Te jotka käytte velaksi ulkomailla, olisi kysymys :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä otin 400 euron pikavipin ja otin äkkilähdön ja sitten tiesin ettei sossu anna tt tukea jos näkee tilitapahtumat joten minä ostin lisää maksuaikaa pikavippiin kaksi kuukautta jonka jälkeen hain sossusta tukea ja kun sossu laityoi rahat maksoin vipin pois

Niin no en mitään äkkilähtöä nyt ja koko perheen voimin oltais menossa että ei ihan 400e riitä, vaan puhun isommista luotoista =) Kiitos kuitenkin vastauksesta!

eikö mielummin kannata säästää se raha etukäteenvarata matka vaikka vuoden päähän ja saada säästettyä taas uudet rahat ja kas näin on shoppailurahatkin kasassa huomaamatta eikä mitään velaksi ;)

Eikö teillä ole luottokorttia? Itse maksan lomamatkat aina luottokortilla ihan siksi, että samalla saa matkavakuutuksen ilmaiseksi. Me maksetaan tuo pois heti kun lasku tulee, mutta voihan sitä maksaa pienemmissäkin erissä, jos ei heti kokonaan pysty. On se ainakin halvempaa kuin pikavipit ja pankista tuskin saa lainaa lomamatkaan.

Luottokortilla on aina loma maksettu jos vaikka matkatoimisto menee konkkaan yms. Mutta silti ne rahat on aina sästetty etukäteen ja luotto maksettu sitten niistä pois.

[QUOTE="Nuuh";29616493]Luottokortilla on aina loma maksettu jos vaikka matkatoimisto menee konkkaan yms. Mutta silti ne rahat on aina sästetty etukäteen ja luotto maksettu sitten niistä pois.[/QUOTE]

Näin mekin tehdään. Eli "oikeasti" ei velalla reissata kuitenkaan.

Älkää ostako velaksi! Varsinkaan mitään pikavippejä, hui mikä kauhea ajatuksena jo! Me säästetään ennen sitä matkaa ne rahat kokoon eli avataan aurinkosäästötili (aurinkomatkoilla) ja laitetaan siihen haluamamme summa aina kerran kuukaudessa. Korkoakin nousee sen verran, että yleensä ne liittymälennot tulee maksettua pelkillä koroilla (Oulusta Helsinkiin ja takas).

[QUOTE="vieras.";29616486]Eikö teillä ole luottokorttia? Itse maksan lomamatkat aina luottokortilla ihan siksi, että samalla saa matkavakuutuksen ilmaiseksi. Me maksetaan tuo pois heti kun lasku tulee, mutta voihan sitä maksaa pienemmissäkin erissä, jos ei heti kokonaan pysty. On se ainakin halvempaa kuin pikavipit ja pankista tuskin saa lainaa lomamatkaan.[/QUOTE]

Miksi maksatte luottokortilla jos kuitenkin tilillä on rahaa maksaa se heti kerralla pois? Ihan uteliaisuudesta kyselen :) itse kun harrastan luottokortilla makselua niin vähän kuin mahdollista.

Miksi maksatte luottokortilla jos kuitenkin tilillä on rahaa maksaa se heti kerralla pois? Ihan uteliaisuudesta kyselen :) itse kun harrastan luottokortilla makselua niin vähän kuin mahdollista.

Kun maksaa luottokortilla, saa matkavakuutuksen ja peruutusturvan. Lisäksi joillain lentokentillä on käytössä lounge-palvelut, jos on maksanut luottokortilla. Siksi :)

[QUOTE="Liikeri";29616730]Kun maksaa luottokortilla, saa matkavakuutuksen ja peruutusturvan. Lisäksi joillain lentokentillä on käytössä lounge-palvelut, jos on maksanut luottokortilla. Siksi :)[/QUOTE]

Kiitti tiedosta! Pitääpä alkaa jatkossa maksaa luotolla itsekin :)

Vain idiootti ostaa matkansa muulla kuin luottokortilla. Itse hyvätuloisena kuittaan sen kyllä kerralla pois, yleensä jo samassa yhteydessä kun matkavarauksen luottokortilla teen. Mutta luottokortilla maksaessa saa turvan moneen; matkan peruuntuminen, matkayhtiön konkurssi, peruuntuneet lennot, myöhästyneet lennot, matkustajavakuutus, matkatavaravakuutus, huijaavat matkanjärjestäjät jne.

Kiitti tiedosta! Pitääpä alkaa jatkossa maksaa luotolla itsekin :)

Mutta tarkista ensin luottokorttisi ehdot, ennen kuin oletat että nämä edut saat ja jätät matkavakuutuksen ottamatta! Itse tosiaan kattavan matkavakuutuksen takia maksan matkat aina luottokortilla, mutta tietääkseni tämä ei esim. Mastercardilla sisälly alemmantasoisiin luottokortteihin kuin Gold-tasoon.

Jotain suojaa huijareita yms. vastaan luottokortti tuo joka tapauksessa, mutta kaikki edut ei sisälly kaikkiin kortteihin.

• Tykkää
Reactions: Coffee Break
Lennot ja hotellit yms kannattaa AINA maksaa luottokortilla, muuten et saa rahojasi takaisin mahdollisen konkurssin sattuessa. Ja näitä konkursseja sattuu matkailualalla. Esim. kun Air Finland tai Töölön matkatoimisto meni konkkaan tässä muutamia vuosia sitten, niin omat rahat sai takaisin ainoastaan ne, jotka maksoivat matkansa luottokortilla.

Yhteistyössä