Te, jotka meinaatte perussuomalaisia äänestää, miksi juuri persut?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
PS,
[QUOTE="jenny";23151784]No kertokaa nyt mikä on persujen ratkaisu te jotka puoluetta kannatatte, siihen miten jatkossa huolehditaan Suomen kansantaloudesta (verot) ja vanhuksista kun kantasuomalaisten työikäisten määrä vähenee ja vähenee suhteessa eläkeläisten määrään? Eu:n vapaan työvoiman liikkuvuuden tavoittena on ollut muun muuassa se että köyhemmistä maista tulisi rikkaimpiin maihin työntekijöitä tekemään hommia joihin meillä ei riitä työntekijät. Persut haluavat erota EU:sta.

Ei ole myöskään kovin realistista odottaa, että tänne muutenkaan työntekijöitä tulisi bussia ajamaan ja vanhuksia hoitamaan ihan itsestään, kyllä ne on nimen omaan humanitaarisia maahanmuuttajia ainoat jotka tänne tulee. Suomalaisia ei voi myöskään pakottaa lisääntymään, vaikka jostain luinkin että persut kannattavat abortin kieltämistä.[/QUOTE]

Puututaan pimeään työvoimaan rajulla kädellä sieltä tulee miljardi sen siliän tien ja vapautuu työpaikkoja rehdeille suomalaisille yrittäjille ja duunareille, maahanmuuttopolitiikka maksaa tällä hetkellä maltaita pistetään sekin kuntoon, karsitaan julkiselta puolelta pahimmat suojatyöpaikat sieltä saamme säästöjä. Kaksikielisyyden kustannukset ovat aika mittavat mutta siihen puuttuminen nyt ainakaan vielä ei ole todennäköistä, saisimme siitäkin paljon säästöjä. Siinä jotain säästökohteita mitä tuli mieleen.

Tänne tulee sitäpaitsi ihan helvetisti vaikkapa rakennusalalle duunareita ja kyllähän me saisimme kunnon liksoilla houkuteltua ihan mihin töihin vaan tähän maahan ihmisiä. Nythän tänne tulevia ihmisiä käytetään hyväksi ja heidät saa melkein ilmaiseksi, samaan aikaan meillä on aivan mieletön työttömyys ja nuorisotyöttömyys. Kuka palkkaa suomalaista jolle pitää maksaa asiallinen korvaus jos saa melkein ilmaiseksi jonkun toisen työntekijän.

PS,
Työvoimapulaa ei tule, on vain pula edelleen orjista ja ilmaistyöntekijöistä. Sitähän tämä nykypolitiikka on ollut, olisihan se jatkossa ihan hyvä jos maahan jäisi jotain veroeuroja ja kilpailu olisi myös kaikille yrittäjille rehtiä.

"Realisti"
Kyse on siitä minkälaista maata olemme rakentamassa. Katseet kun kääntyy tuohon lähinaapuriin Ruotsiin niin ei käy kateeksi, he tulevat olemaan ihan kusessa tulevaisuudessa ja ovat sitä moninpaikoin jo nyt.

Ja nämä edut mistä monet pääsevät nauttimaan niin haluamme säilyttää ne myös tuleville sukupolville tekemällä järkevää ja hyvää politiikkaa tässä maassa.

Siinäpä se oleellinen kysymys tulikin. Minkälaista maata olemme rakentamassa? Miten voimme rahoittaa kaikki hyvinvointivaltion palvelut?

Persut: Annetaan köyhille ja otetaan rikkailta.

Ajatuksenahan tämä on kovin kaunis ja varmasti myös vetoaa äänestäjiin, mutta toteutuessaan...

- Rikkaat huomaavat hyvin nopeasti ettei työnteko kannatta kuin tiettyyn tulorajaan saakka. Kohtuuttoman korkeaksi nouseva veroprosentti saa valitsemaan vapaa-ajan työnteon sijasta. Valtion verotulo laskee.

- Köyhät huomaavat että sossun avustuksilla pärjää yhtä hyvin kuin siivojan, kaupan kassan tai muun vastaavan palkalla. Valtion verotulo laskee.

Mistä perussuomalaiset aikovat sen rahan valtion kassaan hankkia?

Keittiönoita
Puututaan pimeään työvoimaan rajulla kädellä sieltä tulee miljardi sen siliän tien ja vapautuu työpaikkoja rehdeille suomalaisille yrittäjille ja duunareille, maahanmuuttopolitiikka maksaa tällä hetkellä maltaita pistetään sekin kuntoon, karsitaan julkiselta puolelta pahimmat suojatyöpaikat sieltä saamme säästöjä. Kaksikielisyyden kustannukset ovat aika mittavat mutta siihen puuttuminen nyt ainakaan vielä ei ole todennäköistä, saisimme siitäkin paljon säästöjä. Siinä jotain säästökohteita mitä tuli mieleen.

Tänne tulee sitäpaitsi ihan helvetisti vaikkapa rakennusalalle duunareita ja kyllähän me saisimme kunnon liksoilla houkuteltua ihan mihin töihin vaan tähän maahan ihmisiä. Nythän tänne tulevia ihmisiä käytetään hyväksi ja heidät saa melkein ilmaiseksi, samaan aikaan meillä on aivan mieletön työttömyys ja nuorisotyöttömyys. Kuka palkkaa suomalaista jolle pitää maksaa asiallinen korvaus jos saa melkein ilmaiseksi jonkun toisen työntekijän.
Noihin kahteen lihavoituun.... yksi 80-luvun hyvinvoinnin peruspilareista oli se, että julkisella sektorilla oli paljon suojatyöpaikkoja. Vajaakuntoisten ei tarvinnut maata kotona yhteiskunnan tuilla vaan he kävivät myös töissä. Heidän työnsä oli toki usein simppelimpää ja pienempipalkkaista kuin muilla, mutta he tekivät silti työtä, maksoivat veroja ja tulivat palkallaan toimeen.

Kyse ei läheskään aina ole siitä, että työnantaja ei haluaisi palkata suomalaista työvoimaa vaan siitä, että asiakas ei halua maksaa suomalaisen tekemästä työstä. Exällä on rakennusalan yritys, jossa töissä vain suomalaisia. Ikävä kyllä edes omakotitalojen rakentajat (= oletettavasti ovat ainakin jollain tasolla sitoutuneita tähän maahan) eivät haluaisi maksaa korkeampaa hintaa sen vuoksi, että työn tulee tekemään suomalainen eikä virolainen. Yritys ei ole pitkäikäinen, jos se joutuu jatkuvasti myymään tappiolla maksaakseen työntekijöilleen asianmukaista palkkaa. Kyse on siis myöskin kuluttajien asenteista eikä vain yrittäjien ahneudesta.

"jenny"
Työvoimapulaa ei tule, on vain pula edelleen orjista ja ilmaistyöntekijöistä. Sitähän tämä nykypolitiikka on ollut, olisihan se jatkossa ihan hyvä jos maahan jäisi jotain veroeuroja ja kilpailu olisi myös kaikille yrittäjille rehtiä.
Suomessa on kyllä ihan hyvät palkat siivojiilla, lähihoitajilla ja kaupankassoilla. Kyse on siitä, että sossun ja kelan korvaukset on liian suuria niin suomalaisia ei huvita mennä töihin.

PS,
[QUOTE="Realisti";23151814]Siinäpä se oleellinen kysymys tulikin. Minkälaista maata olemme rakentamassa? Miten voimme rahoittaa kaikki hyvinvointivaltion palvelut?

Persut: Annetaan köyhille ja otetaan rikkailta.

Ajatuksenahan tämä on kovin kaunis ja varmasti myös vetoaa äänestäjiin, mutta toteutuessaan...

- Rikkaat huomaavat hyvin nopeasti ettei työnteko kannatta kuin tiettyyn tulorajaan saakka. Kohtuuttoman korkeaksi nouseva veroprosentti saa valitsemaan vapaa-ajan työnteon sijasta. Valtion verotulo laskee.

- Köyhät huomaavat että sossun avustuksilla pärjää yhtä hyvin kuin siivojan, kaupan kassan tai muun vastaavan palkalla. Valtion verotulo laskee.

Mistä perussuomalaiset aikovat sen rahan valtion kassaan hankkia?[/QUOTE]

Itse haluan nähdä myös ne leikkuulistat, ilmeisesti ainoastaan kokkarit eivät suostu niitä kertomaan ja persujen vaaliohjelman pitäisi tulla perjantaina.

Velalla tämä maa tällä hetkellä elää, eikä paljon naurata kuinka porukkaa potkitaan pihalle jatkuvasti, työpaikat siirtyy ulkomaille ja monet työpaikat rehottaa pimeitä duunareita jotka eivät maksa veroja tähän maahan, lisäksi yritykset kiertävät veroja perustamalla firmat ulkomaille. Minkälainen on reilua politiikkaa ja olemme perimmäisten kysymysten äärellä haluammeko kaikki osallistua talkoisiin ja säilyttää hyvinvointivaltion vai minkälaisen Suomen tulemme tulevaisuudessa saamaan.

PS,
Niin ja minä en ole mikään persu tai talousasiantuntija vaan tavallinen duunari joka näitä asioita pohdiskelee, tulen antamaan äänen sellaiselle ehdokkaalle joka minua paremmin nämä asiat ymmärtää ja tekee sellaista politiikkaa joka menee minun oikeustajuun ja maalaisjärkeen.

Ääneni menee persuille koska olen niin vittuuntunut näihin nykypoliittikkoihin ja politiikkaan. Persut nyt tuskin koko maata pistää kuntoon tosta noin vain, mutta olen valmis antamaan mahdollisuuden.

PS,
Ennenkuin menen nukkumaan niin totean, että vihreillä ei ole mitään vastauksia mihinkään heillä ei ole politiikkaa siitä miten tämä hyvinvointivaltio kustannetaan, heillä on vain ideologisia hörhöjä jotka tuhoavat Suomen kilpailukyvyn ja heidän maailmansa ei perustu realismiin vaan utopiaan, eivätkä he ole valmiit katsomaan tosiasioita suoraan silmiin.

He vasta todellisia haihattelijoita ovatkin, persut sentään yrittäää ja moni muu puolue antamaan vastauksia.

Keittiönoita
Niin ja minä en ole mikään persu tai talousasiantuntija vaan tavallinen duunari joka näitä asioita pohdiskelee, tulen antamaan äänen sellaiselle ehdokkaalle joka minua paremmin nämä asiat ymmärtää ja tekee sellaista politiikkaa joka menee minun oikeustajuun ja maalaisjärkeen.
Ei löydy minultakaan minkään puolueen käsenkirjaa enkä ole talousasiantuntijakaan, tavallinen itsensä työllistävä yrittäjä vain. Yrittäjänä kuitenkin ymmärrän, että en voi palkata jotakuta kallilla hinnalla tekemään työtä, jos asiakkaani eivät halua maksaa sitä hintaa. Olen siis täysin riippuvainen asiakkaitteni maksuhalusta eikä siinä vaakakupissa paina se, että minusta olisi kiva palkata suomalainen ihminen asianmukaisella palkalla tekemään töitä. Jos asiakkaani äänestävät jaloillaan, loppuu rahat ensin itseltäni ja sen jälkeen siltä työntekijältä.

PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151878:
Ei löydy minultakaan minkään puolueen käsenkirjaa enkä ole talousasiantuntijakaan, tavallinen itsensä työllistävä yrittäjä vain. Yrittäjänä kuitenkin ymmärrän, että en voi palkata jotakuta kallilla hinnalla tekemään työtä, jos asiakkaani eivät halua maksaa sitä hintaa. Olen siis täysin riippuvainen asiakkaitteni maksuhalusta eikä siinä vaakakupissa paina se, että minusta olisi kiva palkata suomalainen ihminen asianmukaisella palkalla tekemään töitä. Jos asiakkaani äänestävät jaloillaan, loppuu rahat ensin itseltäni ja sen jälkeen siltä työntekijältä.
Ymmärsin pointin, minun ystävistäni moni on pistänyt firman pakettiin koska ei pysty kilpailemaan urakoista näiden epärehtien yrittäjien kanssa. Tässä maassa ei pelata reiluilla pelisäännöillä ja nämä epärehdit yrittäjät ja työntekijät vääristävät kilpailua.

Kyllä moni on harkinnut yrityksen perustamista Viroon tai rupeaa ottamaan näitä pimeitä duunareita tai palkkaa ulkomailta melkein ilmaistyöntekijöitä, mutta ei ole kuitenkaan lähtenyt tähän leikkiin mukaan.

"Realisti"

Ääneni menee persuille koska olen niin vittuuntunut näihin nykypoliittikkoihin ja politiikkaan. Persut nyt tuskin koko maata pistää kuntoon tosta noin vain, mutta olen valmis antamaan mahdollisuuden.
Itse en yleisesti ottaen kannata mitään puoluetta, vaan annan ääneni henkilölle.

Kuitenkin nämä "erotaan EU:sta" ynnä muut lähinnä huvittavat kommentit estävät minun ääneni päätymisen tämän puolueen tilille.

Persuilla ei tunnu olevan tarjottavanaan muuta kuin kauniita sanoja. Minä toivoisin tulevan eduskunnan ja hallituksen pystyvän tekemään realistisia ja pitkällä tähtäimellä toimivia ratkaisuja Suomen valtion hyväksi.

impiumpilampi
Mutta nykymeno on kestämätöntä. Täydellisiä ratkaisuja ei olekaan, itse olen valmis antamaan Perussuomalaisille mahdollisuuden. Nykyhallitus on ollut pettymys kertakaikkiaan. Kyllä moni maahantulija tulee tänne koska Suomesta saa helpolla, he kuormittavat yhteiskuntaa, eivät rakenna tai ylläpidä sitä. Aidosti työn perässä tulevat maahanmuuttajat ovat okei, samoin kuin resurssien mukaan otettava oikeassa hengenhädässä olevat. Mutta eivät nämä sosiaalietuuksien perässä tulevat joita on aivan liikaa. Astrid Thors on aivan painajainen. RKP ja Vihreät taitavat olla niitä älyttömimpiä puolueita.

Mulla on tuttuja, vammautuneita ja eläkeläisiä, jotka elävät köyhyysrajan alapuolella. Samoin pari erittäin pienipalkkaisella alalla toimivaa. He kitkuttavat eteenpäin tiukilla.

Selkeät pelisäännöt: Suomeen, se rajoitettu määrä mikä ylipäätään tänne otetaan, tulijoille vain katto pään päälle, vaatteet ja ruoka. Ei mitään ylimääräistä. Sitten kun osaavat kieltä tarpeeksi hyvin, voidaan tukia nostaa samalle tasolla kuin suomalaisilla on. Mitään naisten alistamista jne. ei katsota hyvällä edes uskonrauhan varjolla, rikoksen tekijät, raiskaajat jne. välittömästi karkoitukseen, silmät auki siltä mikä maailma nykyisin on. Nykyinen vapaa liikkuvuus tuo mukanaan paljon epätoivottua ainesta. Ei ole tämänkään maan tulevaisuus ruusuinen tällä menolla.

Tämä on vielä hyvä maa monelta osin, mutta ei enää kaikessa. Ja huonompaan suuntaan menee koko ajan. Me olemme tämän maan verorahoillamme rakentaneet, emme voi elättää mielin määrin tulijoita. Alamäkeen mennään sitä tietä.

Paljon on korjattavaa ja elintärkeitä rahareikiä myös omassa maassa, sen päättäjät tuntuvat kansainvälisyyshuumassaan unohtavan täysin.

Keittiönoita
Ymmärsin pointin, minun ystävistäni moni on pistänyt firman pakettiin koska ei pysty kilpailemaan urakoista näiden epärehtien yrittäjien kanssa. Tässä maassa ei pelata reiluilla pelisäännöillä ja nämä epärehdit yrittäjät ja työntekijät vääristävät kilpailua.

Kyllä moni on harkinnut yrityksen perustamista Viroon tai rupeaa ottamaan näitä pimeitä duunareita tai palkkaa ulkomailta melkein ilmaistyöntekijöitä, mutta ei ole kuitenkaan lähtenyt tähän leikkiin mukaan.
Aivan :) Ja yhteiskunta on vähän niinkuin yritys. Niin kauan, kun halutaan maksaa, yhteiskunnan kassaan virtaa rahaa. Sitä rahaa voidaan sitten jakaa erilaisina tukina ja palkata lisää työntekijöitä erilaisiin yhteiskunnan tarjoamien palveluiden tuottamiseen. Mutta sitten, kun se tukien saaja tai työntekijä laittaakin saamansa rahan suomalaisen tuotteen sijasta ruotsalaiseen, saksalaiseen tai kiinalaiseen tuotteiseen, raha ei palaakaan takaisin yhteiskunnalle vaan häipyy maailmalle. Samalla se aiheuttaa sen, että suomalainen yritys lopettaa toimintansa ja on lisää suomalaisia, joille yhteiskunnan rahoista pitää tukien muodossa jakaa. Tulevaisuutta silmällä pitäen mun mielestä Suomella on kaksi tärkeää haastetta: miten pitää suomalaisten eurot Suomessa ja miten saada muualta tänne euroja lisää. Jos nämä eivät onnistu, pulassa ollaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
PS,
[QUOTE="Realisti";23151902]Itse en yleisesti ottaen kannata mitään puoluetta, vaan annan ääneni henkilölle.

Kuitenkin nämä "erotaan EU:sta" ynnä muut lähinnä huvittavat kommentit estävät minun ääneni päätymisen tämän puolueen tilille.

Persuilla ei tunnu olevan tarjottavanaan muuta kuin kauniita sanoja. Minä toivoisin tulevan eduskunnan ja hallituksen pystyvän tekemään realistisia ja pitkällä tähtäimellä toimivia ratkaisuja Suomen valtion hyväksi.[/QUOTE]

Ohjelma tulee perjantaina ja olen kyllä lueskellut joidenkin ehdokkaiden juttuja ja vähemmän siellä on kauniita sanoja kuin niillä oikeasti haihattelijoilla vaan kyllä näiltä hyviltä ehdokkailta löytyy ihan järkevääkin politiikkaa.

Persuilla on näitä urpoja listoillaan eikä ne minua jaksa naurattaa vaan ääneni menee ihan muulle kuin jollekkin kylähullulle ja sitäpaitsi näitä kylähulluja kyllä löytyy muistakin puolueista tai muita tyhjäpäitä mitkä saavat minut lähinnä huvittuneeksi.

"vieras"
Koska mikään muu puolue ei joko yritä mitään tai ei saa riittävästi kannatusta, että voisi todella vaikuttaa.

Musta perusajatus on hyvä ja hivenen naivissa idealismissa ei ole mitään pahaa näihin nykyisiin kravattikaulaisiin pullasorsiin verrattuna.

Se minkä pitäisi kannattaa on perusduunin tekeminen. Niitä ihmisiä tarvitaan ja niitä pitäisi tukea. Kaikki on tällä hetkellä suhteessa kalleinta just normaalityötä tekeville, keskivertopalkkaa saaville. Asuminen, energia, ruoka... Siihen pitäisi tulla muutos. Jos halutaan lisää veronmaksajia, lasten teon pitäisi näkyä jotenkin esim. verovähennyksinä tjv. Kotihoito kunniaan kyllä mutta en itsekään kotiäitinä usko, että tällä sitä yhteistä kassaa kartutetaan. Eli kht vaikka vain jos kaikki lapset kotona ja 2v asti. Sitten töihin. Tukiloukut pois, työn pitää aina kannattaa paremmin kuin kotona lojumisen!

Mamu-kysymys on jo niin monelle suomalaiselle niin iso juttu että jonkun on pakko sille tehdä jotain. Persut tuntuvat tähän kaikista valmiimmilta eivätkä he kumartele muita mielipiteissään. Muutenkin, junttiarvoissa ei ole tiettyyn rajaan asti mitään vikaa. Suurin osa kansasta ja veronmaksajista niitä perus"juntteja" kuitenkin on. Eikös?

PS,
[QUOTE="vieras";23151924]Koska mikään muu puolue ei joko yritä mitään tai ei saa riittävästi kannatusta, että voisi todella vaikuttaa.

Musta perusajatus on hyvä ja hivenen naivissa idealismissa ei ole mitään pahaa näihin nykyisiin kravattikaulaisiin pullasorsiin verrattuna.

Se minkä pitäisi kannattaa on perusduunin tekeminen. Niitä ihmisiä tarvitaan ja niitä pitäisi tukea. Kaikki on tällä hetkellä suhteessa kalleinta just normaalityötä tekeville, keskivertopalkkaa saaville. Asuminen, energia, ruoka... Siihen pitäisi tulla muutos. Jos halutaan lisää veronmaksajia, lasten teon pitäisi näkyä jotenkin esim. verovähennyksinä tjv. Kotihoito kunniaan kyllä mutta en itsekään kotiäitinä usko, että tällä sitä yhteistä kassaa kartutetaan. Eli kht vaikka vain jos kaikki lapset kotona ja 2v asti. Sitten töihin. Tukiloukut pois, työn pitää aina kannattaa paremmin kuin kotona lojumisen!

Mamu-kysymys on jo niin monelle suomalaiselle niin iso juttu että jonkun on pakko sille tehdä jotain. Persut tuntuvat tähän kaikista valmiimmilta eivätkä he kumartele muita mielipiteissään. Muutenkin, junttiarvoissa ei ole tiettyyn rajaan asti mitään vikaa. Suurin osa kansasta ja veronmaksajista niitä perus"juntteja" kuitenkin on. Eikös?[/QUOTE]

Niin, en pidä itseäni junttina vaan jotkut asiat tuntuvat niin pähkähulluilta, että ei sellainen touhu mene täysjärkisen ihmisen kaaliin ikinä. Yksi niistä asioista on tämä täysin pähkähullu maahanmuuttopolitiikka.

Kyse on muistakin asioista kuin pelkästään rahasta jos tänne roudataan jotain ihan ihme porukkaa pitkin maailmaa, jotka eivät tajua perusihmisoikeuksista hölkäsen pöläystä ja heillä menee kymmenen vuotta siihen kun opettelevat menemään ilman apua bussilla sossunluukulle ihan itsenäisesti.

"vieras"
Niin, en pidä itseäni junttina vaan jotkut asiat tuntuvat niin pähkähulluilta, että ei sellainen touhu mene täysjärkisen ihmisen kaaliin ikinä. Yksi niistä asioista on tämä täysin pähkähullu maahanmuuttopolitiikka.

Kyse on muistakin asioista kuin pelkästään rahasta jos tänne roudataan jotain ihan ihme porukkaa pitkin maailmaa, jotka eivät tajua perusihmisoikeuksista hölkäsen pöläystä ja heillä menee kymmenen vuotta siihen kun opettelevat menemään ilman apua bussilla sossunluukulle ihan itsenäisesti.
Niinpä

Mä opiskelen työn ohella ammattiin, jossa tulen saamaan reilusti keskiarvoa parempaa palkkaa. Tai paremminkin työskentelen opiskelun ohella. ;) Mutta viime viikollakin, kun postiluukkuun kolahti muutaman satasen sähkölasku tuli mieleen että olisi tämä kiva kiikuttaa sosiaaliin. Tai ne päivähoitomaksut, tai lääkärikulut. Ei maksamisessa sinänsä mitään vikaa ole mutta juurikin se tunne, että toiset saa kaiken tekemättä mitään ja toiset taas yrittää ja nyhdetään ihan kaikki mitä irti lähtee. Sellainen laajemmassa mittakaavassa aiheuttaa aika vaarallistakin tyytymättömyyttä kansassa. Ehkä se sitten kärjistyy mamu-asiassa. Ne ihmiset kun ei aina euroakaan ole maksaneet eikä maksa tämän ns. yhteisen hyvän eteen.

Niin kuin tuossa sanoinkin niin se pelkkä sana muutos kuvaa mun asennettani. Joku muutos pitää tulla. Toivottavasti persuissa ja joissain muissa on ainesta tehdä sitä muutosta muuallakin kuin vaalipuheissa.

PS,
[QUOTE="vieras";23151943]Niinpä

Mä opiskelen työn ohella ammattiin, jossa tulen saamaan reilusti keskiarvoa parempaa palkkaa. Tai paremminkin työskentelen opiskelun ohella. ;) Mutta viime viikollakin, kun postiluukkuun kolahti muutaman satasen sähkölasku tuli mieleen että olisi tämä kiva kiikuttaa sosiaaliin. Tai ne päivähoitomaksut, tai lääkärikulut. Ei maksamisessa sinänsä mitään vikaa ole mutta juurikin se tunne, että toiset saa kaiken tekemättä mitään ja toiset taas yrittää ja nyhdetään ihan kaikki mitä irti lähtee. Sellainen laajemmassa mittakaavassa aiheuttaa aika vaarallistakin tyytymättömyyttä kansassa. Ehkä se sitten kärjistyy mamu-asiassa. Ne ihmiset kun ei aina euroakaan ole maksaneet eikä maksa tämän ns. yhteisen hyvän eteen.

Niin kuin tuossa sanoinkin niin se pelkkä sana muutos kuvaa mun asennettani. Joku muutos pitää tulla. Toivottavasti persuissa ja joissain muissa on ainesta tehdä sitä muutosta muuallakin kuin vaalipuheissa.[/QUOTE]

Eihän se näiden maahanmuuttajien vika ole jos rahaa jaetaan kuin hourupäät niin paljon kuin kehtaavat pyytää, kyllä se syyttävä sormi menee näihin jotka tälläistä politiikkaa ovat tähän maahan ajaneet. Monesti kun on miettinyt voiko touhu mennä enää hullumaksi niin saa kuulla, että hullumaksi tuntuu vain menevän.

PS,
Mulla on jotenki semmone kutina persiissä, että jos persut pääsee valtaan ni mennään vaan ojasta allikkoon.
Olemme jo korviamme myöten paskassa, nämä nykyiset pellet ovat unohtaneet kansan niin populistiselta kuin se kuulostaakin niin ei näitä ammattipoliitikoita ja eliittiä ihan oikeasti paljon tavallisen rahvaan huolet kiinnosta, jos nyt ovat ikinä kiinnostaneet. Joten jos menee vituiksi niin menkööt sitten ja kunnolla, olen valmis antamaan mahdollisuuden.

Keittiönoita
Olemme jo korviamme myöten paskassa, nämä nykyiset pellet ovat unohtaneet kansan niin populistiselta kuin se kuulostaakin niin ei näitä ammattipoliitikoita ja eliittiä ihan oikeasti paljon tavallisen rahvaan huolet kiinnosta, jos nyt ovat ikinä kiinnostaneet. Joten jos menee vituiksi niin menkööt sitten ja kunnolla, olen valmis antamaan mahdollisuuden.
Mä olen oikeastaan sitä mieltä, että tämän maan asioista pitäisi olla päättämässä virkamiehet eikä kaikenmaailman julkut, joiden naama on tullut tarpeeksi tutuksi telkkarista. Virkaan valittaisiin pätevyyden eikä poliittisen suuntauksen tai julkisuuden perusteella. Ryhmä eri alojen asiantuntijoita, jotka ensin määrittelevät, mitä tarvitaan, sen jälkeen miten ne tarpeet rahoitetaan ja mitä muutoksia pitää tehdä, jotta tavoitteet toteutuu. Neljän vuoden välein potku persuksiin niille, jotka tavoitteissa epäonnistuivat ja toista kertaa ei kannata virkaan hakea.

PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151969:
Mä olen oikeastaan sitä mieltä, että tämän maan asioista pitäisi olla päättämässä virkamiehet eikä kaikenmaailman julkut, joiden naama on tullut tarpeeksi tutuksi telkkarista. Virkaan valittaisiin pätevyyden eikä poliittisen suuntauksen tai julkisuuden perusteella. Ryhmä eri alojen asiantuntijoita, jotka ensin määrittelevät, mitä tarvitaan, sen jälkeen miten ne tarpeet rahoitetaan ja mitä muutoksia pitää tehdä, jotta tavoitteet toteutuu. Neljän vuoden välein potku persuksiin niille, jotka tavoitteissa epäonnistuivat ja toista kertaa ei kannata virkaan hakea.
Virkamiehillä on jo nyt ihan mielettömästi valtaa ja vievät päättäjiä kuin pässiä narussa, monet päätökset pohjautuvat virkamiesarmeijan ehdotuksiin ja pohdiskeluihin. Tuntuu välillä että poliitikot ovat vain kumileimasimia.

Ja eiköhän se ole aika iso ongelma kun ei monia politiikka edes kiinnosta ja äänestävät jotain täystolloa ja sitten tämä tollo tulee valituksi eikä oikein riitä tuo kapasiteetti ymmärtämään asioita ja kunhan painelee nappulaa kun käsketään.
Minua vituttaa nämä pilvilinnoissa elävät haihattelijat kaikista eniten, he saavat minut raivoihin ja mietin monesti ketä helvetti tuollaisia tolloja oikein äänestää.

Keittiönoita
Virkamiehillä on jo nyt ihan mielettömästi valtaa ja vievät päättäjiä kuin pässiä narussa, monet päätökset pohjautuvat virkamiesarmeijan ehdotuksiin ja pohdiskeluihin. Tuntuu välillä että poliitikot ovat vain kumileimasimia.

Ja eiköhän se ole aika iso ongelma kun ei monia politiikka edes kiinnosta ja äänestävät jotain täystolloa ja sitten tämä tollo tulee valituksi eikä oikein riitä tuo kapasiteetti ymmärtämään asioita ja kunhan painelee nappulaa kun käsketään.
Minua vituttaa nämä pilvilinnoissa elävät haihattelijat kaikista eniten, he saavat minut raivoihin ja mietin monesti ketä helvetti tuollaisia tolloja oikein äänestää.
Tällä hetkellä monet virkamiehet on valittu virkaansa nimenomaan poliittisin perustein. Tästä pitäisi päästä kokonaan eroon. Vain pätevyydellä pitäisi olla merkitystä. Ja päinvastoin kuin nyt, virat eivät olisi mitään eläkevirkoja vaan kenkää tulee, jos tavoitteet eivät toteudu. Vähän niinkuin yritysjohtajilla tai jääkiekkovalmentajilla.

Mä en osaa sanoa, onko tämän hetken eduskuntavaaliehdokkaissa yhtäkään sellaista, jonka antaisin hoitaa omat raha-asiani edes vuoden ajan :D

PS,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23151977:
Tällä hetkellä monet virkamiehet on valittu virkaansa nimenomaan poliittisin perustein. Tästä pitäisi päästä kokonaan eroon. Vain pätevyydellä pitäisi olla merkitystä. Ja päinvastoin kuin nyt, virat eivät olisi mitään eläkevirkoja vaan kenkää tulee, jos tavoitteet eivät toteudu. Vähän niinkuin yritysjohtajilla tai jääkiekkovalmentajilla.

Mä en osaa sanoa, onko tämän hetken eduskuntavaaliehdokkaissa yhtäkään sellaista, jonka antaisin hoitaa omat raha-asiani edes vuoden ajan :D
Tämä sakki olisi potkittu pihalle yrityksistä aikoja sitten, ihan sama homma noiden virkamiesten ja naisten kanssa, kovinkaan moni heistä tuskin saisi mitään töitä yksityiseltä, jos nyt edes tietävät mitä työ tarkoittaa, ovat kuulleet kyliltä villiä huhua että sellaista tässäkin maassa tehdään.

Keittiönoita
Tämä sakki olisi potkittu pihalle yrityksistä aikoja sitten, ihan sama homma noiden virkamiesten ja naisten kanssa, kovinkaan moni heistä tuskin saisi mitään töitä yksityiseltä, jos nyt edes tietävät mitä työ tarkoittaa, ovat kuulleet kyliltä villiä huhua että sellaista tässäkin maassa tehdään.
Totta :D :D Mutta jos meillä olisi toisenlainen koneisto, niissä viroissa voisi olla varsin hyvä palkkakin, jotta ylipäätään kukaan niitä haluaisi hakea. Kuitenkin jokin bonuspalkan tyylinen eli sitä mukaa, kun ne asetetut tavoitteet toteutuvat, palkkakin nousee. Nythän on tosiaan niin, että kun tulet kerran virkaan valituksi, niin siellähän köllöttelet nojatuolissasi, kunnes täytät 65.

Yhteistyössä