Te, jotka meinaatte perussuomalaisia äänestää, miksi juuri persut?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151986:
Totta :D :D Mutta jos meillä olisi toisenlainen koneisto, niissä viroissa voisi olla varsin hyvä palkkakin, jotta ylipäätään kukaan niitä haluaisi hakea. Kuitenkin jokin bonuspalkan tyylinen eli sitä mukaa, kun ne asetetut tavoitteet toteutuvat, palkkakin nousee. Nythän on tosiaan niin, että kun tulet kerran virkaan valituksi, niin siellähän köllöttelet nojatuolissasi, kunnes täytät 65.
Yksi tuttu oli pelannut pasianssia monta vuotta valtion hommissa, sanoi että aika käy välillä pitkäksi, mutta palkka kuitenkin juoksee. Paljonkohan näitä tyhjäntoimittajia oikeasti on eli pääasia että näyttää kiireiseltä ja tekee jotain, mutta oikeasti ei tee yhtään mitään.

Keittiönoita
Yksi tuttu oli pelannut pasianssia monta vuotta valtion hommissa, sanoi että aika käy välillä pitkäksi, mutta palkka kuitenkin juoksee. Paljonkohan näitä tyhjäntoimittajia oikeasti on eli pääasia että näyttää kiireiseltä ja tekee jotain, mutta oikeasti ei tee yhtään mitään.
Ainakaan mitään sellaista, mistä olisi todellista hyötyä. Mutta nyt täytyy lähteä peiton alle, jotta jaksaa taas huomenna nousta sorvin ääreen. Öitä ja kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta :wave:

PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151993:
Ainakaan mitään sellaista, mistä olisi todellista hyötyä. Mutta nyt täytyy lähteä peiton alle, jotta jaksaa taas huomenna nousta sorvin ääreen. Öitä ja kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta :wave:
Ötyä.

[QUOTE="juu";23151007]Sama pää kaikilla on, eri asia, mihin sitä käyttää. Näkisi vaan sen päivän, kun kaikki ruotsista rasittuneet valitsee sen eurooppalaisen toisen kielen, vaikkapa ranskan.

Eikä valinnaisuus toteudu peruskoulussa muutenkaan, miksi sitten kielten kohdalla pitäisi.

Keskittyisitte pakkoruotsin poistamisen sijaan vaatimaan pienempiä luokkakokoja ja kaikille oman osaamisensa mukaista opetusta. Nykyään keskitytään erityisoppilaisiin, koska aletaan keskittyä lahjakkaisiin tai koska taataan kaikille turvallinen ja rauhallinen oppimisympäristö.[/QUOTE]

Ruotsin kielen pakollisen opetuksen poistamista kannattavata ovat yleensä myös sitä mieltä, että tilalle tulee toinen PAKOLLINEN mutta VAPAASTI VALITTAVA KIELI!

Vaihtoehtoja voisi koko Suomessa olla esimerkiksi venäjä, ruotsi, saksa, ranska ja englanti. Näiden kielten opetus pystytään melko helposti järjestämään kaikkialla Suomessa.

[QUOTE="Halloo";23151256]Kuka tekis siivoojan työt jos ei olisi maahanmuuttajia niitä hommia tekemässä.
Eläkkeelle on jäämässä ennätysmäärä ihmisiä niin mistä löytyy niihin kaikkiin työntekijät?
Suomalaisille ei kelpaa siivoojan työ.[/QUOTE]

Ylivoimaisesti suurin osa siivoojista on yhä edelleen suomalaisia. Se, että helsinkiläisiä ei kiinnosta siivous, ei tarkoita ettei muualla olisi kiinnostusta siivoustyöhön myös suomalaisilla.

ryj
Persuillahan on nyt se etu, muiden puolueiden ilmaiseksi antamana, ettei heidän tarvitse muuta kuin olla ja saavat omani ja monen muunkin äänet. Aivan sama vaikka heidän ajamansa politiikka olisi miten paskaa, haluan muutosta. Katsellaan (ja mahdollisesti itketään) sitten neljän vuoden päästä kuinka kävi. Jotain on kuitenkin kokeiltava, kun ei jaksa noita samoja vanhoja puolueita.

Ja tuo pakkoruotsi sitten; on se ihan kamalaa, että saadaan ilmaiseksi opiskella jotain vierasta kieltä laadukkaan opetuksen turvin. Sehän on selvä, että jokaiseen kouluun ei saada sitä b -kieltä jos jonkin sorttista mahdollistettua. Ei vain ole mahdollista.
Samantien sitten kaikille Ruotsin koululaisille pakollinen suomen kielen opetus. Pääsisivät ilmaiseksi (niin se opetushan ei tietenkään mitään maksa, eikä opettajien palkat yms.) sivistymään ja oppimaan maailmalla erittäin tärkeän suomen kielen.

[QUOTE="jenny";23151838]Suomessa on kyllä ihan hyvät palkat siivojiilla, lähihoitajilla ja kaupankassoilla. Kyse on siitä, että sossun ja kelan korvaukset on liian suuria niin suomalaisia ei huvita mennä töihin.[/QUOTE]

Monissakin kaupoissa palkkaavat kassoja vain osa-aikaisiksi. Sillä on vaikea tulla toimeen, varsinkin jos on esimerkiksi yh.

[QUOTE="juu";23151089]Kiitos samoin! Ja pakkoruotsin poistamisen argumenttina on yleensä vain se RUOTSIN kielen poistaminen, kun se on niin kauheeta. Kovin paljon energiaa ei ole käytetty sen asian miettimiseksi, että mitä tilalle.
Käy tosiaan lähinnä sääliksi...[/QUOTE]

Tilalle toinen kieli, jonka saa itse valita esimerkiksi 5 eri vaihtoehdosta. Joku voi joutua vaihtamaan koulua (samalla paikkakunnalla) tai käymään toisella koululla kieltenopetuksessa mutta tällainen tilanne on jo nytkin monilla. Erilaisin keinoin voidaan tämä kielitarjonta järjestää koko Suomessa jos vain halukkaita on riittävä määrä.

Eikö teitä pelota äänestää persuja? Teette vielä Soinista pääministerin! Eikä yhden tai kahden aatteen vuoksi voi äänestää. Tos vaaliohjelmassa on niin paljon huonoa ettei tulisi mieleenkään äänestää persuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151878:
Ei löydy minultakaan minkään puolueen käsenkirjaa enkä ole talousasiantuntijakaan, tavallinen itsensä työllistävä yrittäjä vain. Yrittäjänä kuitenkin ymmärrän, että en voi palkata jotakuta kallilla hinnalla tekemään työtä, jos asiakkaani eivät halua maksaa sitä hintaa. Olen siis täysin riippuvainen asiakkaitteni maksuhalusta eikä siinä vaakakupissa paina se, että minusta olisi kiva palkata suomalainen ihminen asianmukaisella palkalla tekemään töitä. Jos asiakkaani äänestävät jaloillaan, loppuu rahat ensin itseltäni ja sen jälkeen siltä työntekijältä.
Tämän vuoksi minä en kannata palkkojen nostamista Suomella lakkoilulla ja muilla keinoilla. Omalla alallani on taas lakonuhka päällä ja en todellakaan kannata tätä mahdollista lakkoa. Mielestäni alallani on jo nyt todella korkeat palkat suhteessa työhön ja vaadittavaan koulutukseen. Lisäksi tällä alalla on jo nyt huomattava osa työntekijöistä ulkomaisia, joille kierrätetään palkka jostain muualta, jolloin ovat huomattavasti halvempia työntekijöinä.

Kannatan enemmin keinotekoisten palkkaratkaisujen sijaan kysynnän ja tarjonnan lakia. Jos jollain alalla on ihan oikeasti niin huono palkkaus ettei kenenkään kannata töitä tehdä --> yritykset eivät löydä työntekijöitä --> pakko nostaa palkkataoa sen verran että alkaa työntekijöitä kiinnostamaan ja löytymään. Lisäksi jos itse olisin sitä mieltä ettei nykyinen palkkani riitä, olen täysin vapaa etsimään uuden työnantajan tai siirtymään/kouluttautumaan eri alalle.

Niin ja itse en persuja äänestä, joten ketjun alkuperäiseen aiheeseen ei ole itselläni mitään lisättävää.

Viimeksi muokattu:
Jos olis kerrankin puolueen edustaja joka pitäis lupauksensa.

Olen kyllästynyt kelkkansa kääntäjiin niin kunnallispolitiikassa kuin eduskunnassakin.
Ja olen sitä mieltä että eeuu on perseestä ja rysselissä on ihan turha keksimällä keksiä jos jonkinlaista kansalaisen elämää hankaloittavaa sääntöä monine kiemuroineen. Vallankin kun tuntuu että kokemuspohjaa näille päättäjille ei löydy.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23154180:
Jos olis kerrankin puolueen edustaja joka pitäis lupauksensa.

Olen kyllästynyt kelkkansa kääntäjiin niin kunnallispolitiikassa kuin eduskunnassakin.
Ja olen sitä mieltä että eeuu on perseestä ja rysselissä on ihan turha keksimällä keksiä jos jonkinlaista kansalaisen elämää hankaloittavaa sääntöä monine kiemuroineen. Vallankin kun tuntuu että kokemuspohjaa näille päättäjille ei löydy.
Mä olen ollut äänioikeutettu jo 32 vuotta ja tänä aikana on monta hallitusta istunut. Puolueitakin on tullut ja mennyt. Monille puolueille on ollut suuret odotukset, mutta toisin on käynyt. Hallituksessa on aina useampi kuin yksi puolue, joten siellä tehtävät päätökset ovat aina myös kompromisseja. Jos vaalipuheissaan puolue on luvannut "satasen", niin tyytyväisi ollaan silloin, jos saadaan annettua "kymppi". Paitsi että äänestäjille se "kymppi" ei ole lupausten pitämistä, kun kerran luvattuna oli "satanen". Vihreisiin asetettiin aikoinaan suuret odotukset ja mitä tapahtui, kun pääsivät vihdoin hallitukseen: pettivät äänestäjänsä, koska joutuivat tekemään kompromisseja Keskutan ja Kokoomuksen kanssa. Nyt kannatus on laskenut. Tietenkin.

Minä en usko vaalilupauksiin sillä tavalla, että ne kaikki olisi tarkoituskaan toteuttaa. Yleensä luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta tiedetään jo etukäteen, että ei niitä - ainakaan kaikkia - pystytä toteuttamaan. Ne lupaukset on vain tapa kalastella ääniä. Tosiasia on, että mitä vähemmän lupaa, sitä todennäköisempää on, että lupauksista pystyy pitämään edes jollain tasolla kiinni. Antamaan edes se "kymppi".

Mä tiedän toki että ei yksi ihminen voi luvata kuuta taivaalta jos pääsee valituksi :D

Mutta lähinnä se, että mielipide muuttuu tyystin toiseksi ja puheet kanssa kun istuu päättäjien joukossa. Sitä mä olen nähnyt liikaa näinkin lyhyen elämän aikana.

Sittee mie vaan.....

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23154299:
Mä tiedän toki että ei yksi ihminen voi luvata kuuta taivaalta jos pääsee valituksi :D

Mutta lähinnä se, että mielipide muuttuu tyystin toiseksi ja puheet kanssa kun istuu päättäjien joukossa. Sitä mä olen nähnyt liikaa näinkin lyhyen elämän aikana.

Sittee mie vaan.....
Edes puolue ei voi luvata. Ja se yksi ihminen tietysti - paitsi jos on sitoutumaton - äänestää kuten oma puolue käskee äänestää. Setäni oli aikoinaan SDP:n kansanedustajana ja kertoi, että vaikka itse olisikin ollut eri mieltä jostain asiasta, oli silti äänestettävä puolueen linjauksen mukaan. Mutta onhan toki ihan suoranaisia takinkääntäjiäkin, jotka haluavat keinolla millä hyvänsä eduskuntaan ja lupaavat mitä lupaavat, mutta sitten vaihtavatkin tyystin mielipidettään.

"Lilii lisänimetön"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23154350:
Mutta onhan toki ihan suoranaisia takinkääntäjiäkin, jotka haluavat keinolla millä hyvänsä eduskuntaan ja lupaavat mitä lupaavat, mutta sitten vaihtavatkin tyystin mielipidettään.
... ja jopa puoluetta.

Yhteistyössä