Te, jotka käytätte lapsillanne tälläisiä halpislenkkareita. MIKSI pilaatte ehdoin tahdoin lastenne jalat? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säälittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaahas... että tällainen keskustelu tänään...

No meillä tyttö (3v9kk) on käyttänyt nimenomaan "halpiskenkiä", mutta oon kyllä pohjat ja nilkantuet kokeillut, että ei ihan lerppanat ole. Ja eipä tuolla mitään vikaa ole...

Poika taasen (1v4kk) astuu väärin, mutta kappas, aloitti sen väärin astumisen ennenku oli kävellyt kengillä kertaakaan... Et mitähän vikaa sillä sitten on kun ei olekaan kengistä tullut :D

Ja kyllä niitä selkäkipuja on muitakin ku vaan kenkien takia...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
eikö se jalka muokkaannu niinko pienenä.. eli ensiaskel kengät pitää olla hyvät ja jalkaa tukevat?? noitten kenkien koko alkaa katos koosta 28--->...ei ole siis ihan pienelle lapselle.

Kokoa 28 käyttää noin 3-4-vuotias ja sen ikäisen jalka on vasta muovautumassa, kaariholvit ja muut. Eli ei tosiaan kannata ajatella, että ei sillä kengällä enää mitään väliä ole...

Mun pojallani oli vasemmassa jalassa kampura, käytettiin aikanaan tukikenkiä tangon kanssa. Enkä ole ainoitakaan "ensiaskelkenkiä" sun muita 50->ylöspäin hintasia kenkiä ostanut pojalle. Oppi kävelemään ihan normaalisti, eikä lääkäri kertaakaan sanonut pojan kengissä olevan jotain vikaa. Joka kerralla taisi pojalla olla eri kengät jalassa, ja lääkäri muutaman kerran kehui, kuinka tukevat kengät pojalla on. Oltiin maksettu niistäkin tennareista varmaan 15e. Niin että tuleppa ap meillä käymään ja arvosteleppa mun poikani kampurajalka, joka on nykyään ihan terve.

Että pistää kiehuun tommoset idiootit jotka ei oikeesti tiedä MITÄÄN.

Aamuäree on enemmän kuin oikeassa :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
eikö se jalka muokkaannu niinko pienenä.. eli ensiaskel kengät pitää olla hyvät ja jalkaa tukevat?? noitten kenkien koko alkaa katos koosta 28--->...ei ole siis ihan pienelle lapselle.

Kokoa 28 käyttää noin 3-4-vuotias ja sen ikäisen jalka on vasta muovautumassa, kaariholvit ja muut. Eli ei tosiaan kannata ajatella, että ei sillä kengällä enää mitään väliä ole...

on aika lapsikohtainen tuo ... mun 8v käyttää koko 29 ja 3-4 vuotiaana on ollut kyllä todella pieni jalkainen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

on aika lapsikohtainen tuo ... mun 8v käyttää koko 29 ja 3-4 vuotiaana on ollut kyllä todella pieni jalkainen :D

Näinpä,meillä 8v:lle menee vielä 30 numeron kengät ja taas toisaalta meidän kohta 4v:lla on pitää olla kengät kokoa 27,28.

mistäs löytää kunnon nahkakenkiä koossa 28 ja siitä eteenpäin. Yhtenä kesänä etsin eikä mistään löytynyt kunnon kävelykenkiä, kaikki vain lenkkareita yms. Kun ei ole enää kunnon kenkäkaupojakaan...Mut oikeesti jalat pilataan aikuisena näillä kapeakärkisillä korkokengillä.

Yhteistyössä