Te, jotka olette kotona vauvan/pienen lapsen kanssa

-
Meillä tavallisesti klo 18-19.30 välillä. Vaikka myöhäiseen tuloon on syynsä, niin silti se ärsyttää mua tavattomasti ja kertoo osaltaan arvostuksesta/halukkuudesta täällä kotona oloon. Mä olen muutaman kerran räjähtänyt asiasta ja se ei auta mitään.
 
Älkää nyt hyvät ihmiset
ärsyyntykö. Ei niillä miehilläkään helppoo oo, kestää kaikki meidän hormonimyrskyt yms. synnytyksen jälkeen. Itsekkin oppinu kantapään kautta, ei oo miehellä kiva tulla kotiin kun tuntuu ettei oo tervetullut kotiin. Sanokaa vaikka seuraavan kerran kun mies tulee, et " ihanaa kun tulit kotiin" ja anna pusu. Varmasti tuntee itsensä tärkeemmäksi ja yrittää autom.alkaa tulemaan aiemmin kotiin. Täällä mies on kans viiteen asti töissä ja lähtee sen jälkeen peleihin ( tuomari ), saattaa tulla vasta kolmen aikaan yöllä kotiin. Kyllä se on vaan kestettävä ja keksittävä itselle ja vauvoille tekemistä.. :/
 
fff
Esikon aikana oli reissutyössä eli tuli aina vasta perjantaina kun maanantaina lähti ;)
Kuopuksen aikaan 4-5 aikaan tuli ja se kiva :)
Mutta jos miehelläs ON mahku tulla aiemmin, niin kumma ettei tule :O. Harmistuisin!
 
Niisku
joopa. kyllä ärsyttää! mä täällä muksujen kanssa, isäntä tekee ympäri pyöreetä päivää, ja jatkaa vielä joskus kotonakin hommia, kun ei työaikana ehdi! työaika 10-18, mutta USEIN ON 9-20 +MATKAT PÄÄLLE!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Älkää nyt hyvät ihmiset:
ärsyyntykö. Ei niillä miehilläkään helppoo oo, kestää kaikki meidän hormonimyrskyt yms. synnytyksen jälkeen. Itsekkin oppinu kantapään kautta, ei oo miehellä kiva tulla kotiin kun tuntuu ettei oo tervetullut kotiin. Sanokaa vaikka seuraavan kerran kun mies tulee, et " ihanaa kun tulit kotiin" ja anna pusu. Varmasti tuntee itsensä tärkeemmäksi ja yrittää autom.alkaa tulemaan aiemmin kotiin. Täällä mies on kans viiteen asti töissä ja lähtee sen jälkeen peleihin ( tuomari ), saattaa tulla vasta kolmen aikaan yöllä kotiin. Kyllä se on vaan kestettävä ja keksittävä itselle ja vauvoille tekemistä.. :/
No älä nyt jaksa verrata tilannettasi muihin. Jos sulle riittää tuo, niin ok. Kaikki vaan ei ole samanlaisia; edes sen suhteen, että mies ei tuntisi itseään tervetulleeksi. Olisit vaan kirjoittanut minä-muodossa nuo tekstisi.

 
vieras
Mieheni on yrittäjä ja on väliin töissä käytännössä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Eipä se auta ärsyyntyä. Jonku on meillekkin leipä hankittava ja tiesin kun mies yrittäjäksi alkoi et mitä se mahdollisesti tulee olemaan. Toisinaan sit on taas paljon vapaatakin.
Mut minua lähinnä naurattaa ja ärsyttää teidän kaltaiset valittajat jotka ette pärjää yhtään ilman miestä iltoja ja kauppa reissuja. Kaikki on niin vaikeeta ja hankalaa lasten kans.
 
Älkää ny hyvät ihmiset..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieheni on yrittäjä ja on väliin töissä käytännössä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Eipä se auta ärsyyntyä. Jonku on meillekkin leipä hankittava ja tiesin kun mies yrittäjäksi alkoi et mitä se mahdollisesti tulee olemaan. Toisinaan sit on taas paljon vapaatakin.
Mut minua lähinnä naurattaa ja ärsyttää teidän kaltaiset valittajat jotka ette pärjää yhtään ilman miestä iltoja ja kauppa reissuja. Kaikki on niin vaikeeta ja hankalaa lasten kans.
Aivan! Sitä säästyy monelta riidalta, jos ottaa vaan oikeen asenteen ja vaikka välillä kannustaa miestänsä jaksamaan. Ei se oo äideille helppoo aina joo. Itsekkin oon monina iltoina itkeny miehelle, et en tiä kuinka jaksan, mut ne on ollut vaan huonoina iltoina. Jonkun sitä työtä on tosiaan tehtävä..

 
Ei auta täällä ärsyyntyä kun miehellä on sellainen työ, silti tuo mukavasti rahaa kotiin. Toki minuakin jurppii miehen pitkät työpäivät mutta pidän yleensä mölyt mahassa ja pidän huolta että lämmintä ruokaa on tarjolla kun toinen väsyneenä raahautuu töistä kotiin. Helppoa se ei kylläkään ole, mutta yritän sitten aina nauttia viikonlopuista. Onneksi mies kuitenkin aina jaksaa touhuta lasten kanssa työpäivän jälkeenkin vaikka aika myöhään sieltä tuleekin.
 
+
mun mies tulee kotiin 13-14 se on tota opettajan työn hyviä puolia. välillä jää kouluun tekemään työjuttuja, mutta onneksi on jo monta vuotta opettanut, niin eipä niitä seuraavan työpäivän tunteja kauheasti tarvitse suunnitella.
 
meillä mennään yhdessä kaikki kolme navettaan aamulla ja päivällä olen sitten jonkun verran itsekseni lapsen kanssa, mutta yleensä mieskin tässä välillä pyörii ellei ole kiireinen vuodenaika. (jolloin se taas on menossa 24 h)
illalla jompikumpi voi mennä yksin navettaan ja toinen jää lapsen kanssa (kohta 1v.) sisälle laittaan ruokaa tai sitten mennään kaikki taas yhdessä.
taidan olla onnekas tässä suhteessa, sillä isikin pystyy hoitamaan paljon lasta oma-aloitteisesti päivittäin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Älkää ny hyvät ihmiset..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieheni on yrittäjä ja on väliin töissä käytännössä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Eipä se auta ärsyyntyä. Jonku on meillekkin leipä hankittava ja tiesin kun mies yrittäjäksi alkoi et mitä se mahdollisesti tulee olemaan. Toisinaan sit on taas paljon vapaatakin.
Mut minua lähinnä naurattaa ja ärsyttää teidän kaltaiset valittajat jotka ette pärjää yhtään ilman miestä iltoja ja kauppa reissuja. Kaikki on niin vaikeeta ja hankalaa lasten kans.
Aivan! Sitä säästyy monelta riidalta, jos ottaa vaan oikeen asenteen ja vaikka välillä kannustaa miestänsä jaksamaan. Ei se oo äideille helppoo aina joo. Itsekkin oon monina iltoina itkeny miehelle, et en tiä kuinka jaksan, mut ne on ollut vaan huonoina iltoina. Jonkun sitä työtä on tosiaan tehtävä..
Näinpä. Oma asenne auttaa paljon se on totta. Mut kyllä mä silti sen sanon,ettei tämä aina niin herkkua ja kivaakaan ole. Mut toinen toistamme tukekaamme :) Ja tiedän et ei se mieskään kovin helpolla pääse. Nytki kaikki vastustaa ja jos akka kotona alkaa joka asiasta valittaan niin voi olla et entinen akka olen.
Omaa aikaa otetaan sitten ku se on mahdollista.

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Älkää ny hyvät ihmiset..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieheni on yrittäjä ja on väliin töissä käytännössä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Eipä se auta ärsyyntyä. Jonku on meillekkin leipä hankittava ja tiesin kun mies yrittäjäksi alkoi et mitä se mahdollisesti tulee olemaan. Toisinaan sit on taas paljon vapaatakin.
Mut minua lähinnä naurattaa ja ärsyttää teidän kaltaiset valittajat jotka ette pärjää yhtään ilman miestä iltoja ja kauppa reissuja. Kaikki on niin vaikeeta ja hankalaa lasten kans.
Aivan! Sitä säästyy monelta riidalta, jos ottaa vaan oikeen asenteen ja vaikka välillä kannustaa miestänsä jaksamaan. Ei se oo äideille helppoo aina joo. Itsekkin oon monina iltoina itkeny miehelle, et en tiä kuinka jaksan, mut ne on ollut vaan huonoina iltoina. Jonkun sitä työtä on tosiaan tehtävä..
Yrittäjä-kuviot jotenkin ite ymmärrän, mutta jos normaalin palkansaajan (normaalilla työajalla varustetun) täytyy kukkua töissä ilta myöhään, niin ei kyllä ne kotiarvot kovin ole kohdallaan. Kuinka moni työssäkäyvä pienten lasten äiti istuu mieluummin illat töissä kuin kotona? Kenenkään työnantaja ei pakota joustamaan illasta toiseen ja aika surkeaa, jos täytyy päteä istumalla pitkää päivää.

 
En vielä ole kotona vauvan kanssa, mutta töistä kun tulee suoraan niin on noin klo 16:10 kotona. Pari kertaa vuodessa on ylitöitä, joskus menee työkavereiden kanssa kaljalle tms. Harmittaisi kyllä, jos lähtisi aamulla ja tulisi vasta illalla takaisin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Älkää ny hyvät ihmiset..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieheni on yrittäjä ja on väliin töissä käytännössä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Eipä se auta ärsyyntyä. Jonku on meillekkin leipä hankittava ja tiesin kun mies yrittäjäksi alkoi et mitä se mahdollisesti tulee olemaan. Toisinaan sit on taas paljon vapaatakin.
Mut minua lähinnä naurattaa ja ärsyttää teidän kaltaiset valittajat jotka ette pärjää yhtään ilman miestä iltoja ja kauppa reissuja. Kaikki on niin vaikeeta ja hankalaa lasten kans.
Aivan! Sitä säästyy monelta riidalta, jos ottaa vaan oikeen asenteen ja vaikka välillä kannustaa miestänsä jaksamaan. Ei se oo äideille helppoo aina joo. Itsekkin oon monina iltoina itkeny miehelle, et en tiä kuinka jaksan, mut ne on ollut vaan huonoina iltoina. Jonkun sitä työtä on tosiaan tehtävä..
Yrittäjä-kuviot jotenkin ite ymmärrän, mutta jos normaalin palkansaajan (normaalilla työajalla varustetun) täytyy kukkua töissä ilta myöhään, niin ei kyllä ne kotiarvot kovin ole kohdallaan. Kuinka moni työssäkäyvä pienten lasten äiti istuu mieluummin illat töissä kuin kotona? Kenenkään työnantaja ei pakota joustamaan illasta toiseen ja aika surkeaa, jos täytyy päteä istumalla pitkää päivää.
No minun mies ennen ajoi rekkaa ja oli muissa koneurakkahommissa. Ja kyllä sielläkin työpäivät veny tosi pitkiksi väliin. ja jos oli jossain takamailla hommissa niin ei sieltä heti kotiin tulla ku työt loppuu. Kyllä niitä sellaisia naisiakin on...
Miten reissumiesten vaimot kestää ku ovat viikkoja yksin?
Ja se et jos jatkuvasti jurppii se et toinen ei tule aikanaan kotiin niin eikö vois asioista asiallisesti keskustella.
 

Yhteistyössä