Te jotka käytätte värejä sisustuksessa, millaisia väriyhdistelmiä kodissanne on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Kaipaisin vähän ideoita sisustusvärien suhteen, en pidä ollenkaan kokonaan neutraalin värisestä sisustuksesta.

Itselleni nämä asiat tulevat ajankohtaisiksi kun muutamme tässä lähiaikoina, ja meinaan uudistaa sisustusta.

Tykkään kirkkaista väreistä yhdistettyjä neutraalimpiin. En tykkää kuvioista kuin hyvin pienessä mittakaavassa, eikä varsinkaan montaa erilaista kuvioita samassa tilassa.

Millaisista väreistä itse kotonanne pidätte?

Itse en välitä pätkääkään siitä mikä on "in" vaan siitä missä itse ja perheeni viihtyy.

Mä tykkään kaikista kirkkaista väreistä, seinät meillä onkin sit valkoiset, kuin myös keittiön kaapistot ja huonekaluista suurin osa.
Kuvia meidän olkkarista löytyy siitä olohuoneketjusta.

Alakerta on tummanruskeaa, vaaleanruskeaa, kultaa ja turkoosia.

Lastenhuoneista toinen on valko-vaaleanpunainen jossa ripaus limeä, toisessa on mustaa, valkoista, punaista ja ripaus limeä. Makuhuoneessa harmaata, valkoista ja ripuas limenvihreää.

Mulla on sulle hyvä linkki graafisen "suunnittelun" puolelta, itse rakastan tätä sivustoa:

Color Trends + Palettes :: COLOURlovers

Muok. Tuolla HOME palettes esim. Ihania väriyhdistelmiä!

Kiitos, tuoltahan saa hvyiä ideoita!!!

Meillä on ollut nyt jonkin aikaa vallitsevana viininpunainen/limenvihreä/luonnonvalkoinen/beige, niin että nuo kaksi kirkasta väriä ovat tehosteväreinä. Mutta en ole vielä ihan varma että jatkanko tuota samaa värimaailmaa uudessa kodissa, vai muutanko sitä tekstiileillä. Ehkä ainakin lisään vähän vaaleita värejä ja vähennän ainakin tuota limeä, ja saatan lisätä vielä ihan pienissä määrin jotain ihan muuta väriä, mutten ole vielä keksinyt mitä. Ei ainakaan mitään sinistä tms., ehkä jotain vähän rauhallisempaa vihertävää sävyä, esim. jotain sellaista jännää harmahtavanvihertävää sävyä, joka käy luonnonvalkoisen ja beiden kanssa.

Tänään ostin uuden asunnon olohuoneeseen viininpunaisen, ihanan nojatuolin, luonnonvalkoiset verhot ihanaa, laskeutuvaa kangasta, (sellaisia olin pitkään harkinnut) ja maton jossa on beigeä, viininpunaista ja luonnonvalkoista.

Jaa, jospa lemppais noi limenvihreät tyynyt yms. pois, ja hommaisi tilalle jotain vähän rauhallisempaa vihreän sävyä.

Alakerta on tummanruskeaa, vaaleanruskeaa, kultaa ja turkoosia.

Lastenhuoneista toinen on valko-vaaleanpunainen jossa ripaus limeä, toisessa on mustaa, valkoista, punaista ja ripaus limeä. Makuhuoneessa harmaata, valkoista ja ripuas limenvihreää.

Teillähän on tosi kivoja ja yllätyksellisiäkin väriyhdistelmiä! Varsinkin tuo musta-valkoinen-punainen-lime kuulostaa aivan ihanalta!! Itse rakastan limeä tosi paljon, mutta tuntuu että tuo viininpunainen sen kanssa on ruvennut vähän kyllästyttämään, se on aika aativa yhdistelmä. Meinasinkin että luovun ehkä limestä, kun tuo viininpunainen on vaan ihan ehdoton lempivärini. Niin ja miehen myös. :)

Tumman lilaa oli meillä limen kanssa ja beigeä sekä "kullanväriä" tyynyjen koristeissa, jotka "pellavanväristä eli sellaista beigehtävän ruskeaa"

LISÄYS:
Meilläkin on muuten lastenhuone valko-vaaleanpuna-punainen jossa ripaus limeä :D

Viimeksi muokattu:
Mulla on koko kämpässä valkoiset seinät ja katot, lattia suht keskiruskeaa laminaattia.

Olkkari: tammea, vaalean siniharmaata, hiukan turkoosiin taittavaa vaaleaa petrolinsinistä, kultaa, beigeä, luonnonvalkoista.

Ruokailutila: tummanruskeaa puuta, puhdasta valkoista, metallia, kristallia, tulipunaisia amaryllyksiä, beigeä, mustaa.

Makuuhuone: tummanruskeaa puuta, tummanpunaista, tummanliilaa, puhtaanvalkoista.

mä tykkään väreistä :)
juuri tehty remppaa, olkkariin tuli suht neutraalia, beigeä, suklaata ja luononvalkoista, sisustustyynyillä sitten esim saa tuotua oranssia, vihreää tms.
keittiössä on limenvihreä-valkoruudullinen lattia, muutoin valkoista, verhoissa tod näk tulee olemaan liilaa ja limenvihreää..
apukeittiössä on harmaan sävyjä ja turkoosia,
ja nyt suunnittelun alla on kylpyhuone, jonne toiveissa on pistaasin väristä, ruskeaa ja valkoista, tai sitten valkoista, ruskeaa ja oranssia, ei ole tosiaan vielä suunnitelma täysin valmiina...
=) mä tykkään yhdistellä värejä juuri oman mielihaluni mukaan!!

[QUOTE="eee";22854815]Mulla on koko kämpässä valkoiset seinät ja katot, lattia suht keskiruskeaa laminaattia.

Olkkari: tammea, vaalean siniharmaata, hiukan turkoosiin taittavaa vaaleaa petrolinsinistä, kultaa, beigeä, luonnonvalkoista.

Ruokailutila: tummanruskeaa puuta, puhdasta valkoista, metallia, kristallia, tulipunaisia amaryllyksiä, beigeä, mustaa.

Makuuhuone: tummanruskeaa puuta, tummanpunaista, tummanliilaa, puhtaanvalkoista.[/QUOTE]

Tästä tulee kyllä todella tyylikäs vaikutelma, upeita, jollain tavalla "arvokkaan" oloisia väriyhdistelmiä!

Meillä on eri huoneissa eri värimaailmat, mutta olohuoneen ja makkarin värimaailman olen sävyttänyt toimimaan myös keskenään koska näiden huoneiden vällillä on liukuovet, jotka enimmäkseen pidetään auki.

Ne värimaailmat: olkkarissa turkoosin/petroolin sävyjä, valkoista ja tummaa puuta. Tehosteeksi muutamassa (kapeassa ikean expedit) hyllyssä valkoiset ovet.

Makkarissa sinertävää ja kalusteiden puolesta vaaleaa.

Lastenhuoneissa: toisessa vaaleanvihreä päävärinä, höysteenä punaista ja vaaleansinistä. Kalusteet valkoisia ja vaal. sininen sänky. Toisessa lastenhuoneessa pääväreinä on marjapuuronpunaista ja turkoosia.

Keittiössä nyt joulun jälkeen on pellavaa ja valkoista. Keväämmällä varmaan vaaleanpunaista ja vihreää.. Tai sitten pirteää punaruudullista. Laatat ja kaapistot ovat neutraalit beessi ja tummanruskea, joten keittiön ilme muuttuu lähinnä verhoilla ja pöytäliinalla.

[QUOTE="vieras";22854829]mä tykkään väreistä :)
juuri tehty remppaa, olkkariin tuli suht neutraalia, beigeä, suklaata ja luononvalkoista, sisustustyynyillä sitten esim saa tuotua oranssia, vihreää tms.
keittiössä on limenvihreä-valkoruudullinen lattia, muutoin valkoista, verhoissa tod näk tulee olemaan liilaa ja limenvihreää..
apukeittiössä on harmaan sävyjä ja turkoosia,
ja nyt suunnittelun alla on kylpyhuone, jonne toiveissa on pistaasin väristä, ruskeaa ja valkoista, tai sitten valkoista, ruskeaa ja oranssia, ei ole tosiaan vielä suunnitelma täysin valmiina...
=) mä tykkään yhdistellä värejä juuri oman mielihaluni mukaan!![/QUOTE]

Ihanaa värien käyttöä! Ja tuo keittiön lattia on aivan ihana, itsekin haluaisin, ehkäpä joskus sitten omaan asuntoon, tuo tuleva asuntomme kun on vuokrakämppä, niin sinne ei voi mitään ihmeellistä tehdä, lähinnä vaan kalusteilla ja tekstiileillä voi vaikuttaa.

Meillä on uudessa kämpässä kyllä kylppärissä limenvihreä lattia, ihan aitoa 70-luvun tyyliä! :D Ensin meinasin että peitän sen jollain isolla kylppärin matolla mahdollisimman pitkälti, mutta toisaalta, miksi ihmeessä, sitä retroteemaahan voi vaan kylppärissä korostaa. :D

Ihanaa värien käyttöä! Ja tuo keittiön lattia on aivan ihana, itsekin haluaisin, ehkäpä joskus sitten omaan asuntoon, tuo tuleva asuntomme kun on vuokrakämppä, niin sinne ei voi mitään ihmeellistä tehdä, lähinnä vaan kalusteilla ja tekstiileillä voi vaikuttaa.

Meillä on uudessa kämpässä kyllä kylppärissä limenvihreä lattia, ihan aitoa 70-luvun tyyliä! :D Ensin meinasin että peitän sen jollain isolla kylppärin matolla mahdollisimman pitkälti, mutta toisaalta, miksi ihmeessä, sitä retroteemaahan voi vaan kylppärissä korostaa. :D

nimenomaan!! ei piiloon vaan korostusta!! :D kuulostaa ihanalta!

Yhteistyössä