Te jotka käytte töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinterella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sinterella

Aktiivinen jäsen
09.03.2006
1 115
0
36
Kannattaako teidän rahallisesti käydä töissä? Sitä mä vaan mietin kun mies yks päivä tuumas että eikö mulle jäis enemmän käteen rahaa jos olisin kotona työttömänä kuin että kävisin töissä. Mulle jäis 200? enemmän käteen jos laskee niin että nettopalkasta vähentäis kuukauden lastenhoitomaksut ja vertais sitä ansiosidonnaiseen päivärahaan. Ja kun mun palkka on niin pieni muutenki. Jotenki laski työmotivaatio ku huomas että kuin paljon enemmän sais rahaa jos olis kotona. Mä kuitenki ite olen sellainen ihminen että tykkään käydä töissä ja kotona toki viihdyn, mutta kaipaan jotain kodin ulkopuolista työtä/ juttua. Nyt kun olen töissä niin lasten kanssa olemista kaipaan enemmän.

Saan kuukaudessa käteen 40 euroa enemmän kuin mitä on kelan peruspäiväraha että ei todellakaan kannata.Pakko oli mennä ettei iske karenssi,onneksi työsopimus on kohta loppu.Tosi typerää eikä motivoi paskan vertaa suoraan sanottuna.Töitä pitää tehdä paljon ja sitten on ihan veto pos työpäivän jälkeen ja mitään siitä ei rahallisesti hyödy.Jatkossa olen viisaampi,otan suosiolla karensin ja siirryn toimeentulotukiluukulle.

vaihtoehto, että päivät kotona, mutta illalla jotain pientä työtä, siis jos mies illat kotona. hyvää vastapainoa, ei tarvitse viedä hoitoon ja silti voi tienata hieman ekstraa...

Meitsi huomasi kotiin jäätyä (siis äitiyslomalle), että ruokakulut meidän perheellä kasvoivat kyllä tosi paljon, kun yhtä äkkiä syötiin kotona aamupala, lounas ja välipala entisten päivällisen ja iltapalan lisäksi. Siis jos rahaa miettii, niin tuon ruokakustannusten nousun kotona ollessa kannattaa kyllä laskea lisäksi sarakkeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Meitsi huomasi kotiin jäätyä (siis äitiyslomalle), että ruokakulut meidän perheellä kasvoivat kyllä tosi paljon, kun yhtä äkkiä syötiin kotona aamupala, lounas ja välipala entisten päivällisen ja iltapalan lisäksi. Siis jos rahaa miettii, niin tuon ruokakustannusten nousun kotona ollessa kannattaa kyllä laskea lisäksi sarakkeisiin.

Se voi ollakki että vähentää tuota "voittoa", mutta silti, jos olisin kotona saisin n.900?käteen ja nyt kun käyn töissä ja ne hoitomaksut vähentää niin käteen jää n.700?. Lisäksihän tulee nyt kun olen töissä bensat (työmatka yhteensuuntaan 15km). Ja bensathan on tavallaan tuplaten, koska mieski käy töissä ja autolla on mentävä hänenki.

itse tässä jokunen kuukaus sit puntaroin asiaa!!mietin et onks tää kaik nyh sen arvost ku palkka ei kummonen o mut silti aamul aikasee ylös ja lapsi hoitoo jne.se perus rumba!mulla oli vaki duuni ja pomo ku meinas sit ottaa tunnin kaks pois ni ratkasu noli helppo!!pyysin et mut irtisanotaan!!nyt lapsen kans enemmän aikaa ja mulla mahoöllisuus alkaa kouluttaa itseäni!!sit jokusen vuoden pääst ois tavote alkaa tienaamaa sellast palkkaa mikä motivoi ja jolla voi tehä jo hiukka enemmän!!

Alkuperäinen kirjoittaja on sellainenkin:
vaihtoehto, että päivät kotona, mutta illalla jotain pientä työtä, siis jos mies illat kotona. hyvää vastapainoa, ei tarvitse viedä hoitoon ja silti voi tienata hieman ekstraa...

Anteeksi uteluni, mutta koska perhe sitten viettää yhetistä aikaa koko porukalla ja koska teillä on parisuhde aikaa jos teet töitä silloin kun mies kerrankin kotona??

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:

Se voi ollakki että vähentää tuota "voittoa", mutta silti, jos olisin kotona saisin n.900?käteen ja nyt kun käyn töissä ja ne hoitomaksut vähentää niin käteen jää n.700?. Lisäksihän tulee nyt kun olen töissä bensat (työmatka yhteensuuntaan 15km). Ja bensathan on tavallaan tuplaten, koska mieski käy töissä ja autolla on mentävä hänenki.

paljonko maksat oikeen hoitomaksuja tai sitten sulla on tosi huono palkka... en ymmärrä miten voi saada noin paljon työttämänä jollei palkkakaan ole parempi??

En viitsi hirveesti laskeskella.. Minä en mene töihin rikastumaan, vaan tykkään ihan aidosti työstäni tosi paljon ja haluan ylläpitää ammattitaitoa sekä opiskella.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

paljonko maksat oikeen hoitomaksuja tai sitten sulla on tosi huono palkka... en ymmärrä miten voi saada noin paljon työttämänä jollei palkkakaan ole parempi??

Hoitomaksuja menee 380?/kk. Netto palkka on n.1100? Eihän mun tarvi työttömyyspäivärahasta maksaa mitään hoitomaksuja! Ja sen takia enemmän jää käteen siitä. Ja kyllä mä työstäni tykkään..siitä ei ole kyse vaan työmotivaatio on aika matala kun tekee 150-160 tuntia kuukaudessa töitä ja siltikään ei tilissä juurikaan näy ja aika lasten kanssa jää niin vähäiseksi.

Hoitomaksuja menee 380?/kk. Netto palkka on n.1100? Eihän mun tarvi työttömyyspäivärahasta maksaa mitään hoitomaksuja! Ja sen takia enemmän jää käteen siitä. Ja kyllä mä työstäni tykkään..siitä ei ole kyse vaan työmotivaatio on aika matala kun tekee 150-160 tuntia kuukaudessa töitä ja siltikään ei tilissä juurikaan näy ja aika lasten kanssa jää niin vähäiseksi.

Ei kai noilla tuloilla vielä täyttä maksua mene?

en ole ikinä laskenut asiaa noin, enkä aio laskea- Minusta olis tylsää olla päivät pitkät kotona. vaikka toki onhan lasten kanssa rajattomasti puuhaamista.
Silti tahdon olla mukana työelämssä, oppia ja kehittyä ja kartuttaa eläkettä.

olen kyllä kuullut useaankin otteeseen juuri vastaaviajuttuja että työttömänä tienais saman tai enemmän jne..

melko kalliilta vaikuttaa teidän päivähoitomaksut. Mahdotonta tuollaista summaa maksuuttaa, millä päätöksellä noin paljon??

Mun yhdestä muksusta menee palkattomien työharjottelukuukausien aikana 70?/kk:ssa ja siihen huomioidaan siis miehen palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei kai noilla tuloilla vielä täyttä maksua mene?

Onhan mulla mieski, jonka tulot lasketaan mukaan. Eikä niihin täysiin maksuihin kauhean suuria tuloja edes tarvita.

Täh jos teinään noin 1200 bruttona, niin käteen jä semmoinen 900 nettona.

Parhaimmillaan Kelasta saa n. 500 euora käteen plus lapsilisät päälle esim. jos kaksi lasta on se se 210,50 euroa, niin silloin ei oikein kannata mennä töihin ja maksaa 2 lapsen hoitokuluja.

Riippuu tietusti palkasta. Jos menet töihin jossa palkka 1200 ? kk ja viet lapset hoitoon ja maksat täydet maksut niin ei rumba varmaankaan kannata.

Mutta jos palkka esim 2000 ? kk ja ehkä vain yksi lapsi niin kyllä kannattaa. Kertyy samalla eläke + kesälomarahat.

Alkuperäinen kirjoittaja buuu:
kantsiiskos vähän opiskella, että saisi parempi palkkasta duunii, ettei tarvis olla niin säälittävän huonopalkkainen että työttömyyskin kuullostaa hyvältä =)

Satun pitämään työstäni ja olen menossa töihin syksyllä, kun toinen lapsistani menee kouluun.

Semmoinen 1400 euron palkka ois ihan kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Täh jos teinään noin 1200 bruttona, niin käteen jä semmoinen 900 nettona.

Parhaimmillaan Kelasta saa n. 500 euora käteen plus lapsilisät päälle esim. jos kaksi lasta on se se 210,50 euroa, niin silloin ei oikein kannata mennä töihin ja maksaa 2 lapsen hoitokuluja.

Kyllä ne lapsilisät saa vaikka käy töissäkin, joten ne pitää laskea molempiin laskelmiin mukaan!!!!! ;)

Yhteistyössä