Te, jotka olette hoikkia:miten pysytte hoikkina?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä oon tosi herkkä lihomaan, joutuu olemaan älyttömän tarkkana siinä mitä suuhunsa laittaa. Syön aina vähähiilihydraattista, vähärasvaista sekä paljon proteiineja eli tosi terveellisesti.

jw
En ikinä osta kaupasta mitään missä lukee kevyt tai rasvaton muuten syön suht "normaalisti" ja liikun yleensä kävellen en harrasta mitään liikuntaa, isältä olen perinnyt hyvät geenit eli en lihoa helposti

vieras
Minä taas juon aika paljon vettä ja käyn pitkillä lenkeillä, joskus hölkäten, joskus kävellen,normaali reitti 10-12km riippuen tuulesta ja mielialasta. Limukkaa ja mehuja en juo oikeastaan koskaan - hyvin harvoin. Karkkia ja sipsejä kyllä napostelen, mutta oikeaa ruokaa ja hedelmiä tulee syötyä myös paljon. Leipä pääasiassa näkkäriä.

Hyötyliikuntaa harrastan. Auton käyttö meillä on tosi vähäistä. Lenkillä tulee käytyä epäsäännöllisen säännöllisesti. Syön mielestäni terveellisesti. Pastaa ja riisiä en juurikaan syö vaan lapan salaattia ruuan lisukkeeksi mieluummin, leipä on aina ruisleipää. Sokerisia juomia en harrasta. Dippailen mieluummin kurkkua ja porkkanaa, ku sipsejä. Tossa jotain.

Laiskimus Maximus
No en minä kyllä pysy hoikkana jos en "kyttää". Eli painoani tarkkailen ja sitten jos nykähtää yläsuuntaan, katson syömisiäni kunnes tilanne tasoittuu. Ei mitään totaali-mitään, ihan normiruokaa ja herkkuja myös - mutta kokonaismäärää vähän koitan arvioida.

Ja tätä olen tehnyt 16-veestä että menee jo ihan automaatilla...koitan vältellä jojomaista painon heittelyä, joka tapahtuu mulle ihan liian helposti jos en vahtaa.

vieraskin
syön kaiken ihan aamupalasta lähtien ja suuria annoksia ruokaa ja tietty mässään kaikkee illasta ruokien pääle...mutta kiloja ei tuu vaikka kuinka toivosinki. Minä pyöristyn ainoastaan raskaana ollessa ja silloinkaan maha ei mikään hurjan iso ole, ja synnytyksen jälkeen olen taas oma laiha itseni ;)

JONSERED Karhunkantaja
syön vain painavaa ruokaa... paitsi kevytmeetvurstia. :D Voita, kermaa ja läskiä. ;)

Luulisin, että oikeasti syön perunaa ja leipää suht vähän, kasvispainotteista ruokaa paljon, mitään en ruoka-aineita en vältä ja syön juuri sen verran kuin maistuu ja silloin, kun maistuu. Tietoisesti en liikuntaa harrasta, mutta kaipa sitä liikuttua tulee noiden elohoppeiden perässä ja olen levoton luonteeltani itsekin.

Metyylifenidaattilääkitys on vienyt makeanhimon, mutta oikea ruoka kyllä maistuu.

Sisareni on kuikelo ja äitinikin on kuikelo, kaipa tämä geeneissä ainakin osittain on. 10 kiloa ottaisin ilolla lisää elopainoa...

kukkuluuruupi
Syön aamupalaa, 2 lämmintä ruokaa päivässä ja iltapalaa, nukun hyvin ja ulkoilen, vatsa toimii joka päivä ja lisäksi juon n, 2l vettä päivässä, enkä syö paljon makeita herkkuja kun tyyliin, uutenavuotena ja vappuna, niin, lisäksi en polta enkä juo alkoholia kuin juhannuksena. olen imettänyt kaksi lasta jolla olen saannut raskauskiloni pois.

vieras
Alle kolmekymppisenä pysyin hoikkana aika helposti, raskauskilojen karistaminen oli liiankin helppoa, kun paino laski heti alipainon puolelle. Nyt kun 30 on ylitetty joudun tarkkailemaan syömisiä, painoindeksi pysyy n. 20ssa tarkkailemalla, ennen oli 18,5-19,5. Liikkunut olen aina paljon.

Yhteistyössä