Te jotka haluatte JOKA PAIKKAAN mennä ilman sukkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24330601:
Sulle on sanottu moneen kertaan, mutta sä et vaan ymmärrä lukemaasi! Nyt tarkkana: BAKTEEREILLA ON PAREMPI KASVUALUSTA IHOLLA KUIN PUHTAALLA SUKALLA. SE SUKKA ON SUOJANA.

No tämän perustelun mukaan ihminen tarvitsisi kokovartalosukan. Vai kasvaako ne bakteerit pelkästään jaloissa?

No en mä sua tarkottanutkaan, vaan Rolloa joka tän keskustelun aloitti. Ilmeisesti halus keskustella aiheesta kun toi aiheen esiin. Vai onko hänellä tapana jättää keskustelut "roikkumaan"?

On. Sohaisee yleensä ensin jonkun aivan hämärän aloituksen, jonka voisi olettaa olevan tarkoitettu avauksen sijasta kommentiksi johonkin toiseen ketjuun. Sitten häneltä ei enää irtoakaan asiasta mitään lisätietoa tai se tieto on erittäin sekavaa, porukka hermostuu tyhjän kyselemiseen ja yllättäen Rollolle alkaa sataa vaihteeksi paskaa niskaan. Tässä tapauksessa tosin ilmeisesti varpaille.

No mä en kyllä usko, että sukilla on hygienian kanssa mitään tekemistä. Siis sillä oletuksella, että käytät omia kenkiä. Taitaa olla enemmän ulkonäkökysymys ja joillain aloilla vähentää ehkä uskottavuutta jos on paljain varpain.

Ihmisen iho joutuu jatkuvasti alttiiksi bakteereille eikä puhdas ehjä iho ole mitenkään vaarassa. Eri asia sitten jos on halkeamia ja haavoja.

Näinpä. Itse teen töitä hoitoalalla Birkenstockeilla ja aina (vain työkäytössä käyttämäni) sukat jalassa, jotta esim. eriteroiskeet eivät ehtisi valua ihan niin nopeasti nahkani alle jalkaterissäni melkein aina olevien jonkinlaisten krahnujen, itikanpistojen tai satunnaisten rakkojen kautta. Jos sitten jaloille jotain roiskahtaa, menen niin pian kuin on mahdollista sosiaalitiloihin jalkapesulle, vaihdan puhtaat sukat ja vaihtokengät jalkaan, laitan likaantuneet sukat roskiin ja kengät odottamaan puhdistusta.

Miksi tässä nyt jankutetaan ja pyydetään jotain lakipykäliä? Eikö teillä ole töissä mitään sääntöjä, jotka eivät mihinkään lakiin ole kirjoitettu? Eikö työnantajan antamia ohjeita tarvitse teidän mielestänne noudattaa, jos ne eivät ole johonkin lakiin kirjoitettu?

Meillä on esimerkiksi töissä ohje, jonka mukaan rahaa ei saa vaihtaa. Etsikääs minulle lakipykälä, minkä mukaan kassahenkilö ei saa vaihtaa rahaa, vai menenkö huomenna sanomaan työnantajalle, että minähän vaihdan rahaa jos haluan?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24332965:
Miksi tässä nyt jankutetaan ja pyydetään jotain lakipykäliä? Eikö teillä ole töissä mitään sääntöjä, jotka eivät mihinkään lakiin ole kirjoitettu? Eikö työnantajan antamia ohjeita tarvitse teidän mielestänne noudattaa, jos ne eivät ole johonkin lakiin kirjoitettu?

Meillä on esimerkiksi töissä ohje, jonka mukaan rahaa ei saa vaihtaa. Etsikääs minulle lakipykälä, minkä mukaan kassahenkilö ei saa vaihtaa rahaa, vai menenkö huomenna sanomaan työnantajalle, että minähän vaihdan rahaa jos haluan?

Kysehän on siitä,ettei joka työpaikalla ole samat säännöt.
Aloittaja väitti että sukkia on PAKKO käyttää :D
Jos puhutaan pakosta niin kai siitä on jokin laki säädetty :D

[QUOTE="harmi";24333009]Kysehän on siitä,ettei joka työpaikalla ole samat säännöt.
Aloittaja väitti että sukkia on PAKKO käyttää :D
Jos puhutaan pakosta niin kai siitä on jokin laki säädetty :D[/QUOTE]

No onhan niitä PAKKO käyttää, jos työnantaja vaatii. Mutta pakko ei tarkoita sitä, että jokaisen maailman ihmisen pitäisi niitä käyttää. Tuntuu jotenkin hassulta, että lause "keittiöillä on pakko käyttää sukkia" tarkoittaa joidenkin mielestä sitä, että kaikkien palstalaisten on työpaikasta riippumatta käytettävä sukkia. :D

meille ainakin on opetettu että AINA kun olaan tekemissisä ruokien kanssa on HYGIENIASYSITÄ oltava sukat jalassa. Mun mielestä tää opetetaan ravitsemispuolella ihan ekana. Sinä kun kerrotaan miten kuuluu pukeutua oikin. muistan että nosita sukista meiläkin tuli jollakinjoskus purnausta, mutta jos hygieniaa ajatellaan sukat pitää olla jalassa, oli sit kesä tai talvi.

Nyt olis kiva tietää, että mitä ne hygieniasyyt on?

Siis sukkapakko keittiöllä - no ei ole kyllä!
Jos sillä koivella ruokaa hämmentää, niin joo, ehkä sitten joku kumihanskan tapainen olla pitää. Mutta hei haloo, miten se jalka niinkö käy lähelläkään sitä ruokaa? Ja ainahan on kuitenkin ne työkengät jalassa. Ja jos lattialle jotain tippuu, niin roskiinhan se menee automaattisesti.
Mutta käsienpesu ois se number one! Itse keittiöalaa opiskelleena, niin kyllä näki monenmoista suharia keittiöllä. "nenänkaivuu - käsi taikinaan - aiai, kun pehvaa kynsittää, ja käsi taikinaan" :x

Yhteistyössä