muksut viihtyi laivalla aina, ja otettiin sellainen hytti, jossa on parisänky ja telkkari (Viikkarin Gabriellan (Hki-Sthlm-reitillä) B4L-hytti esim) niin pystyin katsomaan telkkaria kun lapset meni nukkumaan. Ryyppy-ja relletysreissut on erikseen, ja lasten kanssa tehtävät reissut erikseen, ei niitä pidä lähteä yhdistämään.
Näin mekin on menty,eli turusta 23h risteily.Puoli kahdeksan lähtee illalla,ilta meillä kaikilla on venynyt liki puoleen yöhön kun on tehty jotain ostoksia käyty syömässä ja kierrelty laivaa.
Seuraavana päivänä onkin sitten aikaa vaikka mihin,muumu juttuihin mitä tarjolla paljon,ostoksiin,uimassa ja saunassa käyntiin jne.

"a.p"
Meillä ei ryyppäämistä edes harrasteta. Lapsilla oli pieninä mukana rattaat tai kantoliinat tms joten niissä saivat kulkea mukana pidempäänkin ja nukahtaa kun siltä tuntui, eli ei tarvinut mennä kahdeksalta hyttiin lapsia nukuttamaan.

Muuten ollaan otettu isompi hytti missä on mukavampi sitten aikuistenkin viettää aikaa sen jälkeen kun lapset ovat nukahtaneet. Halutessaan ollaan sitten voitu lähteä laivaa kiertelemään samalla kun toinen jää lapsia valvomaan.
Öh..ei mekään olla sinne menossa ryyppäämistä harrastamaan..?

"poikia3"
Kyllä me viihdymme erinomaisesti laivalla lasten ehdoilla. Nukkumaan mennään siinä vaiheessa, kun lapsia nukuttaa, tekemistä heille laivalla löytyy 22.00 asti, jopa 23.00 asti, kun esikoiselle 14 v on jotain nuorten ohjelmaa. Yleensä hyttiin mennään 22 - 23. Me osallistumme erilaisiin lasten ohjelmiin, välillä suunnistetaan, välillä kisaillaan, välillä pelataan konsolipelejä, välillä katsotaan telkkaa, välillä piirretään, katsotaan lasten show, käydään uimassa jne. jne. Ei tekeminen todellakaan lopu kesken. Koko poppoo mennään myös nukkumaan samaan aikaan, ja noustaankin about samaan aikaan.

[QUOTE="a.p";24164135]Öh..ei mekään olla sinne menossa ryyppäämistä harrastamaan..?[/QUOTE]

En kai sellaista missään vaiheessa väittänytkään... :O

Meinasin vaan että meillä ei ole edes kiinnostusta sen puolen risteilyihin muutenkaan, eli ollaan tehty nuo reissut ennen lapsiakin ns alkoholittomalla linjalla eikä olla juuri yökerhoissa viihdytty. Mutta siis silti ollaan tykätty liikkua laivalla vielä sen kello kahdeksan jälkeen.

Meillä lapset saa valvoa jos vaan jaksavat. Pienemmälle otettiin rattaat mukaan ja jos nukahti aiemmin kuin isompi niin sitten kiikutettiin vaan rattaissa mukana ja mentiin hyttiin kun vanhempi väsähti :)
Siellä tanssiravintolassakin ollaan oltu myöhään illalla lasten kanssa.

"vieras"
En kai sellaista missään vaiheessa väittänytkään... :O

Meinasin vaan että meillä ei ole edes kiinnostusta sen puolen risteilyihin muutenkaan, eli ollaan tehty nuo reissut ennen lapsiakin ns alkoholittomalla linjalla eikä olla juuri yökerhoissa viihdytty. Mutta siis silti ollaan tykätty liikkua laivalla vielä sen kello kahdeksan jälkeen.
Aa,okei :) Mä ymmärsin väärin,sori :)

"a.p"
[QUOTE="huoh";24164200]Jääkää kotiin jos teidän mielestä hytissä oleminen perheen kesken on könöttämistä.[/QUOTE]

No me voidaan istua kahdestaan sohvalla myös kotona kun lapset nukkuu. Turha siitä on erikseen maksaa.

"vieras"
Meillä lapset saa valvoa jos vaan jaksavat. Pienemmälle otettiin rattaat mukaan ja jos nukahti aiemmin kuin isompi niin sitten kiikutettiin vaan rattaissa mukana ja mentiin hyttiin kun vanhempi väsähti :)
Siellä tanssiravintolassakin ollaan oltu myöhään illalla lasten kanssa.
Entisenä laivatyöntekijänä täytyy sanoa että tällainen oli aina kamalaa katsottavaa. Pikkuinen nukkuu vaunuissa kun vanhemmat istuu yökerhossa ja musiikki pauhaa. Ja kyseessä siis anniskeluravintola johon lapsilla ei enää tietyn kellonajan jälkeen olisi mitään asiaa.... Ei ymmärrä.

"vieras"
Me ollaan tehty parikin piknik-risteilyä lasten kanssa, ja totta puhuen mä en niinkään nauttinut. Lapset viihtyi vain pallomeressä. Mun esikoinen (tyttö!) vihaa kaupoissa olemista (enkä siis yleensä koskaan sitä otakaan kauppoihin, mariseva riippakivi, 7v), eikä tilanne lainkaan muutunut laivalla.
Vielä se pääsis pallomereen, mutta sitten kun ei enää, niin tulee meidän risteilyihin piiiitkö katkos, meinaan esiteineille siellä ei ole mitääääääään tekemistä, paitsi ne pelikoneet. ja siihen minä en anna rahaa.

Yhteistyössä