TE jotka käytätte turkkeja!!! Oletteko ajatelleet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh, tämä maailman menoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh, tämä maailman menoa

Vieras
miten se eläinparka on kärsinyt sen takia? Kuka katsoi, oliko se toissa päivänä liviltä tuli dokumentti, mitä ne oikein tekee sielä turkistarhoilla? Tiedättekö miten kaikki tappavat nämä elukat? Hakkaavat ne kuoliaiksi, oli kamalaa katseltavaa kun yksikin kettu inisi. Yhdeltä ketulta näkyi luut, siis siltä oli otettu se turkki ja se eli vielä :( mulla itketti kyllä siinä vaiheessa...
Yksi mies pisti ketun maahan, ja astui sen naaman päälle! Miksi ne ei voi tappaa niitä jollain, piikillä? kaasulla? Miksi niiden idioottien pitää hakata, teurastaa elävältä ja tuottaa niille eläimille kärsimystä? en tajua...:(

En ajattele. Oletan että turkkini on tuotettu laillisella tilalla ja asianmukaisesti hoidettuna.
Ostan laatu turkkeja, inhoan halpista. Epäilen halvat on just tollaisten tekosia.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
En ajattele. Oletan että turkkini on tuotettu laillisella tilalla ja asianmukaisesti hoidettuna.
Ostan laatu turkkeja, inhoan halpista. Epäilen halvat on just tollaisten tekosia.

VÄÄRIN! kaikkihan saavat olettaa että tämä minun turkkini on todella laadukas ja eläin ei ole kärsinyt! mutta siinä dokumentissa oli just että vaikka oliski laadukas taikka halpa niin sama menelmä on...
Tehkää palvelus! Älkää ainakaan ostako turkkeja jotka ovat tulleet kiinasta, sillä siellä eläimillä on karuimmat oltavat, ja siellä todella eläimet kärsii, kaikkien pitäisi nähdä se dokkari, saattas mieli muuttua haluaako käyttää enää turkiksia...

no minun mielipiteeni on, että turkikset ovat turhaa! olisin ehkä eri mieltä jos nämä eläimet tapettaisiin juuri jollain mikä ei aiheuta eläimelle kärsimystä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

VÄÄRIN! kaikkihan saavat olettaa että tämä minun turkkini on todella laadukas ja eläin ei ole kärsinyt! mutta siinä dokumentissa oli just että vaikka oliski laadukas taikka halpa niin sama menelmä on...
Tehkää palvelus! Älkää ainakaan ostako turkkeja jotka ovat tulleet kiinasta, sillä siellä eläimillä on karuimmat oltavat, ja siellä todella eläimet kärsii, kaikkien pitäisi nähdä se dokkari, saattas mieli muuttua haluaako käyttää enää turkiksia...

Kiinassa kohdellaan jotakuinkiin kaikkia elikoita noin. Olen siellä asunut useamman vuoden. Se meno on rajua ja julmaa. Monen kiinalaisen mukaan parasta lihaa on sitkeä liha ja siksi eläimet saatetaan hakkaamalla hakata kuoliaaks että saadaan kunnon adrenaliinilihaa, sitkeää kuin mikä. Mä suosittelisin kaikkia Suomen aktivisteja piipahtamaan siellä ja miettimään sitten uudestaan että kuinka huonot olosuhteet eläimillä suomessa oikeastaan on.
.

Jos mä laitan jonkun perintöturkin jonakin päivänä päälleni, niin kyllä mulle on kokolailla sama millä keinolla se on silloin 50 vuotta sitten tehty.
Ei sen kaapissa pitäminen yhtäkään eläintä pelasta, päin vastoin eipähän ole turhaan tehty jos tulee käyttöön.

Itse en ostaisi uutta turkista kylläkään, en niin paljon sellaista tarvitse.

Meillä on lammasturkkia, luulen ettei lampaita kohdella silleen. Sit on lapsella kirppari takkien kauluksista tehty karvahattu. Kun niin kauheasti joku eläin on kärsinyt, niin olisi kyllä sääli heittää semmoisia turkiksia roskiinkaan, jos ovat jo käytettyjäkin.

Makeinta olis sellanen, että eläimiä olis luonnossa, niin, että voisi myydä turkiksia, jotka on otettu eläimiltä, jotka on saaneet elää vapaana ja joita ei ole moukaroitu ihan huvin vuoksi ja epätarkoituksenmukaisesti.

On aika tyhmää tavallaan ottaa turkki eläimeltä, jolta ei sitten kelpaa liha.

Alkuperäinen kirjoittaja turkiton:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
On aika tyhmää tavallaan ottaa turkki eläimeltä, jolta ei sitten kelpaa liha.

Ei tavallaan vaan se on helvetin turhamaista ja tarpeetonta.

Vähän tuhlausta. Pitäisi pystyä käyttämään niistä eläimistä jotain... Ennen varmaan keitettiin saippuaa, mutta nykyisin ihmiset ei ehkä taho kettusaippuaa.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näiden kotimaisten kettutyttöjen päähänpistoja. Jos olette koskaan (oletteko??) käynyt kettutarhalla niin ihan hyvät olot niillä siellä on. Joka päivä ruokaa, jopa aktiviteetteja ja lopetus tehdään kivuttomasti ja nopeasti sähköllä. Joo, tilat vois olla isommat mutta milläs tuotantoeläimellä ne on riittävän isot muutenkaan??

Ihan eri asia mitä Kiinassa tapahtuu. Miksi ette perkeleen ituhipit mene sinne päästämään elukoita vapaaksi, varmasti olisi nälkäkuolema luonnossa humaanimpi tapa kuin tulla elävältä nyljetyksi. Tuhoatte tuotannon täällä, tuotanto siirtyy Kiinaan. Sen lisäksi että monet menettävät elinkeinonsa, Suomi menettää maineen humaanina turkistuottajana ja ketut kärsivät Kiinassa aina vain lisääntyvissä määrin. Tämäkö on semmoinen win-win tilanne?

en tiedä suomen oloista, on varmasti parhaimmat kuin missään, en puhunutkaan suomesta, muualla kyllä eläimillä on huonot oltavat, en ole kettutyttö ;) joka tapauksessa, ihan sama missä sitä tehään, se on turhaa!

Siinähän oletat. Mutta taisit missata sen dokumentin, jossa kuvattiin euroalueen suurinta turkishuutokauppaa Kööpenhaminassa. Edes siellä ei tiedetty, mistä mikäkin turkki on peräisin. Joten ihan turhaan olettelet mitään. Kukaan ei voi tietää, mistä mikäkin turkki on peräisin, ellei itse tapa ja nylje eläintä.[/color=red]

Yhteistyössä