Te jotka käytätte värejä sisustuksessa, millaisia väriyhdistelmiä kodissanne on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hitsi mulla ois kännykässä kuva siitä meidän tulevan asunnon retrovihreästä kylppärin lattiasta, mutta ei pysty siirtää kännykästä kuvia koneelle, kun jostain syystä ei vaan usb-piuhalla kuvien siirto toimi, lakkasi toimimasta jokin aikaa sitten . Saan siirrettyä kuvia ainoastaan digikamerasta, laittamalla muistikortin läppäriin.

Ostettiin viimein valkoinen sohva ja lepotuoli valkean kaapin lisäksi ja näiden kanssa saan muunneltua eri värejä. Käytän paljon tyynyjä ja villapeittoja sohvalla antamassa väriä eri vuoden aikaan. Jouluksi esim. punaiset verhot ja erilaisia punaisia kuviollisia tyynyjä(mm. Pentikin silkkityynyjä vain eri ompeleilla ja sitten kukilla) sekä parit jouluiset(punaiset) villahuovat. Nyt mietin vaihtaisinko pian sinisen tyylin sinisävyisillä tyynyillä ja verhoilla vai heti jo kevään limen vihreät verhot ja erilaisia limenvihreitä tyynyjä, joissa pellavan sävyjä sekä pellavahuovan. Eli pikkujutuilla saan ihan eri värin ja ilmeen huoneeseen. Ennen meillä oli viininpunainen sohva, jonka kanssa oli sitten hyvin sekalainen värimaailma keltaisista verhoista kaikkeen mitä vaan löytyi. Jotenkin tuntui, että se sohva määräsi mikä väri sopi, mutta tuon valkoisen kanssa sopii mikä vaan-jopa valkoinen. Musta taas olisi meille liian synkkä.
Makuuhuone rempattiin ruskealla metallinhohtoisella tapetilla ja katossa espritin kattokruunu(jossa varjostin). Verhot odottaa vielä silitystä...., mutta pentikin lintukankaasta tehdyt valkopohjaiset siihen on tulossa.
Toinen makkari jännän vihreä ei ihan tasainen väritapetti ja tummansiniset läpinäkyvät verhot. Ja tänne saatiin sitten sullottua se olkkarin vanha viininpunainen sohva, joka ei sovi tänne yhtään, mutta kun se on muuten niin hyvä.
Sitten tuhoan kaiken ja paljastan: meillä on lapsiperheenä koko ajan kaaos ja tuo kuulostanee paremmalta kuin yleensä livenä on. Sohva täynnä pikkuautoja ja ties mitä. Peitot leikkialustana ja tyynyt, myös sohvatyynyt leikeissä mukana. Valkoinen sohva on nahkaa, joten toivottavasti on helppo pitää puhtaana, jos siihen jotain tipahtaa.

Ihanat! Mä jo kysyin mieheltä et oisko sillä työn puolesta asiaa Kouvolaan...

Joo osta pois jos tykkäät! :D Minä olisin heti huutanut noita, jos mies olisi tykännyt.

Yhdellä tutulla on vähän samantyyliset, mutta valkoinen pöytä ja sellaiset petroolinsiniset tuolit. Kuolaan niitä aina, ja aina säännöllisin väliajoin kysyn että onko hän jo kyllästynyt niihin, että voisi myydä minulle. ;)

Näihinkin olen hulluna, mutta tuskin koskaan sattuu noita eteen sopivalla hinnalla.

Google-kuvahaun tulos kohteessa http://www.designeeroaarnio.com/WebRoot/GPL/Shops/20032008-40191/47E7/C841/1F9D/3306/01A2/59FA/3D21/0A8A/pallotuoli_valk_pun.jpg

Google-kuvahaun tulos kohteessa http://www.designmuseum.fi/upload/vgallery/06430_Eero_Aarnio_pastillli_1968.jpg?1294070063

olkkari: seinät luonnon valkoiset, samoin katto. lattia vaalea beige. väreinä muuten tummanruskea, beige, muut ruskean sävyt, kulta, musta ja leopardi kuviota.
Makuuhuone: musta, vaalea beige, kulta.
keittiö: beige, viininpunainen, luonnonvalkoinen

[QUOTE="harmaa";22855011]olkkari: seinät luonnon valkoiset, samoin katto. lattia vaalea beige. väreinä muuten tummanruskea, beige, muut ruskean sävyt, kulta, musta ja leopardi kuviota.
Makuuhuone: musta, vaalea beige, kulta.
keittiö: beige, viininpunainen, luonnonvalkoinen[/QUOTE]

Olkkari kuulostaa aivan mahtavalta, et viittisi kuvaa laittaa?

Mustaa, kirkkaanpunaista ja valkoista. Seinät mustat olohuone, keittiö, eteinen ja wc aksellilla. Eikä ole edes synkkää :D. Ja limet kaapit wc:ssä.
Makuuhuoneet sitten oma lukunsa. Siellä suklaata ja valkoista ja harmaata.

Mustaa, kirkkaanpunaista ja valkoista. Seinät mustat olohuone, keittiö, eteinen ja wc aksellilla. Eikä ole edes synkkää :D. Ja limet kaapit wc:ssä.
Makuuhuoneet sitten oma lukunsa. Siellä suklaata ja valkoista ja harmaata.

ei mustan tarvitse synkkä olla, tädilläni oli musta kylpyhuone/wc, jossa isot peilit ja hanat, peilin kehykset ym kullan värisiä ja poreamme wc istuin ja lavuaari oli valkoiset. oli aika tyylikäs.

[QUOTE="harmaa";22855118]ei mustan tarvitse synkkä olla, tädilläni oli musta kylpyhuone/wc, jossa isot peilit ja hanat, peilin kehykset ym kullan värisiä ja poreamme wc istuin ja lavuaari oli valkoiset. oli aika tyylikäs.[/QUOTE]

Ei tarvitse ei. Mut siksi sen lisäsin kun yleensä aina ekat kommentit asiaan on että hyi kauhea, mä kyllä pidän vaaleasta. Mä olen mustan ystävä useimmissa asioissa ja nykyään miehenikin on koukuttunut siihen. Alkuun kun alettiin yksissä kulkemaan niin hän halusi puisia (mänty!!!!) kalusteita ja minä nahkaa ja kromia. Jonkun verran saimme keskustella ennen kuin löysimme yhteisen sävelen :D

[QUOTE="eee";22854837]Mä tykkään!!! Mihin kaikkiin tarkoituksiin käytät tätä?[/QUOTE]

Yksi mihin käytän niin on mainosten ja esitteiden suunnittelussa, että saan inspiksiä johonkin väriyhdistelmiin. Myös nettisivujen suunnittelussa käytän.

Ja toki kotona jos sisustusta miettii. Niin noista saa inspiksiä!

[QUOTE="harmaa";22855098]ei nyt satu tällä koneella kuvia olemaan. minulla kissa villitys ollut koko ikäni, mikä näkyy kyllä kaikkien järkytykseksi kun ovesta sisään astuu. keittiöönkin oisin halunnu leopardia mutta siihen mies ei suostunut X)[/QUOTE]

Itse tykkään myös, ja minulla on ollut noin 10 vuotta sitten yksiö, jonka sisustin villieläintyyliin, eli siellä oli leopardikuvioinen päiväpeitto, verhot jossa oli viidakkoa ja villieläimiä, palmu, seepramatto, afrikkalaisia puuveistoksia, musta sohva jossa punaisia tyynyjä. Pöytä oli valkoinen, siinä musta pöytäliina ja leijonapatsas. Seinällä oli sellaista köynnöstä tms. (ei oikeaa) Tykkäsin kyllä siitä tyylistä tosi paljon, ja jos olisi varaa niin tykkäisin vieläkin, pitäisi vaan pistää kaikki uusiksi, ja epäilen ettei mies ehkä lämpenisi. :D

Meillä on olohuoneessa tällä hetkellä "pääväreinä" punainen,valkoinen ja ruskea.Yksi seinä on vaaleanpunainen tummanpunaisilla sabluunalla tehdyillä kukkakuvioilla.

Makkarissa vaalean-ja tummanruskeaa.

Meillä olkkarissa on tummaa pähkinää, sekä valkoista.
Makkarissa on limenvihreää& oranssia muuten valkoinen
lastenhuone on valkoinen, pinkki.
Keittiö valkoinen, kokonaan hyi kuvitelkaa TYÖTASOKIN!!! ainut piriste on verhot & tummapähkinä ruokapöytä

toki vuokra asunto että sisustus ja värit tulee oikeestaan huonekaluista,tauluista yms. jos olis oma niin tapetit olis joka huoneessa muuta kun VALKOISTA. piru ku on tylsät!

Meillä on alakerrassa mustaa, valkoista, hiekanväriä, kirkkaanpunaista ja oranssinpunaista (murrettua). Verhoissa on myös aavistus vaaleansinistä (Vallilan Bulevardi terransävyisenä).

Alakerran vessa on musta-valkoinen.

Yläkerran kylpyhuone on limenvihreä-valkoinen.

Tyttären huoneen päävärit ovat kirkkaanpunainen, valkoinen ja limenvihreä.

Makuuhuoneessa seinät ovat valkoiset, vinolipasto tummanruskea ja päiväpeitto kultainen. Katossa on kultainen kristallikruunu. Seinällä on vanha madonna -öljyvärityö. Muuta siellä ei olekaan.

Olkkari: Tumma ruskea lattia, lähes musta. Murretun punaiset sohvat, tummaa akaasiapuuta olevat huonekalut, lisäksi turkoosi kiinalaistyyppinen kaappi ja valtava peili, jossa turkoosi-ruskeat paksut kehykset. Jalkalamput käsintaotut, mattamustaa metallia. Muutama harkittu keramiikkakoriste, lähinnä veistoksia. Niissä tummaa sävyä ja lisänä jotain piristävää sävyä (itsetehtyjä ).

Seinillä mustavalkoista grafiikkaa ja yksi iso maalaus, jossa vahvoja lämpimiä sävyjä. Tyynyj'ä sohvilla kirjavasti, hyvinkin erilaisia tyyleiltään ja väreiltään. Lisäksi huoneessa kaksi huopakankaista rahia, omenanvihreitä. Mattona vaaleapohjainen matto, jossa oranssia, ruskeaa, lilaa ja hieman vihreää.

Meillä on harmaat seinät kaikkialla. Huonekalut on sitten tummaa puuta tai valkoista, riippuu huoneista. Ja piristeväreinä meillä on yhdessä kerroksessa raikkaan vihreä ja tumma keltainen. Toisessa kerroksessa purppura ja tumma vaaleanpunainen.
Ei haluttu pelkkiä valkoisia seiniä, niin valittiin harmaa, noita tehosteita just on helpompi muuttaa... Ehkä värimaailma on vähän kylmän oloinen, mut tykkään siitä:)

Ehkä toi Tikkurilan värilastu olis se, mitä pääasiassa vieraille näkyy.
http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/kaunis_koti_-varilastut/53.5935.xhtml

Tuo Pallo -tuoli on hieno, mutta mun mielestäni siinä ei ole hyvä istua. Ei olisi kyllä varaa sellaista ostaakaan. :D Eikä se meille mahtuisikaan.

Joo uskon ettei siinä ole hyvä istua, siltä se näyttääkin. Se on vaan niin hieno. :D Varmaan ostaisin jos olisi varaa, ihan vaikkapa vain siksi että voisin katsella sitä. Eipä tosin kyllä takuulla koskaan tule olemaan varaa. :cool:

Yhteistyössä