\
Mutta osa "ahdingoista" on kyllä ihan itse aiheutettuja. Hankitaan monta lasta, eikä ole edes halua mennä töihin. Eikä yhtään mietitä millä nämä elätetään ja sitten on kauhea parku, et yhteiskunnan kuuluu elättää meidän perhe. Sen vielä ymmärrän, et yhden kerran voi ehkäisy pettää, eikä se katso sitä millainen elämäntilanne silloin on. Mutta jos on jo valmiiksi tuloton ja pulassa, niin miksi pitää hankkia monta lasta lisää, kun ei ole sitä ensimmäistäkään varaa itse elättää. Sitä ajatustapaa en ymmärrä, et lasketaan sen varaan, et joku muu maksaa kaiken, ei tarvitse itse huolehtia. Sitten huijataan tukia ilmoittamalla,et mies asuu muualla tms. Mun mielestä tätä ei voi verrata tilapäisiin rahavaikeuksiin, mikä voi tulla esim yllättävästä työttömyydestä tai vakavasta sairaudesta.
Mun mielestä on eri juttu olla tilapäisesti työtön/muusta syystä hetkellisesti vähävarainen, kuin tarkoituksella makoilla kotona ja odottaa, että yhteiskunta maksaa kaiken. Valitettavan paljon taitaa löytyä tukien väärinkäyttäjiä. Sellaisia, jotka eivät viitsi edes yrittää itse, vaan ottavat röyhkeästi vastaan kaikki tuet mitä vaan saavat ja huijaamalla vähän enemmäkin. Kadulle kenenkään ei pidä joutua asumaan ja onneksi Suomessa harvemmin niin käykään ainakaan normaaleille ihmisille.Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 18:04 kookosta kirjoitti:Niin joo, halvemmaksihan se yhteiskunnalle tulee kustantaa satojen, parhaassa tapauksessa tuhansien tai kymmenien tuhansien lapsien ylläpito lastenkodissa. onko sinulla mitään käsitystä paljonko yhden lapsen laitospaikka moisessa paikassa maksaa? Tai millaisia henkisiä ongelmia lapselle voi tulla kun otetaan huostaan pois perheen luota?
Samalla varmaan haluaisit lakkauttaa työttömyyskorvaukset, eihän työttömät mitään tuota, pérkeleet vaan kuppaavat yhteiskunnan verorahoja siinä kun köyhät lapsiperheetkin. Niin ja eihän me nyt tänne todellakaan tarvita mitään tulevaa sukupolvea, haetaan asukkaita Virosta, Somaliasta, Turkista ja muualta ulkomailta. Eihän se nyt ole niin nöpönuukaa ketä täälä asuu, tai asuuko ylipäätä ketään. Eläkkeetkin voitaisi lakkauttaa ja muutkin etuudet sellaiselle yhteiskuntaluokalle joka ei tuota mitään. Typeräähän sitä on tuntea empatiaa ja ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa. Mukavaahan se vaan on kun rikollisuus lisääntyy ja muutenkin maasta tulee huomattavasti turvattomampi. Vankiloissa vankien määrä lisääntyy ja sekinhän tietysti tulee yhteiskunnalle paaaaljon halvemmaksi kun sosiaalisten etuuksien maksaminen. Samalla kehityslinjalla voitaisiin hetkenkuluttua lopettaa julkinen terveydenhuolto ja lääkäriin menkööt se jolla siihen on varaa. Väliäkö sitä jos joku makaa keuhkokuumeessa kotonaan köyhänä, kuolkoot sinne. Eipähän kuole ainakaan sinne katuojaan maisemaa pilaamaan.
Ja sinulla on varmaan myös taito nähdä tulevaisuuteen kun osaat sanoa että omalle kohdallesi ei ole tulossa mitään kamalaa joka keikauttaa Teidän perheen veneen nurin ja joudutte tuuli ajolle? Kun se järkevä ihminen kerta osaa miettiä ennalta.
Kysyisinkin vielä sinulta minne olet ajatellut että käyttäisimme verovarat jos ei kansalaiste auttamiseen taloudellisesti? Mahtaisiko hyvä kohde olla kenties kansanedustajien palkat? Tai ehkäpä itsekkääseen maailmankuvaasi sopisi paremmin ettei mitään veroja ylipäätä maksettaisi.
Mutta osa "ahdingoista" on kyllä ihan itse aiheutettuja. Hankitaan monta lasta, eikä ole edes halua mennä töihin. Eikä yhtään mietitä millä nämä elätetään ja sitten on kauhea parku, et yhteiskunnan kuuluu elättää meidän perhe. Sen vielä ymmärrän, et yhden kerran voi ehkäisy pettää, eikä se katso sitä millainen elämäntilanne silloin on. Mutta jos on jo valmiiksi tuloton ja pulassa, niin miksi pitää hankkia monta lasta lisää, kun ei ole sitä ensimmäistäkään varaa itse elättää. Sitä ajatustapaa en ymmärrä, et lasketaan sen varaan, et joku muu maksaa kaiken, ei tarvitse itse huolehtia. Sitten huijataan tukia ilmoittamalla,et mies asuu muualla tms. Mun mielestä tätä ei voi verrata tilapäisiin rahavaikeuksiin, mikä voi tulla esim yllättävästä työttömyydestä tai vakavasta sairaudesta.