Te jotka olette hiljattain synnyttäneet

Mulla edellisestä synnytyksestä aikaa 4,5 vuotta, ja meidän sairaalassa on napanuoranleikkauskäytännöt sillä välin muuttuneet. Nykyisin kuulemma vauvan synnyttyä kätilö pitelee häntä 2 minuuttia vielä jalkopäässä (alempana kuin istukka), ja napanuora leikataan vasta tuon 2 minuutin kuluttua.

Onko teidän synnytyksissä toimittu näin? Kerro mikä sairaala kyseessä, jos haluat. Miltä tuo tuntuu, kun ei saa vauvaa heti rinnalle?

Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että napanuoran leikkuuseen menee vähän pitempään, mutta ettei vauvaa saa heti syliin. : / Se tuntuu oudolta.
 
Arven
Koitahan malttaa pari minuuttia :) minulla on parin kuukauden ikäinen vauva ja sain hänet syliini vasta 10 tuntia syntymän jälkeen. Suunniteltu sektio, joka ei mennyt ihan niin kuin piti minun osaltani. Jos siitä kahdesta minuutista on vauvalle selkeästi hyötyä eiköhän sen kestä.
 
Koitahan malttaa pari minuuttia :) minulla on parin kuukauden ikäinen vauva ja sain hänet syliini vasta 10 tuntia syntymän jälkeen. Suunniteltu sektio, joka ei mennyt ihan niin kuin piti minun osaltani. Jos siitä kahdesta minuutista on vauvalle selkeästi hyötyä eiköhän sen kestä.
Voih, 10 tuntia. Oli varmasti rankkaa. :hug:

Toki mä kestän, halusin vain kuulla onko tämä muuallakin normikäytäntö nykyään. Kokemuksia olis kiva kuulla.
 
,,,
Kyllä minullekin vauva nostettiin ihan samantien, en ainakaan muista kerinneeni kaivata hetkeäkään. Mutta kyllä sinä sen 2 minuuttia kestät ihan varmasti jos se on perusteltu toimenpide :) (Ajatellaanko kenties, että vauva saa mahdollisimman ison satsin vielä hapekasta verta napanuoran kautta?)
 
Kyllä minullekin vauva nostettiin ihan samantien, en ainakaan muista kerinneeni kaivata hetkeäkään. Mutta kyllä sinä sen 2 minuuttia kestät ihan varmasti jos se on perusteltu toimenpide :) (Ajatellaanko kenties, että vauva saa mahdollisimman ison satsin vielä hapekasta verta napanuoran kautta?)
Just näinhän siinä ajatellaan, ja tää on musta hyvä juttu. Aiemmin tuntuikin oudolta että se piti heti olla katkomassa.. Vai olikohan se niin että se klipsi laitettiin heti, ja hetken päästä vasta leikattiin.

Ihmettelen miksei se vauva voisi tulla kuitenkin syliin ja olla siinä hetken ennen napanuoran leikkausta. Ja juu, tiedän kyllä miten painovoima toimii. :D
 
Häh? Siis 2 MINUUTTIA ja sulla on semmoinen olo, ettet heti saa vauvaa rinnalle? :D

No, ehkä mä en vaan ymmärrä, koska mä en ole saanut kolmea ensimmäistä vauvaa rinnalleni ennen, kuin napanuorat on katkottu. Niillä kun ollut pituutta semmoiset 10-20 cm...eikä se ihan riitä, jotta vauvan voisi rinnalle nostaa ennen, kuin napanuora on katki.

Neljännen napanuora oli riittävän pitkä, mutta ei niin mitään muistikuvaa, että sainko häntä yhtään sen nopeampaa, tai yhtään sen hitaampaa ja oliko napanuora katki vai ei jne. :)
 
Vierasd
Tyhmää arvostella toisia tuolleen että etkö kestä 2 minuuttia?!!

Meillä ei vauva ihan heti rääkässy, minuutin-pari ne jotain suhas siellä jalkopäässä. Sitten sain kyllä vauvan rinnalle ja tuli rääkäsy. Napanuora leikattiin vasta tämän jälkeen. Ja kyllä, se 1-2 minuuttia kesti minusta liian pitkään....
 
"vvieras"
Ensin napanuora katki, sitten rinnalle. Ei tuntunut aika pitkältä, olin niin pöllämystynyt hankalan ponnistuksen jälkeen. Aiemmista en edes muista miten toimittu. Ei suurta väliä minulle.
 

Yhteistyössä