Te, jotka olette isänne menettäneet.veittekö eilen vai viettekö tänään haudalle kynttilän?

En vie ollenkaan.
Hauta ei ole täällä päin enkä muutenkaan tunne tarvetta muistaa isää juuri tänään kun hän ei minulle varsinaisesti ollut isä. Muistan häntä ennemmin pyhäinpäivänä tai hänen kuolinpäivänään.
 
vieras
Mä vein muualle haudattujen muistomerkille kynttilän tänä aamuna. En tänä vuonna lähtenyt ajelemaan sinne minne hänet on haudattu, ennen joulua käyn kyllä oikein paikan päällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vein muualle haudattujen muistomerkille kynttilän tänä aamuna. En tänä vuonna lähtenyt ajelemaan sinne minne hänet on haudattu, ennen joulua käyn kyllä oikein paikan päällä.
Isälleni ja meidän pikkuiselle, jonka pari viikoa sitten synnytin, heille veimme muualle haudattujen muistolle.Isä haudattu naapurikuntaan, pikkuinen naapurikaupunkiin.
 
miu
En ole vienyt enkä aio. Isä oli kyllä todella rakas, mutta en miellä, että hän siellä haudassa olisi. Ajatuksissa ja muistoissa sen sijaan. Joskus oon jouluna isoäidin mieleksi käynyt kynttilän haudalle sytyttämässä, mutta en koe sitä itselleni tarpeelliseksi. En tarvitse hautaa muistoilleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
En ole vienyt enkä aio. Isä oli kyllä todella rakas, mutta en miellä, että hän siellä haudassa olisi. Ajatuksissa ja muistoissa sen sijaan. Joskus oon jouluna isoäidin mieleksi käynyt kynttilän haudalle sytyttämässä, mutta en koe sitä itselleni tarpeelliseksi. En tarvitse hautaa muistoilleni.
Toki voi muistella ilman haudallakäyntiäkin.Ei mekään joka vuosi olla isäinpäivänä viety haudalle kynttilöitä, mutta nyt se tuntui hyvälle ajatukselle ja samalla sain viedä kynttilän pikkuiselle.Se oli minulle nyt erittäin tärkeää, kun menehtymisestä on niin vähän aikaa.
 
rider
Ajoin eilen viemään isälle kaksi kynttilää ja kimoun ruusuja. Siskot käynevät tänään, kun on matkaa vähemmän. Ollut tärkeä riitti, sillä menetin rakkaan isäni jo niin nuorena, enkä teininä koskaan saanut viettää muuten isänpäivää.
 
kiki
En vienyt haudalle, mut pöydällä palaa kynttilät mun isän,miehen isän ja ukkien muistoksi..ensimmäinen isänpäivä ettei ollutkaan ketään ukkia, jonka luo lähteä.

Jouluna käydään sit haudoilla
 
lumikukka
en minäkään vie nyt, jouluna vain. Veisin varmaankin siinä tapauksessa jos isäni kuolemasta ei olisi kovin montaa vuotta aikaan. mulla siitä jo 30 vuotta, enkä isääni juuri edes tuntenut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
En vie ollenkaan.
Hauta ei ole täällä päin enkä muutenkaan tunne tarvetta muistaa isää juuri tänään kun hän ei minulle varsinaisesti ollut isä. Muistan häntä ennemmin pyhäinpäivänä tai hänen kuolinpäivänään.

Näin myös mulla.
 

Yhteistyössä